- « Poprzedni
-
- 1
- 2
- Następny »
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Ile czasu może trwać modernizacja nadajnika?
Wszystko rozumiem, ale chyba konsultanci powinni mieć dostęp do wiadomości, gdzie są przeprowadzane aktualnie prace i na których nadajnikach, oraz szacowany przybliżony czas takiej operacji.
Poza tym, sms świadczy chyba o tym, że prace zostały zakończone, czego niestety rezultatu nie widać.
A tym bardziej, jest gorzej niż było.
Jeśli nadal jednak prace trwają, to chyba taki sms wprowadza tylko zamieszanie.
Na wskazanej mapie informacje o moim nadajniku są z 2020 roku, więc niezwykle aktualne:(
PS Dzisiaj czat bot podał mi jakieś konkretniejsze informacje...
"Obecnie trwa awaria w podanej lokalizacji, co może mieć wpływ na działanie Twoich usług. Przepraszam za utrudnienia i zapewniam Cię, że już pracujemy nad ich usunięciem. Prace planujemy zakończyć do piątku, do godziny 04:17. Po zakończeniu prac wyślemy sms-a".
Przynajmniej podał jakiś termin.
Wynikałoby z niej, że to nie modernizacja, tylko awaria...chyba po tej modernizacji;)
No nic, będę czekał.
Swoją drogą pięć dni braku dostępu do usługi mogłoby się wiązać z jakimś bonusem...wiem, przeginam:)
Bonusem może będzie to, że internet dostanie lekkiego kopa, ale wątpię, skoro to jednak awaria, ale może czat bot nieprecyzyjnie to ujął...bo godzina 04:17 to przecież też chyba wzięta raczej z powietrza.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Ile czasu może trwać modernizacja nadajnika?
@klient5Szczerze? To pobożne życzenia.
Awarie się zdarzają, tym bardziej, że taka adaptacja starocia to praca pod presją czasu i czasem niestety nie wychodzi...
Z drugiej strony nie ma takiej możliwości, aby wszystkie działania były na plus. Po zmianie paneli nadajnika zawsze jest okres adaptacyjny, w którym analizuje sie działanie usług w terenie. Reklamacje i takie tam inne...(moja wiedza jest ogólna, a więc i tak nie ogarniam) powodują korekty ustawień.
Stąd różna percepcja odbioru usług przez klientów. Według mnie trzeba reklamować i czekać, aż się ustabilizuje
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Ile czasu może trwać modernizacja nadajnika?
Poczekam do piątku, do oficjalnie podanego terminu końca awarii.
Chociaż, czemu wczoraj czat łączył mnie z doradcą a dzisiaj zapodał od razu takie wyjaśnienie.
Jak widać w tym temacie mają bałagan.
Tymczasem
opóźnienie w ms 28
Download
0.30
Upload
wysyłanie w Mb/s
0.22
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Ile czasu może trwać modernizacja nadajnika?
Zasięg już wrócił do stanu sprzed awarii, prędkość pobierania 9 - 10 Mb/s a więc w sumie taka sama, jak przed awarią.
Wychodzi więc na to, że to była jednak awaria a nie modernizacja...no chyba, że uruchomili 5G, ale nie mam na czym sprawdzić.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
PS. Dzisiaj z powrotem jest bryndza.
Nie wiem co się dzieje z tym nadajnikiem.
PS II Dzięki koledze z forum(!) już wiem, że po planowych pracach nastąpiła z kolei awaria, która jak dobrze pójdzie to zostanie naprawiona do poniedziałku.
No tak, życie płata różne figle a to przecież nie zależy od czyjejś złej woli.
Stąd takie zamieszanie również na czacie z doradcami i smsami.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Ile czasu może trwać modernizacja nadajnika?
Oficjalną mapę udostępnia T-Mobile, a mają wspólną sieć z Orange w ramach NetWorks więc dane są identyczne (jedynym wyjątkiem mogą być stacje retransmisyjne czy z dosyłem satelitarnym w terenach górskich lub niektóre pikokomórki). Po mapie idzie łatwo sprawdzić gdzie jest 5G lub 5G w paśmie C (oznaczenie 5G+ na mapie) - dane dla Orange będą identyczne jak dla T-Mobile (od 1 stycznia 2025 również 5G jest współdzielone na każdej stacji), więc mapa tyczy się obu sieci.
Link do mapy: www.t-mobile.pl/mapa-nadajnikow - należy wpisać miejscowość i ulicę + jakiś numer może być losowy by pokazało nadajniki w pobliżu.
Dobrym pomysłem byłaby właśnie mapa lub też jakaś lista gdzie planowane są modernizacje oraz trwają awarie. Nawet z ciekawości bym zerknął 😀. I w sumie takie coś to nawet udostępniać by mógł NetWorks na swojej stronie. Gdzie będą planowane pomiary PEM (po czym można się domyślać gdzie były wcześniej modernizacje) udostępniają, więc jaki problem zrobić również stronę z planowanymi pracami konserwacyjnymi, która byłaby znacznie bardziej przydatna niż informacje o pomiarach PEM. Obecnie jedynie jest strona T-Mobile gdzie pokazywane są tylko aktualne przerwy - https://www.t-mobile.pl/mapa-dostepnosci/uslugi-mobilne i to samo podaje bot w aplikacji Mój Orange. W Orange można jeszcze wysłać SMS o treści DIAGNOZUJ pod numer 1533 i powinien przyjść SMS czy w okolicy są jakieś przerwy.
Kiedyś zarówno Orange jak i T-Mobile wysyłały SMSa o planowanej przerwie kilka dni przed przerwą (do osób które zalogowały się do stacji która będzie wyłączana) teraz chyba z tego zrezygnowali bo w obu sieciach przestało to przychodzić.
Co do długości przerw to zależy od prac - zwykły montaż radiolinii to ok. 3h a czasem nawet zawieszają bez wyłączenia stacji i wyłączą na te 10-15 minut jak wpinają do kontenera) natomiast wymiana anten trwa zwykle 1-2 dni. Niektóre ważniejsze stacje mają rezerwowe systemy antenowe ale zdarza się to bardzo rzadko, wtedy mogą się na chwile przełączyć pod rezerwowe anteny i nadawać bez przerwy.
Obecnie jest taki okres, że modernizacji jest bardzo dużo - ze względu na wyłączenie UMTS, odpalenie L900 i 5G na wielu stacjach wymieniane są przestarzałe systemy antenowe, które pamiętały nie raz czasy samego GSMu.
I teraz pytanie ode mnie - czy podczas prac przy wymianie anten wymieniają również nadajniki w kontenerach czy tylko i wyłącznie anteny? A może zależy to od konkretnej stacji (właśnie to podejżewam)?
- « Poprzedni
-
- 1
- 2
- Następny »