Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Poziom 37, Nawigator Galaktyczny

Salony i opinie o nich

Nawiązując do tematu "Odmowa przedłużenia umowy w salonie " proponuję stworzenie tematu poświęconego przekazywaniu opinii o salonach.

17-10-2017 w Pomysły

  • 1

    Otwarty

  • 2

    Zamknięty

Komentarze
Nie dotyczy

@Misiek62Jeden z najlepszych Salonów Orange jest w Miasteczku tam załatwiają trudne sprawy inne nic nie mogą albo kierują na infolinie lub na forum. 

17-10-2017

Poziom 37, Nawigator Galaktyczny

Zdaję sobie sprawę, że "na prowincji" nie mamy "wyboru", ale mimo to uważam, że taki "kanał" w którym ktoś z Orange mógłby sobie poczytać co klienci sądzą, piszą o poszczególnych placówkach, przyda się OPL. A nawet mogłoby to mieć wpływ na podpisywanie umów z salonami partnerskimi itp.

17-10-2017

Poziom 45, Pionier Misji

Ja jestem przeciw. I tak po wizycie w salonie są ankiety satysfakcji. A publiczne miejsce trochę dla mnie łamie prawo do prywatności. Pracownicy operatorów nie są osobami publicznymi by dyskutować o nich w internecie.

17-10-2017

Poziom 45, Pionier Misji

Poza tym gdyby pracownik dostawał prowizję lub jej nie tracił za przedłużenie umowy to tego wątku by nie było. Ryba psuje się głowy. U konkurencji wcale nie lepiej. 

17-10-2017

Poziom 37, Nawigator Galaktyczny

@Piotrekk85, to spójrzmy z drugiej strony... jeśli mam w średniej wielkości mieście do wyboru kilka salonów, to chętnie bym poczytał opinie i udał się do takiego, o którym ludzie piszą pozytywnie. Co do prywatności, hmmm, nie uważam iż opinie powinny być o konkretnych pracownikach, ale o salonie... a to nie osoba fizyczna, tylko "przedsiębiorca".

17-10-2017

Poziom 45, Pionier Misji

W każdym salonie powinieneś być obsłużony tak samo. To polityka centrali, że są oddzielne systemy do obsługi i sprzedaży. Że w jednym można więcej, w drugim mniej. Osoby nieuprzejme lub niewłaściwe nie powinny w ogóle pracować, a czasem pracują. Nie tylko w Orange.

17-10-2017

Poziom 37, Nawigator Galaktyczny

@Piotrekk85 o predyspozycjach poszczególnych osób nie dyskutujmy i jeszcze raz napiszę, nie uważam że opinie powinny się tylko do tego sprowadzać. Można w regulaminie szczególnie zastrzec, że takie treści są niedopuszczalne i że będą co najmniej modyfikowane, jeśli nie usuwane.

Natomiast co do "uprawnień", jeśli tak jest, jak piszesz.... to czemu klienci nie mieliby dzielić się z innymi swoimi spostrzeżeniami iż w takim salonie "można więcej" a w innym nie? Jeśli nie tu, to sądzisz, że nigdzie nie piszą? 

17-10-2017

Poziom 45, Pionier Misji

Owszem piszą, ale to wg mnie słabość Orange jako korporacji. Sama usługa google miejsca  to oferuje. Wg mnie ciekawszym rozwiązaniem by było to co kiedyś: przy liście salonów jest informacja, co można w nim załatwić. 

 

Ew napisz jakby to miało wyglądać inaczej niż hejt na pracownika. Salony to obsługa bezpośrednia więc nawet jak czegoś pracownik nie może to powinien to móc wytłumaczyć. Każdy też jest człowiekiem i ma czasem prawo do błędu.

17-10-2017

Poziom 37, Nawigator Galaktyczny

Oczywiście, informacja co jest dostępne w danym salonie to minimum, ale to powinno być w wyszukiwarce salonów dostępne ze strony Orange.pl. 

