Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Awaria VoLTE

ROZWIĄZANE

Poziom 20, Odkrywca Przestworzy
  • 70
  • 96
  • 2

Awaria VoLTE

@Wojciech - Po kilkunastu minutach testów z Orange VoLTE takie efekty:

  • 5 połączeń do T-mobile 3G, 5 połączeń do Play 3G, 5 połączeń do T-mobile VoLTE, 5 połączeń do Play VoLTE : wszystkie w jakości HD.
  • 5 połączeń do Plusa 3G:  3 połączenia w HD (WB-AMR), 2 połączenia zestawiły się bez HD (NB-AMR). 

 

 

Przy połączeniach w przeciwną stronę (czyli z sieci obcej na numer VoLTE Orange):

  • 5 połączeń z Play 3G, 5 połączeń z Play VoLTE, 5 połączeń z Plus 3G: wszystkie w jakości HD.
  • 5 połączeń z T-mobile VoLTE - wszystkie w jakości HD
  • 5 połączeń z T-mobile 3G - 2 połączenia w jakości HD, zaś 3 połączenia w zwykłej wąskopasmowej jakości. Co ciekawe w tych trzech przypadkach braku HD Voice Service Mode obydwu telefonów pokazywało kodek WB-AMR 12.65kbps, ale na słuch jakość była zwykła, bez HD.

Telefony z kartami powyższych sieci leżały przede mną. 

 

Reasumując: jest bardzo duża poprawa. Problemy (brak HD) pojawiły się u mnie w dwóch przypadkach: podczas dzwonienia z Orange VoLTE do Plus 3G oraz podczas dzwonienia z T-mobile 3G do Orange VoLTE.

 


Poziom 23, Odkrywca Przestworzy
  • 309
  • 542
  • 15

Awaria VoLTE


@Wojciechnapisał(-a)

 HD Voice w LTE powinien prawidłowo funkcjonować. Prosimy przetestujcie 🙂 


Na ok. 10 połączeń wychodzących do Play/T-Mobile tylko jedno było bez HD Voice (być może z winy terminala osoby do której dzwoniłem). Super że w końcu działa jak powinno!

 

P.S. To jeszcze dodajcie obsługę SMS przez wifi, a usługi VoLTE/VoWiFi będzie można uznać za w pełni uruchomione 😉


Poziom 24, Entuzjasta Przestworzy
  • 541
  • 652
  • 24

Awaria VoLTE

I kody USSD w LTE, bo obecnie powodują przełączenie do 3G. W T-Mobile i Play działają w LTE.

Poziom 15, Badacz Przestworzy
  • 46
  • 37
  • 0

Awaria VoLTE

Dokładnie jeszcze bitrate trzeba poprawić przy połączeniach  VoLTE do Play. Tak jak kolega wspomniał dalej niestety dzwoniąc z Play do Orange (z VoLTE do VoLTE) jest kodowanie 23,85 kb/s, a gdy dzwonimy po VoLTE z Orange do Playa (także obustronne VoLTE) mamy standardowe kodowanie dla HD Voice 12,65 kb/s


Poziom 36, Nawigator Galaktyczny
  • 3331
  • 8006
  • 150

Awaria VoLTE

Jak VoLTE działa poprawnie ??


Poziom 20, Odkrywca Przestworzy
  • 70
  • 96
  • 2

Awaria VoLTE

Samo VoLTE działa poprawnie już od dłuższego czasu (od zeszłego roku). W wątku wszystko było napisane, poświęć chwilę i zapoznaj się z nim. Problemem był brak HD Voice przy połączeniach z obcymi sieciami. Po ostatniej aktualizacji oprogramowania jest już z tym o wiele lepiej.

Ale przecież zawsze głosiłeś, że najlepsze i najważniejsze jest 2G, więc ta informacja pewnie Cię nie zainteresuje. Choć ostatnio już chyba zmieniłeś teorię, że to 3G jest cacy, a 2G fuj...


Poziom 36, Nawigator Galaktyczny
  • 3331
  • 8006
  • 150

Awaria VoLTE

@juzew, mniej zawodne. 3G jest główne więc co Cię dziwi. Będą słuchawki wszystkie z VoLTE to będą korzystać z VoLTE. Wiem, ze chodzi o HD Voice dlatego pytam czy VoLTE działa poprawnie. 

Cacy to jest to że można korzystać ze wszystkich technologii Emotikon: Bardzo szczęśliwy


Poziom 20, Odkrywca Przestworzy
  • 70
  • 96
  • 2

Awaria VoLTE

@Wojciech - przed chwilą 11 prób połączeń z numeru Orange VoLTE na numer Plus (3G): 6 połączeń bez HD Voice (NB-AMR), następnie dwa z HD Voice (WB-AMR), potem kolejne trzy znów bez HD Voice. 

 

Gdy wyłączę VoLTE to za każdym razem połączenie do Plusa z WB-AMR, jakość HD.

Popracujcie jeszcze nad tym, proszę Emotikon: Szczęśliwy

 


Poziom 10, Zwiadowca Przestworzy
  • 13
  • 0
  • 0

Awaria VoLTE

Witam

Czy orange planuje uruchomić usługe VoLTE na niebrandowanych telefonach (np. Mate 10 pro)?


Poziom 18, Badacz Przestworzy
  • 185
  • 154
  • 0

Awaria VoLTE

A czy może aktualizacja miała też wpływ na VoWiFi? Bo tak czekamy na te SMS-y i czekamy, już nie mówiąc o MMS-ach. Problem z HD Voice podczas połączeń występował też właśnie z VoWiFi, stąd pytanie które może ma jakikolwiek związek z ostatnimi usprawnieniami wprowadzonymi w systemie.