Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Nie słychać mnie podczas rozmowy przez WI-FI calling


Poziom 20, Odkrywca Przestworzy
  • 58
  • 133
  • 2

Nie słychać mnie podczas rozmowy przez WI-FI calling

@gk2a6  - nie neguję Twoich problemów z jakością WiFi Calling i wierzę, że masz z nią problemy. 

 

Ja od dawna walczę z Orange z brakiem kodeka EVS dla połączeń wychodzących z kart prepaid bądź flex na numery przeniesione do Orange od innych operatorów. Dla połączeń w przeciwną stronę działa OK. 

I co mi odpowiadają na zgłoszenia techniczne? Że nigdzie w regulaminie prepaida nie gwarantują działania EVS-a. 

Takie podejście do klienta ma ten operator. 


Poziom 20, Odkrywca Przestworzy
  • 554
  • 1059
  • 4

Nie słychać mnie podczas rozmowy przez WI-FI calling

@juzew  mam do testów Samsung S10+ z najnowszym softem brandowanym Orange. Czy jesteś chętny na testy? Jak na razie nie udało mi się nawiązać połączenia nawet wewnątrz Orange z kodekiem EVS, najwyżej AMR WB (16K)

 

Co do różnicy w problemie w temacie na wifi calling problem który występował na S9+ XEO - nie występuje. A więc mamy tu jakiś problem z tym że Orange/Samsung nie mogą się ogarnąć w zakresie implementacji w firmwarze ustawień Orange takich samych jak w oprogramowaniu OPV. Jest to naprawdę chora sytuacja z perspektywy konsumenta szczególnie że oprogramowanie OPV potrafi być opóźnione w stosunku do XEO nawet pół roku.

Z jakiegoś powodu to jakiś temat tabu i nikt ze strony Orange ani Samsunga nie chce się na ten temat wypowiedzieć. Zbieram materiały na duże branżowe konferencje w celu kompleksowego zaprezentowania problemu szerszej publiczności


Poziom 20, Odkrywca Przestworzy
  • 554
  • 1059
  • 4

Nie słychać mnie podczas rozmowy przez WI-FI calling

Niestety zostałem ponownie strollowany przez "wsparcie" Orange.

Odpisali że:

- wifi calling nie działa jeśli rssi wifi jest niższe niż -72 (u mnie -40, mimo że do zgłoszenia dołączyłem zrzut ekranu z widocznym moim RSSI i prosiłem żeby już nie udzielali takich idiotycznych porad w odpowiedzi ) ) xD

- na oprogramowaniu innym niż OPV mają problem gdzieś

- a w ogóle to karta jest teraz w S10+ (wow czyli ktoś zadał sobie trud sprawdzenia)

 

Orange to nie firma, to stan umysłu...

 

Zastanawiałem się czy nie oznaczyć tego jako rozwiązanie zgodnie z logiką operatora ale uznałem że to byłaby zbrodnia. Dobrego rozwiązania nie ma - trzeba się zdać na syfiasty brandowany firmware mimo że na XEO działa tylko na wifi calling jest zawsze gorsza jakość niż VOLTE 😕

 


Poziom 20, Odkrywca Przestworzy
  • 58
  • 133
  • 2

Nie słychać mnie podczas rozmowy przez WI-FI calling

Masz kartę prepaid lub Flex czy abonamentową? 


Poziom 20, Odkrywca Przestworzy
  • 554
  • 1059
  • 4

Nie słychać mnie podczas rozmowy przez WI-FI calling

@juzew_prepaid


Poziom 20, Odkrywca Przestworzy
  • 58
  • 133
  • 2

Nie słychać mnie podczas rozmowy przez WI-FI calling

To jeśli będziesz dzwonił na numer w Orange przeniesiony od innego operatora (nieważne czy abo czy prepaid/flex) to nie będzie Ci działać EVS. Będziesz miał max WB-AMR z bitrate 23.85kbps. Gdy ten numer do Ciebie zadzwoni, EVS będzie. Przetestowałem to na iluś numerach. Dotyczy to tylko dzwonienia z prepaid i flex. W abonamencie nie ma tego problemu. Przeniosłem numer z prepaida na abo i problem znikł. Orange w odpowiedzi na zgłoszenia techniczne napisało mi, że w żadnym regulaminie prepaid nie gwarantują działania EVS. 

 


Poziom 20, Odkrywca Przestworzy
  • 554
  • 1059
  • 4

Nie słychać mnie podczas rozmowy przez WI-FI calling

Nieprawda. Na tej samej karcie sim w S10+ z softem OPV działa EVS przy polaczeniu do orange

20210108_215756.jpg

 


Poziom 20, Odkrywca Przestworzy
  • 58
  • 133
  • 2

Nie słychać mnie podczas rozmowy przez WI-FI calling

Dzwonisz z karty prepaid Orange VoLTE na numer VoLTE Orange przeniesiony od innego operatora (nie na numer z puli Orange, zaczynający się np. na 5xx), dokładnie w tym kierunku, nie w przeciwnym i dokładnie w tej sytuacji działa Ci EVS?

Podaj pierwsze trzy cyfry obydwu numerów, napisz z którego dzwonisz na który. 


Poziom 5, Obserwator Przestworzy
  • 1
  • 0
  • 0

Nie słychać mnie podczas rozmowy przez WI-FI calling

U mnie pomaga przełączenie na głośnomówiący i odwrotnie. Sprawdź.