Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
  • Nasz Orange
  • /
  • Pomysły
  • /
  • Aktualizacja firmware Orange Flybox LTE+ (Huawei B525s-23a) i dodanie przekierowania portów
Poziom 19, Pasjonat

Aktualizacja firmware Orange Flybox LTE+ (Huawei B525s-23a) i dodanie przekierowania portów

Potrzebna jest pilna publikacja przez Orange aktualizacji firmware do routera Orange Flybox LTE+ (Huawei B525s-23a) i dodanie w niej funkcjonalności przekierowania portów.

 

Czy jest ktoś kompetentny aby Orange wydało stosowaną aktualizację firmware'u w tym routerze, który taką funkcjonalność doda/przywróci?

 

Router dostałem wraz z usługą Internet LTE dla Firm Biurowy dedykowaną dla firm i okazuję s

 

Wiadomo, że w tym routerze od Orange - Flybox LTE+ czyli Huawei B525s-23a,

Wersja sprzętu modemu: WL1B520FM
Wersja oprogramowania modemu: 11.189.61.00.159
Wersja interfejsu www: 21.100.44.00.03

 

Orange wyciął możliwość ustawienia przekierowania portów (nie ma znaczenia czy ma się włączoną usługę Orange VPN czy statyczny VPN), co dla wielu klientów było ogromnym zaskoczeniem tym bardziej, że w modelu Huawei B315 z dystrybucji Orange funkcja przekierowania portów była dostępna.

 

Szkoda aby użytkownicy byli zmuszani na utratę gwarancji na urządzenie i samodzielne wgrywanie jakiego zmodyfikowane oprogramowania Huawei, tym bardziej jak oryginalne oprogramowanie Huawei posiada taką funkcjonalność. Link poniżej ze zrzutem ekranu.

http://screenshots.portforward.com/routers/Huawei/B525s-23a/Virtual_Server.htm

 

Zmiana bootloader'a umożliwiające wgranie zmodyfikowanego oprogramowania wymaga niestety rozkręcenia routera co wiąże się z utratą gwarancji:

http://www.bez-kabli.pl/viewtopic.php?f=11&t=50771

 

W nawiązaniu do:

https://nasz.orange.pl/t5/Modemy-i-routery/Przekierowanie-portów-Flybox-LTE-czyli-Huawei-B525s-23a/m-p/111006

 

listopada 2018 w Pomysły

  • 1

    Otwarty

  • 2

    Realizowany

  • 3

    Zrealizowany

Komentarze
Nie dotyczy

Zagłosuję 😉

listopada 2018

Poziom 19, Pasjonat

Dzięki za poparcie @Konto usunięte

listopada 2018

Poziom 7, Poszukiwacz

zagłosowane

listopada 2018

Poziom 19, Pasjonat

Dzięki za poparcie @marek1983

listopada 2018

Poziom 4, Obserwator

Mam nadzieję że w miarę szybko wezmą się za tą poprawkę. Pozdrawiam

listopada 2018

Poziom 19, Pasjonat

@ziobro95 dziękuję za głos. Ciągle czekamy na aktualizację oprogramowania od Orange, które pozwoli na prawidłowe używanie usługi Orange VPN

listopada 2018

Poziom 7, Poszukiwacz

Jakie macie doświadczenia z takimi pomysłami? Wdrażają? Czy temat będzie "wisiał" w nieskończoność?

listopada 2018

Poziom 40, Guru *****

Wdrażają ale nie z dnia na dzień. Tak bardzo subiektywnie patrząc najmniej pół roku - jeśli chodzi o tematy spoza tych dotyczących samego forum.

listopada 2018

Poziom 7, Poszukiwacz

Dziwne podejscie ale nic mnie nie dziwi , sprzedaje usługi w naszej sieci od 10 lat i napewno tego nie zrobia bo juz sa problemy z dostepnoscia tego modelu w magazynie i wprowadaja inne routery

listopada 2018

Poziom 19, Pasjonat

Orange to w ogóle jest dziwny (bo m.in. przez to traci wiernych klientów, sprzedaje już 2 miesiąc router stacjonarny Orange Flybox LTE+ (Huawei B525s-23a) a na swoich stronach WWW nie podaje klientom pełnej specyfikacji urządzenia czy szczegółowej instrukcji do tego urządzenia.