Hejtu całkowicie nie zablokujesz, ale można - zgodnie z regulaminem - wycinać. Opinie mogą też być pozytywne... a jeśli będą pozytywne to moim zdaniem może przyciągnąć kolejnych klientów... Nie rozumiem dlaczego sprowadzasz kwestię do opinii o ludziach i ich predyspozycji? 

17-10-2017

Poziom 45, Pionier Misji

Ten wątek co podałeś jest przykładem. Powinno to klientowi zostać wytłumaczone inaczej niż w stylu "nie bo nie".

17-10-2017

Poziom 37, Nawigator Galaktyczny

@Piotrekk85 niedawno był też temat "załatwiania" reklamacji... gdzie, według opisu autorki (jeśli nie mylę) salon nie odebrał telefonu z serwisu...  jak dla mnie sytuacja bardzo dziwna. Czy nie sądzisz, że dobrze byłoby móc poczytać o takim czy innym działaniu salonu -  mnie nie interesuje kto personalnie odpowiada; obsługuje mnie "firma" pt. Salon Orange (niezależnie od statusu czy Firmowy, czy partnerski) - w wyodrębnionym dziale. Gdyby portal, w mojej ocenie aspirujący do opinii iż jest to miejsce, gdzie można szybko dotrzeć do rzetelnej informacji (prawo do błędu ma każdy) dawał także szansę żeby klienci mogli poczytać opinie innych, mógłby jeszcze zyskać na popularności. Oczywiście dbając o "dobra osobiste" moderatorzy winni szczególnie szybko reagować ... 

17-10-2017

Poziom 45, Pionier Misji

Ten wątek jest dobrym przykładem. Znamy relację jednej strony. A co na to Orange? Nic na razie, nawet nie wiem czy może prawnie podać konkret. Przyczyny mogą być różne nawet to że salon był nieczynny z powodu remontu czy setek innych. Może to błąd ludzki. Może błąd w samej organizacji pracy w salonie. 

 

Sam pracowałem na słuchawce w różnych firmach, w tym Orange. Przy zmianie od 6 do 12 h i zmianowym czasie pracy błędy się zdarzają. Jesteśmy tylko ludźmi. Nie popełnia błędów tylko ten co nic nie robi. Ważne by była możliwość naprawienia błędu.

 

Hejt na salony wg mnie spowoduje ich zamknięcie. W małych miejscowościach jest ich coraz mniej. A nie wszystko załatwi się zdalnie lub pisemnie przez pocztę.

17-10-2017

Nie dotyczy

Ja ze swej strony i ogólnie, z doświadczenia w bezpośrednich kontaktach w salonach Orange/Katowice/Bielsko-Biała/ nie mogę nic złego powiedzieć o pracownikach. Natomiast hejt/pomyje, jak je zwię/ to nic innego jak tylko krzywdzenie/słusznie lub nie/ ludzi...tak po ludzku. Od oceny pracownika jest szef. Frustratów, czy niezadowolonych jest sporo i nikt jeszcze nikomu nie dogodził. Schodzimy więc do poziomu polityków, którym wcale nie zależy na zakopywaniu przysłowiowych rowów. @Misiek62, a tego obawiam się najbardziej. Dajmy ludziom spokój i nie wrzucajmy kamyka do czyjegoś ogródka. Zacznijmy najpierw patrzeć "na swój ogródek". Agresja rodzi agresję i historia zna przykłady, że od kamyczka do rzemyczka droga baaardzo krótka!!! STOP! 

17-10-2017

Nie dotyczy

@Piotrekk85Ja osobiście żeby przedłużyć umowę musiałem zdać sprzęt i odłączyć telefon Voip a potem wszystko przywracać pozostałem bez Internetu i telefonu  na 3 tygodnie a płacić musiałem nie mała kwotę 119 zł a potem reklamacje do Orange bo według ciebie liczą się ankiety .Życzę tobie takiej samej sytuacji Nie będę wymieniał jaki to salon zabagnił sprawę. 

