Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Routery LTE w Orange


Poziom 37, Nawigator Galaktyczny
  • 2107
  • 5923
  • 197

Routery LTE w Orange

Salony powinny mieć. Zadzwoń również na *220 w celu przedłużenia umowy z modemem

Zespół Nasz Orange
  • 3072
  • 12067
  • 66

Routery LTE w Orange

@Gilu, jak tam? Udało się coś znaleźć? Z tego co widzę, dla Doradców na infolinii jest dostępny ORANGE FLYBOX LTE+.


Poziom 19, Odkrywca Przestworzy
  • 49
  • 68
  • 1

Routery LTE w Orange

Obecnie niestety trzeba uważać na router Flybox LTE+ (Huawei B525) od Orange, ponieważ jest pozbawiony funkcji przekierowywania portów, DMZ, UPnP. Więcej w wątku -> https://nasz.orange.pl/t5/Modemy-i-routery/Przekierowanie-port%C3%B3w-Flybox-LTE-czyli-Huawei-B525s-...

 

Obecnie kupując router czy telefon w Orange to proponuję podczas nagrywanej sesji rozmowy zadać kluczowe pytanie "Jakich funkcjonalności pozbawione jest oprogramowanie urządzenia z dystrybucji Orange w porównaniu z oryginalnym urządzeniem i oprogramowaniem dostarczanym przez producenta?"

 

Wówczas mamy szansę na pozytywną reklamację na urządzenie jeżeli opiekun nie przekaże informacji, że akurat Orange pozbawiło routera przekierowania portów.

 

Głosujmy na wprowadzenie aktualizacji oprogramowania do tego routera aby nie trzeba było rozkręcać obudowy i wgrywać nie zweryfikowane zmodyfikowane oprogramowanie.


Zespół Nasz Orange
  • 3072
  • 12067
  • 66

Routery LTE w Orange

Mi się wydaje że lepiej przetestować urządzenie i w razie czego odstąpić do 14 dni. Na tak postawione pytanie nikt w Orange nie odpowie, gdyż nie mamy dostępu do urządzeń poza naszą sprzedażą.


Poziom 45, Pionier Misji
  • 32748
  • 38605
  • 1385

Routery LTE w Orange

Klienci SOHO chyba nie mają odstąpienia (tu nawiązuje do drugiego wątku). Tu przydałaby się lepsze info przed zakupem - o ile takie funkcjonalności są istotne.

Poziom 19, Odkrywca Przestworzy
  • 49
  • 68
  • 1

Routery LTE w Orange

@Wojciech ja (moja firma) nie miałem możliwości przetestowania urządzenia od Orange. Może małe firmy to dla Orange gorszy sort. Co ciekawe Orange nawet dziś nie udostępnia na swojej stronie specyfikacji jak i instrukcji tego urządzenia (przynajmniej ja nie znalazłem).

 

W moim przypadku przedłużałem telefonicznie umowę na Internet LTE dla Firm biurowy i zależało mi na pozyskaniu routera do małej firmy, który poza podstawowymi funkcjami stacjonarnego routera jest wyposażony w:

1. LTE+ (agregacja pasm, min. Cat.6 300Mbps/50Mbps)

2. WiFi klasy 802.11 ac

3. min. 4 porty Gigabit Ethernet

 

W pierwszej kolejności zaproponowano mi Huawei B315 ale z powodu jego starej specyfikacji i nie spełniania moich kryteriów okazało się, że nowy Flybox LTE+ czyli Huawei B525 powinien być optymalnym wyborem.

 

Tak naprawdę to w Orange nie ma z czego wybierać, na swojej stronie dla firm w ogóle nie można znaleźć tego routera -> https://www.orange.pl/klienci_biz/laptopy?market=B2B&processType=NEW&loyalty=24&rateplan=XT_5686&off...

 

Jak widać Orange nie udostępnia informacji o tym modelu. Model Huawei B315 jest jedynie prezentowany jako "chwilowo niedostępny" . Wiadomo, że sprzętowo Flybox LTE+ to Huawei B525. Jakież było moje zdziwienie, kiedy po otrzymaniu i uruchomieniu routera okazało się, że jest przez oprogramowanie Orange pozbawiony funkcji m.in. przekierowywania portów, która była dostępna w wycofywanym Huawei B315 z dystrybucji Orange. Byłem przekonany, że jak wybieram model wyższy to funkcjonalnie nie będzie on gorszy od modelu niższego.

 

Przy próbie reklamacji i zwrotu urządzenia zostałem poinformowany o braku takiej możliwości. Jedynie reklamacja mogłaby zostać przyjęta, kiedy konsultant wprowadzi klienta w błąd. Dlatego proponuję jednak przy zakupie jakiegokolwiek brendowanego urządzenia od operatora podczas nagrywanej rozmowy zadać kluczowe pytanie:

"Jakich funkcjonalności pozbawione jest oprogramowanie urządzenia z dystrybucji Orange w porównaniu z oryginalnym urządzeniem i oprogramowaniem dostarczanym przez producenta?"

