- « Poprzedni
- Następny »
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Podobno, gdzieś na forach, można było przeczytać, że przy rezygnacji z Flexa, w zależności od dnia kiedy ona nastąpi, system ma się rożnie zachować. Dlatego też przeprowadziłem testy w dwóch próbach. Pierwsza opisana w temacie "Flex- Rezygnacja między 15 a 25 dniem od aktywacji" - czyli w drugiej połowie miesiąca. Kolejna, którą opiszę tu, zgodnie z tematem "w ciągu 14 od aktywacji".
Wznowienie wcześniej zakończonego Planu przeprowadziłem 19 listopada. Zakończenie tej edycji w dniu dzisiejszym.
Dla przypomnienia ekrany całego procesu "kończenia Planu"
Po zalogowaniu do aplikacji Flex w telefonie należy wejść do profilu czyli kliknąć pomarańczowe kółko widoczne o góry z prawej strony ekranu
na kolejnym ekranie trzeba kliknąć przycisk "Mój Plan"
gdzie uzyskujemy dostęp do informacji o zaabonowanym planie oraz przycisków umożliwiających jego zmianę bądź rezygnację z planu.
Kliknięcie przycisku "Zakończ swój Plan" przenosi nas do kolejnego okna informującego o skutkach zakończenia Planu.
Zwracam uwagę na nową informację odnosząca się do "Planów w Rodzinie"... jako wprowadzonego niedawno rozwiązania.
Oczywiście decyzję o zakończeniu Planu należy potwierdzić naciskając na tym ekranie przycisk "Tak, zakończ Plan"
a także kolejny raz potwierdzić decyzję, naciskając przycisk "OK"
na ekranie, który informuje nas o terminie zakończenia aktualnie używanego Planu.
Ekran kończący faktycznie proces przypomina o możliwości powrotu do kończonej subskrypcji poprzez anulowanie zakończenia Planu.
Przyciski umożliwiające wcześniej zmianę planu bądź zakończenie planu są nieaktywne.
Jak wiemy aplikacja była aktualizowana, wypuszczono nową wersję, dziwi więc mnie pozostawienie zdania o pobraniu "pierwszej opłaty za nowy Plan".
Jeżeli odnosi się ono do ewentualności podjęcia decyzji o anulowaniu zakończenia planu, to powinna ta informacja być w tym zdaniu jasno zawarta.
Rozwiązane! Idź do rozwiązania
Rozwiązanie:
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Zgodnie z wcześniejszymi deklaracjami przeprowadziłem procedurę aktywowania nowego planu "od początku", w ramach której przetestowałem sobie także jak to się robi w ramach "Rodziny", który to Plan zakończyłem w ciągu 14 dni od aktywacji.
W takich okolicznościach, w myśl opisów dostępnych w aplikacji podczas procedury "kończenia planu" ma nastąpić zwrot pobranej opłaty.
Po zakończeniu procesu sprawdziłem czy da się zadzwonić z tego numeru bądź na numer który miałem w tym planie - wyjście - sygnał zajętości... próba dodzwonienia się na numer Flexa - komunikat głosowy: "Przepraszamy, nie ma takiego numeru..."
Teraz parę obrazków 😉 świadomie zostawiam widoczny numer Flexowy, dla niedowiarków (chociaż podczas pisania tekstu naszła mnie myśl, "ciekawe, kiedy wróci do puli numerów "do wyboru") :
oczywiście, środki na kartę nie wrócą natychmiast, ale sprawdzę jutro, pod wieczór (po sesjach międzybankowych) - zakładam, że będą.
Reasumując: zakończenie planu w ciągu 14 dni, skutkować powinno zwróceniem środków. Przy czym zastrzegam, że korzystałem z niego nieznacznie, żeby nie powiedzieć, że prawie wcale... jakiś niewielki transfer.
PS. Login członka rodziny w appce został, mogę praktycznie od zaraz aktywować (wybrać) kolejny Plan.