17-10-2017

Poziom 45, Pionier Misji

Ale to zawinili wszyscy pracownicy salonu czy jeden pracownik tam pracujący?

17-10-2017

Nie dotyczy

@Piotrekk85Kto chyba super system Orange bo przez słuchawkę tez nie dawało rady wiec udałem się do salonu Orange proszę przymieść router potem musimy odłączyć telefon bo system coś nie widzi a teraz odłączamy  Internet. Proszę czekać na telefon od nas sprawa została przekazana dalej. 

17-10-2017

Poziom 45, Pionier Misji

I uważasz, że w innym salonie byłoby lepiej? albo umieszczenie "w salonie X jest nie miła obsługa" albo "pracownik salonu Y popełnił błąd" coś zmieni? nie neguję prawa do opisania swojego przypadku, jeśli ktoś ma taką potrzebę. Ale jak sami widzicie nie raz, na Nasz Orange się zazwyczaj pomocy nie uzyska wymagający wglądu w systemy (poza wyjątkami). 

Przykład wątku podanego przez @Misiek62 na początku jest dobrym przykładem. W internecie jest więcej podobnych sytuacji. I teraz odpowiedzcie z czego to wynika. Czy ten pracownik lub salon specjalnie robi "źle"? czy ma takie polecenia z góry?

17-10-2017

Nie dotyczy

@Piotrekk85Dla tego był pomocny w mojej sprawie salon Orange w Miasteczku nie pomoc ze strony Artura.

17-10-2017

Poziom 45, Pionier Misji

Dla większości klientów niezrozumiałym jest po prostu podział na salony sprzedażowe i sprzedażowo-obsługowe. A niestety teraz na mapie salonów jest bardzo nieczytelne rozróżnienie.

17-10-2017

Nie dotyczy

@Piotrekk85Tylko ja chciałem przedłużyć umowę a ty piszesz o podziałach salonów w tym przypadku jeden jak i drugi powinien załatwić moja sprawę chyba ze ja ciebie nie zrozumiałem ? A wielokrotnie spotkałem się z opcja gdzie salony wciskały na sile coś proszę zakupić np baterie czy inne rzeczy to w tedy podpiszemy umowę inaczej nie będę z panem/panią rozmawiał.Emotikon: Wściekły Czy tak powinno wyglądać?      

18-10-2017

Poziom 45, Pionier Misji

Nie, nie powinno tak wyglądać. To jaka jest wg Ciebie przyczyna? 

18-10-2017

Nie dotyczy

Jaka była przyczyna to cały system Orange a pracownik wysyłał na infolinie techniczna żebym sam załatwiał swoja sprawę a infolinia wysyłała mnie do salonu.A nie będę tu wstawiał odpowiedzi z działu reklamacji.

18-10-2017

Poziom 45, Pionier Misji

Szkoda, że nie mogę tu napisać z czego się to bierze. Ew. Może czas opisać wszystkie praktyki operatorów. I u konkurencji wcale nie lepiej.

18-10-2017

Poziom 37, Nawigator Galaktyczny

@Piotrekk85  ale po co wtrącać tu konkurencję, chyba winniśmy się obracać wokół relacji Orange - klienci, a w zakresie pomysłu salony (przedstawiciele Orange) - klienci? A może nawet (pozytywnie) odróżniać od innych.

O przydatności poszczególnych osób do takiej czy innej pracy, też chyba nie ma co pisać; problem dotyczy wszystkich branż, zawodów.

Zgadzam się także z tym, że nikt nie dogodzi wszystkim.

Tylko pytam się po co chować głowę w piasek, unikać tematu?

Zacznę od początku, ideą pomysłu, jest próba sprowadzenia na forum Orange opisów klientów odnośnie salonów. Nie zakładałbym z góry, że przerodzi się to tylko w negatywne "wycieczki".