 

Jedynie wówczas mamy szansę na pozytywną reklamację na urządzenie jeżeli konsultant/sprzedawca nie poinformuje nas o braku funkcji przekierowania portów czy innej funkcji którą zlikwidowali. Mi nie przyszło do głowy, że ten router będzie tej funkcji pozbawiony i dlatego nie zadałem takiego pytania przez co okazuje się, że nie mam możliwości uznania reklamacji od Orange. Zakładałem błędnie, że "brendowany" router będzie miał co najwyżej wycięte zaawansowane możliwości pracy w trybie "bridge" ale nie to, że taka podstawowa funkcja będzie niedostępna w routerze stacjonarnym sprzedawanym z usługą dla firm. 

 

Tak jak można przeczytać na Wikipedii, "Przekierowanie portów" - "Jest to standardowa opcja dostępna w większości routerów."


Poziom 45, Pionier Misji
  • 32748
  • 38605
  • 1385

Routery LTE w Orange

Co do zwrotu, tu raczej przepisy kodeksu cywilnego są mało korzystne przy umowie b2b. Zakłada się, że przedsiębiorca ma wiedzę większą niż konsument. Tylko niestety nie ma gdzie tego weryfikować...

Poziom 19, Odkrywca Przestworzy
  • 49
  • 68
  • 1

Routery LTE w Orange

@Piotrekk85 Uważam, że najlepszym rozwiązaniem dla wszystkich (zamiast sporów kodeksowych i nerwowych czy odbijania tzw. "piłeczki") będzie wydanie pilnej aktualizacji oprogramowania Orange (firmware) do routera Flybox LTE+ (Huawei B525s-23a). 

 

Apel do wszystkich:

Głosujmy na wprowadzenie aktualizacji oprogramowania do tego routera aby nie trzeba było rozkręcać obudowy i wgrywać nie zweryfikowane, zmodyfikowane oprogramowanie i tracić gwarancje na te urządzenie.

 

P.S. Zastanawiam się, czy nie kolejnym "pomysłem" na forum byłaby ogólna petycja do Orange aby brendując oprogramowanie w urządzeniach zmieniali/poprawiali jedynie ergonomię webowego interfejsu użytkownika a nie usuwali funkcję urządzenia dostarczane przez producenta. Rozumiem, jeszcze ukrywanie wybranych funkcji w menu ale z zachowaniem możliwości dostępu dla zaawansowanych użytkowników. Przykładowe rozwiązanie można zobaczyć w routerach Fritzbox niemieckiej firmy AVM. Tam jest wprowadzona opcja przełączenia widoku zaawansowanego w menu -> https://pl.avm.de/serwis/fritzbox/fritzbox-7490/baza-wiedzy/publication/show/1652_Enabling-the-advan...

 

Czy taka petycja ma sens? Zobaczmy najpierw może, jak Orange zareaguje na pierwszy "pomysł" w konkretnym modelu na aktualizację oprogramowania.


Zespół Nasz Orange
  • 3072
  • 12067
  • 66

Routery LTE w Orange

Autor tematu zaznaczył, że chodzi o ofertę Internetu Domowego. Ta oferta jest przeznaczona dla konsumentów.

 

Powracając do pytania od @WaMaR, Doradca odpowie: nie wiem. Wtedy rozwijając zapytałby o funkcje, jakie są potrzebne. To chyba normalne. Zdecydowanej większości (tutaj myślę z głowy, nie podaję statystyk) podane przez Ciebie funkcje 95% osób nie będzie potrzebna. Jednakże stworzony został pomysł, zobaczymy co z nim będzie.

 

Autor pytał o Flybox Sky, ten jest bardzo dobrze opisany tutaj: https://www.orange.pl/omnibook/orange-flybox-sky#

 

Flybox LTE+ jest nowym urządzeniem i jeszcze nie ma dostępnego takiego artykułu dla tego urządzenia.


Poziom 19, Odkrywca Przestworzy
  • 49
  • 68
  • 1

Routery LTE w Orange

@Wojciech Router Flybox LTE+ jest w ofercie również "Internetu Domowego 4G", a temat tego wątku to " Routery LTE w Orange" dlatego nie wiem o co Ci chodzi? Ja uważam, że nawet jeżeli dostaję ten router jako konsument i przy zawieraniu umowy na odległość mam prawo rozwiązania umowy to lepiej być uprzedzonym o takich ograniczeniach narzucanych w oprogramowaniu urządzeń od Orange niż tracić choćby sam czas (a czas to pieniądz) na zwroty.

 

Co odpowie doradca to warto aby każdy się przekonał samodzielnie. Jeżeli doradca nie wie, to może warto porozmawiać z takim co wie i uprzedzi go o wyciętych funkcjach w porównaniu z tym samym modelem z dystrybucji wprost od producenta.

 

@Wojciech czy Twoja statystyka 95% jest poparta jakimiś wyliczeniami/badaniami? To raczej subiektywne  Twoje odczucie. Czy jeżeli Orange w brendowanym telefonie pozbawi Cię funkcji tetheringu wifi to również stwierdzisz, że jest to mało istotne bo 95% osób tej funkcji na co dzień nie używa?

 

@Wojciech zgadza się Flybox LTE+  jest od około miesiąca dostępny. Czy uważasz, że to nie wystarczająco dużo czasu aby operator udostępnił klientom specyfikację oraz instrukcję obsługi tego co im sprzedaje?