wyjaśnienie co zawiera dodatek do SIM - "Usługi Orange"
Zainspirowany tematem "Jak usunąć aplikację "Usługi Orange" z telefonu ?!" proponuję stworzenie kompendium wiedzy, choćby do "Bazy wiedzy", co kryje się pod poszczególnymi tytułami w wykazach usług... które prezentują się tak:
do takich wykazów dotarłem z pod "aplikacji" o nazwie "zestaw narzędzi" w moim telefonie
Przy okazji przydałby się przegląd tego co się tam kryje pod poszczególnymi "tytułami" bo, przechodząc pomiędzy pokazanymi zbiorami, kliknąłem jeden z nich np. "pogoda" i w efekcie dostałem SMSa z numeru 667 o treści "Bardzo nam przykro ale tresc wiadomosci SMS jest nieprawidlowa" Prosze sprobowac jeszcze raz" - co oznacza, że jest błąd w skrypcie. Może @Artur zgłosisz to jako błąd, do właściwej komórki... 🙂
18-05-2018 w Pomysły
1
Otwarty
2
Realizowany
3
Zrealizowany
Co do ostatniego pytania. Ta wiadomość jest wysyłana, kiedy dany serwis STK został zamknięty.
OK @Piotrekk85 ale zgodzisz się ze mną, że powinno to zostać "naprawione"... może być usunięta "wycofana usługa"
Nie żyjemy w idealnym świecie. Kody sms, USSD czy menu STK to wg mnie już przeżytek. Większość osób korzysta ze smartfonów gdzie zwykle aplikacje potrafią więcej (zarówno te oficjalne jak mój Orange jak i te mniej oficjalne). Jeśli by chcieć to modyfikować, to koszty są ogromne. Orange już kilka lat temu zrezygnowało ze zdalnej aktualizacji tego menu po wycofaniu danej usługi. Powodowało to problemy z kartami sim. Teraz by mieć nowsze menu wystarczy wymienić sim - ale pytanie czy sim będzie z "nowszej partii" - to jest naprawdę trudne do zweryfikowania przez włożeniem karty sim do telefonu (ale wtedy już będzie "używana").
Co do komunikatu w zwrotnym smsie, nie wiem też czy jest sens. Bo te menu jest odpowiednikiem komendy sms lub USSD, którą ktoś może wprowadzić w inny sposób. I teraz rozbudowa na wykrycie jak użytkownik to wywołał jest trudna.
Jak odchodziłem z pracy w Orange, toczyły się dyskusje czy tego nie usunąć w całości z kart sim i wykorzystać nowsze technologie. Ale jak widać, decyzji nie było i nie ma. Podejrzewam, że jeszcze cały czas procent użytkowników korzystających z klasycznych telefonów jest spory.
A co do poradnika to jestem "za". Kiedyś na stronach Orange było rozpisane całe drzewko tego menu. I jak jest potrzeba, może warto by Orange do tego wróciło.
@Piotrekk85 ... kwestia kosztów mnie nie przekonuje... jeżeli są karty z "dobrodziejstwem inwentarza", który zawiera błędy, bądź nieaktualne informacje, to, jak dla mnie, taki stan rzeczy negatywnie rzutuje na wizerunek Orange...
Co do samego zestawu... nie wiem jak to technicznie jest zapisane, ale skoro prezentuje się jako "aplikacja" to mam prawo zakładać, że jest to coś co może być zaktualizowane i udostępnione, albo wręcz automatycznie zastąpione.
Gdyby jednak miało to kosztować niewyobrażalną sumę, to niech chociaż pojawi się ten wykaz, jak opisałeś "drzewko", gdzie dla wycofanej usługi będzie jasna informacja...
Zauważ, że taka niedostępna usługa może jednak generować koszt po stronie klienta np. z jakiegoś starego pakietu, czy też z tych "na kartę"
... zadajmy więc pytanie, dlaczego klient ma zostać narażony na koszt za wysłanie "automatycznie złożonej komendy" na którą dostanie odpowiedź "sorry, treść jest nieprawidłowa"??
A ta przyjemność Cię nie kosztowała już teraz? Sprawdziłeś biling dziś ew może poczekaj kilka h? A czemu to kosztuje - to juz zostawię aktualnym pracownikom Orange o wytłumaczenie.
Czy to zle wyglada - tak. Ale inne sieci nie są lepsze. Nazwałbym to znikomą szkodliwością społeczną bo prawie nikt tam nie zagląda.
@Piotrekk85 proszę, nie nawiązuj do tego co i jak jest w innych sieciach, mnie jako klienta Orange nie interesuje, czy inni mają tak samo nieprawidłowo działające usługi...
Od Orange oczekuję usuwania czegoś co działa nieprawidłowo, szczególnie gdy ktoś to jednoznacznie wskazuje.
Nawiązując do tematu, który mnie zainspirował... może warto by było dodać klientowi wybór czy chce mieć aktywny taki "zestaw usług" czy może go to w ogóle nie interesuje... przypuszczam, że autor wspomnianego tematu ma na granicy pojemność wolnej pamięci w telefonie i z ochotą pozbył by się czego co, jak pisze, zajmuje mu około 50 Mb...
Akurat wspomniany tam telefon ma dużo pamieci wewnętrznej. Ale sa telefony co mają jej mniej. Tylko to juz sugestie do Google czy producentów telefonów by apka do stk była chudsza. U mnie na Xiaomi Redmi 3s waży tylko 115kb.
To że jakiś model telefonu ma dużo pamięci, nie przesądza o tym, że użytkownik szybko zajął ją po brzegi... i ta niepotrzebna "nakładka", gdyby udało się bez problemu usunąć, dawałaby szansę na poprawę sytuacji.
Ta zakladka nie jest niepotrzebna. Orange moze zrobić puste menu ale ważyć bedzie tyle samo. To już kiedyś był na NO temat dotycząculy aplikacji Telefon z Androida bo ktoś nie chce dzwonic. Od tego jest root. Ma się pełną kontrolę.
Nie, no nie przesadzaj, przeciętny użytkownik nie wie co to jest root, a nawet jeśli poszuka info, to chociażby czytając co napisał autor tematu w wyniku którego zgłosiłem pomysł, nie od razu zrobi porządki w telefonie. Mam prawo oczekiwać że to co jest w telefonie, co mi przeszkadza, bez tak głębokiej ingerencji jaką jest grzebanie systemie z uprawnieniami roota, da się usunąć taką czy inną appkę.
Do aplikacji sieciowych tak niestety trzeba.
@Misiek62Jeśli przeszkadza Ci ten dodatek jak "zestaw narzędzi" można go się pozbyć na Androidzie bez żadnego roota.
Jak @Anonim?
A możesz zrobic screen po odinstalowaniu? Znika to z listy wszystkich aplikacji w ustawieniach? Bo ja z tego widoku moge usunąć ale ta aplikacja zostaje ukryta (bez roota).
Mnie ten zestaw dodatków do SIM nie przeszkadza. Co do usunięcia jak proponujesz @Anonim przypuszczam, że ten użytkownik który mnie zainspirował robił to, bo wspomina iż appka wraca i zajmuje mu pamięć.
Roboczo drzewo wygląda tak http://wyslijto.pl/files/download/u4w0qtsrg4
choć robione do z prepaida z dosyć nowej karty sim (wymieniana miesiąc temu jednak starter był "dosyć stary").
Jak ktoś chce sobie ładniej ogarnąć, to niech poformatuje to sobie.
Do niektórych rzeczy nie jestem pewien czy niedostępność wynika z posiadanej oferty czy globalnie jest to wyłączone.