Zgadzam się, że każdą nieprawidłowość powinno się załatwiać indywidualnie na drodze klient - salon.

Co nie zmienia nic w założeniu, iż warto by stworzyć zalążki do bazy wiedzy, jak klienci postrzegają poszczególne placówki.

Gdybym był pracownikiem salonu, albo jego kierownikiem, chętnie poznałbym takie "niewymuszone" opinie.

Wspomniałeś o ankietach zadowolenia... dokładnie nie wiem jak są realizowane, ale czy masz pewność, że wszystkie odpowiedzi respondentów są szczere?

18-10-2017

Poziom 45, Pionier Misji

Jeśli opinie kierowane były do właściwych osób i było to niejawne, była by jakaś korzyść. Omawiany przypadek przedłużenie komórki jest dobrym przykładem. Czy uważacie, że taki pracownik w salonie firmowym robi tak na złość klientowi? Czy po prostu ma standard zachowania narzucony odgórnie? Może ktoś z Orange się wypowie więc wtedy zupełnie zmienia się punkt widzenia.

18-10-2017

Nie dotyczy

Tez nie tylko jest problem z salonami ale tez z działem technicznym firma która naprawia uszkodzenia linii.

18-10-2017

Poziom 45, Pionier Misji

I czy to wina pracownika? Czy firmy, która chce ograniczyć koszty obsługi zgłoszeń?

18-10-2017

Poziom 33, Ekspert Galaktyczny

Mi podoba się pomysł ogólnego oceniania salonów, np. w formie gwiazdek jak na Allegro czy w Google Maps, dzięki czemu można byłoby porównywać zadowolenie pomiędzy poszczególnymi salonami i na tej podstawie dokonywać wyboru salonu, do którego pójdziemy. To jednak pomysł spoza Społeczności.

Tutaj, w Społeczności nie jesteśmy w stanie tworzyć takich rankingów i to chyba mijałoby się z ideą Nasz Orange? Dyskusja o obsłudze w konkretnych salonach byłaby możliwa, ale zgadzam się z przedmówcami, że po pierwsze to byłoby wręcz zaproszenie do zwykłego hejtowania, na które my, jako użytkownicy w żaden merytoryczny sposób nie bylibyśmy w stanie odpowiedzieć, a dodatkowo i samo przeglądane takich ocen konkretnych salonów (przez wyszukwiarkę??) byłoby bardzo uciążliwe, niepraktyczne, czasochłonne.

Podsumowując: moim zdaniem pomysł rankingów salonów - fajny. Pisanie opinii o salonach na forum - niezbyt, więc pomysł do ponownego sprawdzenia, gdy będziemy w przyszłości zbierać pomysły na rozwój obsługi w salonach 🙂

18-10-2017

Nie dotyczy

Z ostatnimi dwoma zdaniami @Artura zgadzam się, ale to melodia przyszłości. Allegro jest dobrym odzwierciedleniem dobrych praktyk, co nie oznacza wcale, że każdy się chwali, bądź hejtuje. Należę do pierwszej grupy, bo uważam, że towar dobrze sprzedawany sam się obroni. Hejt i słuszne, lub sztuczne och, ach, nie załatwiają sprawy. Błoto raz rzucone, odpryskami dosięga rzetelnych i uczciwych ludzi w każdej profesji. Jeszcze się taki nie narodził, co by każdemu dogodziłEmotikon: Mrugający 

18-10-2017

Ekspert AMA

Dwa wnioski przyszły mi do glowy:

 

1. Nowa kategoria pomysłów: Salony 🙂 ... myślę że jestem w stanie to ogarnąć w organizacji :).

2. Pomysł @Artur odnośnie rankingowania salonów jak w Google Maps jest miodzio :).

 

18-10-2017

Nie dotyczy

Zobaczymy  bo ja teraz ma problem linią 

18-10-2017

Poziom 45, Pionier Misji

A propo tematu? to było już wcześniej? https://www.orange.pl/view/salonysprzedazy

2017.10.19_12h25m14s_001.png

19-10-2017

Nie dotyczy

No @Piotrekk85, taki cichy ranking, bez możliwości potyczek słownych, byłby idealnym posunięciem. Ale zauważ, że emblematy nie w każdym salonie są takie same. Chyba, że Orange doprowadzi do ich ujednolicenia we wszystkich salonach firmowanych logiem.