Ciekawe, że Orange nie podaje (na razie przynajmniej) tych kluczowych danych w szczególności na stronie dedykowanej pomocy technicznej https://www.orange.pl/view/pomoc-techniczna-internet-mobilny Sami handlowcy Orange twierdzą z kolei, że nie mają wiedzy jakie funkcje ten model oferuje a jakich nie (w szczególności w porównaniu z nie brendowanym Huawei B525s-23a a większość klientów nie mogąc odszukać pełnej specyfikacji urządzenia i opisu jego możliwości zakłada, że ma takie same funkcje jak nie brendowany egzemplarz). A tu wcześniej czy później rozczarowanie i klient Orange zostaje z urządzeniem, którego bez utraty gwarancji i wgrania zmodyfikowanego firmware nie może przywrócić funkcję m.in. przekierowania portów. I wszystko z pozoru jest OK 😉

 

Jedynie pojawia się ten model na stronie sprzedażowej Orange gdzie w sekcji dotyczącej się specyfikacji jest podane:

Specyfikacja

Cechy fizyczne
Wymiary226 × 163 × 52 mm
Waga370 g

 

Czy to jest poważne traktowanie klienta? Poczekamy zobaczymy jak szybko i czy w ogóle Orange jest zdolny do poprawienia tej sytuacji.

listopada 2018

Poziom 3, Obserwator

To jest jakieś nieporozumienie jak można wyciąć przekierowania portów w routerze. Pominę fakt sprzedaży internetu do firmy z takim routerem, gdzie chcemy mieś dostęp do kamer lub do pulpitów zdalnych. Wczoraj kupiłem internet do nowego punktu dzisiaj na infolinii aktywowałem "VPN" a teraz okazuje się że nie mam możliwości przekierowania portów. Jutro idę oddać-wymienić router masakra jakaś. 

listopada 2018

Poziom 19, Pasjonat

@AVIN dzięki za głos. Tylko jednocząc siły jest szansa, że ktoś w końcu z Orange zrozumie i rozwiąże problem.

Mam nadzieje, że przywracając funkcję przekierowania portów nie pominął funkcji DMZ a najlepiej aby przywrócony był również tryb BRIDGE, który pozwala pod ten router podłączyć inny router z nieograniczoną funkcjonalnością (tak jak jest to możliwe przy usłudze kablowej dla firm, Internet DSL).

listopada 2018

Poziom 4, Obserwator

Zagłosowane. Podczas reklamacji dostałem informację, że problem z zablokowanymi portami zostanie rozwiązany poprzez przydzielenie dynamicznego adresu IP za który miałbym płacić 6zł miesięcznie (5zł netto). Nie dzwoniłem na infolinię 2zł/min i również nie uśmiecha mi opcja dodatkowej zapłaty za coś co nie rozwiąże problemu w pełni.

Opcja wycięcia funkcjonalności poprzez ograniczenie softwarowe jest po prostu zacofana bądź celowa właśnie po to by więcej zarabiać poprzez infolinię lub dodatkowe koszta związane z IP.

Obie możliwości nie powinny mieć miejsca w obecnych czasach i biorąc pod uwagę, że  za ten router płaci się 400zł.

Mam nadzieję, że tą sprawą zajmie się ktoś na poważnie. Dziwi mnie, że zamiast to wprowadzić z powrotem na software(bo przecież to usunięto), Orange zaproponowało mi zerwanie umowy bez żadnych kosztów.

To mój pierwszy kontakt z LTE, przesiadłem się z Neostrady gdzie nie dość że mniej płaciłem, to odblokowywanie portów nie było niczym ograniczane, na moim starym routerze o wartości ~100zł (prywatnym, nie Orange).

Podsumowując. Reklamacja oparta na tej funkcjonalności skończyła się na dwóch propozycjach:

- Zmiana adresu IP na statyczny (15zł netto/msc) lub dynamiczny (5zł/msc)

- Zerwanie umowy bez żadnych kosztów

 

Dodać do tego frustrację gdzie ktoś dzwoniłby na infolinię techniczną 2zł/msc i mamy przepis na niezadowolonego klienta, którego firma traci bez sensu.

Wystarczy przecież zrobić łatkę do opragomowania.

I dzięki @WaMaR za założenie tematu na forum + tej ankiety. Uprzedziło mnie to o infolinii, i zapobiegło dodatkowym kosztom.

listopada 2018

Poziom 19, Pasjonat

Dzięki za głos. @Elemeledudki

listopada 2018

Poziom 19, Pasjonat

Dzięki za głos @zbylon80 

 

P.S. 

Szkoda, że ciągle na stronie sprzedażowej Orange nie ma szczegółowej instrukcji czy specyfikacji urządzenia mówiącej o jego ograniczeniach w zakresie braku przekierowania portów, DMZ itp. Z 2 tygodnie temu dodałem również opinię na tej stronie ale moderator Orange jak widać ciągle jej nie zaakceptował pomimo zgodności z netykietą itp. Wygląda, że system opinii tam to jedna wielka lipa.

