- « Poprzedni
- Następny »
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Cześć,
wynajmuję nowe mieszkanie i chcę mieć tutaj światłowód. Na stronie Orange jak i internet.gov.pl normalnie pokazuje dostępność nawet 2 Gb/s, ale w mieszkaniu jedynie co mam to takie gniazdo rj45, a skrzynka jest chyba w piwnicy. Właściciel mieszkania miał już tutaj kiedyś światłowód od innego operatora tylko przez to jedno łącze, więc połączenie jakieś jest. Tylko pytanie czy w przypadku FTTH też da się to jakoś połączyć, czy nie obejdzie się bez wiercenia? Jestem zielony w temacie.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
@MatiP to zwiększa prawdopodobieństwo zastosowania ONT w piwnicy i instalacji do lokalu po kablu eth, a co za tym idzie opcji do 1Gb/sek.
I tak o wszystkim zadecyduje technik, bo jeśli np blok jest mieszany, czyli cześć starszych instalacji idzie po eth, a nowe mają zgodę administracji na dociąganie pełnego FTTH, to nowe mają opcje do 2Gb/sek, a tam gdzie nie można umowa jest na mniejszą prędkość
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Czy trzeba wywiercić gniazdko w ścianie, abym miał internet światłowowy?
Nie da się odpowiedzieć na twoje pytanie nie znając szczegółów instalacji w budynku. Może tak, a może nie. Generalnie zamów to się przekonasz. Przyjdzie technik, powie co i jak. Jeśli ci się nie spodoba to co powie, zawsze możesz zrezygnować.
PS. Gniazdka światłowodowe raczej występują w formacie natynkowym, więc do samego gniazdka nic ze ścianami nie trzeba robić.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Jeśli nie będzie potrzeby zakładania gniazdka światłowodowego, to w jaki sposób to może działać, że wystarczy tylko to gniazdko ze zdjęcia? Przeczytałem w necie coś o ONT, ale nie wiem czy o to chodzi
- Oznacz jako nowe
- Zakładka