Ten ma, oprócz jednego, wszystkie. Podobnie jak w Olsztynie.

salon Mostowa 5.PNG

19-10-2017

Poziom 33, Ekspert Galaktyczny

Status zmieniony na: Sprawdzany

Poziom 33, Ekspert Galaktyczny

Status zmieniony na: Zamknięty

Podsumowując: co prawda w Nasz Orange nie będzie miejsca na opisywanie opinii o salonach i próby porównywania ich, ale ogólny pomysł rankingów dla salonów przekazaliśmy do zespołu odpowiedzialnego. Na stronie https://www.orange.pl/view/salonysprzedazy, po zbliżeniu na miejscowość i kliknięciu w dany salon można sprawdzić ocenę wg. klientów (widok poniżej), ale obszar odpowiedzialny za salony na pewno rozważy czy nie wyjść z tym poza stronę orange.pl. To temat daleko poza Nasz Orange, więc zamykamy, a Tobie, @Misiek62, w imieniu koleżanek i kolegów "od salonów" bardzo dziękujemy za pomysł 🙂

blue.PNG

05-12-2017

Nie dotyczy

@Misiek62, masz(po)parcie na szkłoEmotikon: Bardzo szczęśliwy

05-12-2017

Poziom 37, Nawigator Galaktyczny

Janse @Anonim

 

@Artur w związku z wykazem salonów, informacji o nich... muszę stwierdzić, że mam wątpliwości co do jego aktualności w obszarze "kontakt". Daj znać gdzie mam zgłosić konkretny przypadek - jak wiesz, niedawno przedłużałem umowę na jedną z usług, które mam od Orange, wybrałem opcję odbiór w salonie... i gdy chciałem się do nich dodzwonić korzystając z tych informacji przy mapie... było to NIEWYKONALNE.

05-12-2017

Poziom 33, Ekspert Galaktyczny

Takie zgłoszenie o nieaktualności danych można przekazać przez naszych doradców, np. na czacie, jednak jeśli numer się zgłaszał, tylko nikt nie odbierał telefonu to obstawiałbym raczej, że akurat w tym momencie był tłok w salonie i wszyscy pracownicy byli zajęci obsługiwaniem osób na miejscu - mają pierwszeństwo przed telefonami...

05-12-2017

Poziom 37, Nawigator Galaktyczny

@Artur  proszę Cię, nie pisałbym że nieaktualne, gdybym nie usłyszał komunikatu "nie ma takiego numeru"... 

05-12-2017

Poziom 33, Ekspert Galaktyczny

Uh, rozumiem 😕 No to przepraszam, dane powinny być aktualizowane na bieżąco.

05-12-2017

Poziom 2, Obserwator Przestworzy

Dzień dobry, 

niestety po dzisiejszej wizycie (04.12.21r., godzina około 12:40-13.10) w salonie Orange w galerii Bonraka (ul. Henryka Kamińskiego, 30- 644 Kraków) jestem bardzo rozczarowana jakością obsługi. Pani w blond włosach była niemiła, niepomocna, nieopanowana emocjonalnie, widać było u niej niechęć w obsługiwaniu mnie oraz irrytacje. Na pytania odpowiadała z oburzeniem i podniesionym głosem. Nigdy się nie spotkałam z podobna sytuacją w salonach świadczących podobne usługi.

04-12-2021