 

Poza tym to router ładnie śmiga bo nawet dzisiaj o 06:22:27, 02-12-2018 osiągał tak przyzwoite wyniki transferu:

Download prędkość pobierania* 122.58 Mb/s
Upload prędkość wysyłania
* 24.46 Mb/s

[URL=http://www.speedtest.pl/][IMG]http://www.speedtest.pl/test/193851411[/IMG][/URL]

grudnia 2018

Poziom 4, Obserwator

Dziś uznano mi reklamację mogę zwrócić ten modem.

@WaMaROrientujesz się może czy na innym routerze będę mógł odblokować te porty normalnie bez przeszkód ? W sensie softwarowo na pewno nie będę ograniczony, ale czy z centrali Orange są wtedy jakieś blokady?
I czy jakiś inny router do tego LTE mógłbyś polecić żeby kupić na własny rachunek ?

grudnia 2018

Poziom 7, Poszukiwacz

@WaMaR kupiłem do czasu udostępnienia nowego softu dlinka dwr 921. Porty odblokowane i wszystko śmiga.

grudnia 2018

Poziom 4, Obserwator

@marek1983  jak prędkości ? masz porównanie z huaweiem czy od razu kupiłeś ten? Masz dodatkowe IP jakieś wykupione ?


grudnia 2018

Poziom 7, Poszukiwacz

@Elemeledudki

 

bzdury opowiadają - mam ten router + usługa stały adres IP (ten za 15zł) i dalej nie działa

grudnia 2018

Poziom 7, Poszukiwacz

 ten router -> Flybox

grudnia 2018

Poziom 4, Obserwator

@RaptorW sensie masz D-Link DWR-921 i dalej nie działa ? Czy na Huawei 525s Flybox nie działa nawet z IP ?

grudnia 2018

Poziom 7, Poszukiwacz

Nie w sensie mam Flyboxa i VPN - pisałeś że proponują dwa rozwiązania - niestety pierwsze nie działa (VPN + Flybox). Mam jeszcze B619 i wszystko działa

grudnia 2018

Poziom 19, Pasjonat

@Mikołaj Dlaczego zmieniłeś status na ZREALIZOWANY? Nie widać aby pojawiło się jakieś nowe oprogramowanie do tego urządzenia.

grudnia 2018

Poziom 26, Specjalista

Status zmieniony na: Otwarty

Poziom 26, Specjalista

Jeszcze raz przepraszam za zmieszanie. Zmian statusu była przypadkowa. Zakłopotany mężczyzna Przywróciłem już wszystko do pierwotnego stanu. 

grudnia 2018

Poziom 7, Poszukiwacz

@Elemeledudki kupiłem dodatkowo - prędkość taka sama jak na Huawei albo trochę słabsza. Mam standardową usługę bez dodatkowych IP. Po prostu skonfigurowałem router i wszystko śmiga.

grudnia 2018

Poziom 7, Poszukiwacz

@Mikołaj jako przedstawiciel "pomarańczy" na tym forum możesz cokolwiek zdradzić czy poszło jakiekolwiek zapytanie do producenta w zakresie uszycia nowego softu?

grudnia 2018

Poziom 26, Specjalista

@marek1983 Jako "pomarańcz" Bardzo szczęśliwy robot mogę powiedzieć, że sprawa trafiła do producenta. I na razie tyle, więcej to już mogła by być zdrada. Mrugający mężczyzna

grudnia 2018

Poziom 7, Poszukiwacz

Do zdrady oczywiście nie namawiam 🙂 Napisz chociaż jaki jest przewidywany czas odpowiedzi.

grudnia 2018

Poziom 7, Poszukiwacz

ZAGŁOSOWAŁEM Przez brak przekierowania nie działa np. gra Roblox na PC, pewnie i wiele innych. Gorzej, bo kupiłem konsolę NVIDIA Shield i nie działa ani połączenie ze Steamem, ani GeForceNow - czyli dwie główne funkcjonalności konsoli. Wystarczy przełączyć router na B315 i jest ok. Dobrze, że mam dwa routery, bo byłby dramat.

grudnia 2018

Poziom 2, Obserwator

Witam
Czekam również na aktualizację softu. Zawiodłem się bardzo na funkcjonalności routera, a mój monitoring niestety poległ. Sprawdzę jeszcze co na to powiedzą w salonie Orange. Jeżeli sprawa aktualizacji nie zostanie załatwiona i będę musiał dokupić inny router po zakończeniu umowy nastąpi zmiana operatora.

stycznia 2019

Poziom 4, Obserwator

+1 ode mnie. Czy to dlatego nie jest mozliwe nawiązywanie połączeń typu vpn? Z sieci domowej na zdalne serwery po vpn (klient softwar na laptopie)

stycznia 2019

Poziom 19, Pasjonat

@RafRed dzięki za głos. Natomiast nawiązywanie połączeń wychodzących VPN działa prawidłowo bez przekierowywania portów na Flybox LTE+ na pewno jeżeli masz włączoną usługę Orange VPN (wystarczy tą najtańszą ze zmienny adresem publicznym IP). Nie testowałem czy działa bez wykupionej usługi VPN w Orange.

stycznia 2019

Poziom 4, Obserwator

@WaMaRna innym routerze (d-link 921) i tej samej karcie sim - działa prawidłowo

stycznia 2019

Poziom 7, Poszukiwacz

@Mikołaj cześć, jaki jest przewidywany czas rozpatrzenia sprawy przez producenta?

stycznia 2019

Poziom 26, Specjalista

@marek1983 Prace trwają, niestety wersja, która została dostarczona przez producenta, miała błędy i musiała do niego wrócić, teraz czekamy na kolejną. Smutny mężczyzna Niestety nie jestem w stanie teraz podać więcej konkretów. Sfrustrowany mężczyzna

stycznia 2019

Poziom 7, Poszukiwacz

@Mikołaj Jak wygląda sytuacja?

lutego 2019

Poziom 4, Obserwator

Właśnie, jak sytuacja? Sprzedawanie dla usługi zew IP routera z wykastrowanym przekierowaniem, to jakaś kpina!

lutego 2019

Poziom 7, Poszukiwacz

@Mikołaj ponawiam pytanie .

lutego 2019

Poziom 26, Specjalista

@marek1983 Wybacz wcześniejszy brak odpowiedzi. Jeśli chodzi o statu sprawy nie chciał bym zapeszać, żeby nie powtórzyły się dotychczasowe problemy, jednak wszystko powinno zmierzać do szczęśliwego finału. Szczęśliwy mężczyzna

lutego 2019

Poziom 19, Pasjonat

Witam,

 

Mój router OrangeFlybox LTE+ (czyli Huawei B525s-23a) dostał już nowe oprogramowanie.

 

Wersja sprzętu modemu: WL1B520FM
Wersja oprogramowania modemu: 11.190.61.00.159
Wersja interfejsu www: 21.100.45.00.03

 

Które zawiera w końcu możliwość przekierowywania portów, konfigurowania aplikacji specjalnych, ustawiania DMZ, włączania UPnP, ustawiania NAT (symetryczny vs asymetryczny).  🙂

 

Dziękujemy Orange 🙂

 

lutego 2019

Poziom 7, Poszukiwacz

Mam nową aktualizację. Gdzie szukać tych ustawień? U mnie doszło tylko VoIP, chyba, że nie wiem gdzie patrzeć.

 

lutego 2019

Poziom 7, Poszukiwacz

W tej chwili pobieram aktualizację 🙂 Dam znać po wszystkim czy jest ok. Ale jeśli @WaMaR pisze, że zostały odblokowane te funkcje to pewnie tak będzie.

Dzięki @Mikołaj i Orange za wysłuchanie głosu ludu.

lutego 2019

Poziom 19, Pasjonat

@damianglowacki4 ustawienia o których pisałem znajdziesz w sekcji "Zabezpieczenia" 🙂

 

FlyboxLTE1.jpg

 

 

 

 

 

lutego 2019

Poziom 7, Poszukiwacz


11.pngTylko, że u mnie, to wygląda tak.

lutego 2019

Zespół Nasz Orange

Pomysł zrealizowany. Funkcjonalność została dodana.

lutego 2019

Poziom 7, Poszukiwacz

Może ktoś mi wyjaśni, czemu u mnie po aktualizacji to wygląda tak jak na zdjęciach powyżej?

lutego 2019

Poziom 7, Poszukiwacz

@damianglowacki4 @Bartłomiej u mnie wygląda tak samo jak u @damianglowacki4. Menu zabezpieczeń jest dalej okrojone.

 

Wersja sprzętu modemu: WL1B520FM
Wersja oprogramowania modemu: 11.190.61.00.159
Wersja interfejsu www: 21.100.45.00.03

takie same jak u @WaMaR

 

Może jakaś podpowiedź jak to menu aktywować?

lutego 2019

Poziom 7, Poszukiwacz

Przełącz IPv6 na 4

lutego 2019

Zespół Nasz Orange

@marek1983 tutaj masz odpowiedź od @WaMaR "Twój router używa trybu IPv6, jak przełączysz się na IPv4 to te opcje będziesz miał widoczne."

 

https://nasz.orange.pl/t5/Modemy-i-routery/Przekierowanie-port%C3%B3w-Flybox-LTE-czyli-Huawei-B525s-23a/m-p/125021#M10249

lutego 2019

Poziom 18, Komentator

Jeszcze jedna uwaga: WLAN, podstawowe ustawienia WLAN obie sieci 2,4GHz i 5GHz mają ten sam identyfikator, na "oryginale" można ustawić osobne nazwy SSID dla każdej sieci.

marca 2019