Update. Dodam 2 zrzuty.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Rezygnacja z Orange Flex w ciągu 14 dni od aktywacji
Moim zdaniem po upływie 14 dni od ponownego wznowienia planu nie powinieneś dostać zwrotu za obecny plan. Uważam, że zwrot dostaniesz, jeśli wykonasz nowa aktywacje i zrezygnujesz przed upływem 14 dni. W tym przypadku jak sam napisałeś, jest wznowienie wcześniej zakończonego planu.
Proponuję wiec przeprowadzenie jeszcze jednej próby, od aktywacji do zakończenia przed upływem 14 dni. Ponieważ czas oczekiwania na wznowienie wynosi 6 miesięcy, może również nie nastąpić zwrot, chyba że po upływie czasu oczekiwania na wznowienie (6 m-cy).
Warto sprawdzić.
EDIT
Dolna regułka z opłatą za plan jest okropnie myląca. Lepiej, jak by jej wcale nie było.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Rezygnacja z Orange Flex w ciągu 14 dni od aktywacji
@ketrasaArtur miałem podobne wątpliwości, konsultowałem tę kwestię z @Aśka_M.
Asia twierdzi, że nie robi to różnicy, czy wznowienie, czy nowa aktywacja. W razie gdyby zmieniła zdanie... mam "nietkniętą" kartę w rezerwie, mogę ponowić test w takim założeniu.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Rezygnacja z Orange Flex w ciągu 14 dni od aktywacji
@Misiek62 Według mnie ustawowe 14 dni mamy na odstąpienie od umowy podpisanej zdalnie (nie w siedzibie firmy) na nową umowę. W tym przypadku było wznowienie i uważam, że pewnie z tego powodu nie zadziała okres 14 dni na odstąpienie. Jeśli by zadziałał, to znakiem tego, że operator dodał dodatkowy bonus od siebie, bo przecież wolno mu wprowadzić taką propozycję. Niektóre salony już teraz stosują możliwość 14 dni odstąpienia od umowy nawet podpisanej w salonie, a przecież nie muszą.
Jeżeli we FLEX będzie możliwość zyskania zwrotu za rezygnacje z planu przed terminem 14 dni, to już widzę nadużycia. Wznawiam sobie zakończony plan, korzystam np. 12 dni, rezygnuję i znowu wznawiam. Za każdym razem ma kolejny okres 6 m-cy na wznowienie i ewentualny zwrot za rezygnację przed 14-ma dniami. Raczej zakładam, że we FLEX rozpatrzyli taką ewentualność i możliwość nadużyć.
To mi przypomina dawne czasy, gdzie pierwsze 5 sekund połączenia było bezpłatne, wiec moi koledzy dzwonili do siebie mówiąc jedno słowo. Upierdliwe rozwiązanie, ale zapewniało darmowe połączenie w czasie, gdzie minuta kosztowała 2 - 3 PLN
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Rezygnacja z Orange Flex w ciągu 14 dni od aktywacji
@ketrasaArtur widzisz, "zmusiłeś mnie" do przejrzenia regulaminu... wycinek odpowiedniego fragmentu:
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Rezygnacja z Orange Flex w ciągu 14 dni od aktywacji
Ok @ketrasaArtur zrobię kolejny test, nowa rejestracja, ale nie w tym tygodniu 🙂
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Rezygnacja z Orange Flex w ciągu 14 dni od aktywacji
@Misiek62 Znowu pomęczyłem Cię pytaniami, ale znalazłeś odpowiedź. Więc w FLEX jest zabezpieczenie przed nadużyciami. Liczona jest kwota proporcjonalnie do 14 dni od wznowienia lub uruchomienia nowego planu. Dopiero po ponad 14 dniach jest już liczona za cały miesiąc.
Czy jak już dostaniesz zwrot to napiszesz posta w tym temacie?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Rezygnacja z Orange Flex w ciągu 14 dni od aktywacji
@ketrasaArtur zobaczymy... a tak jak zapowiedziałem wcześniej, zrobię kolejny test, zupełnie nowa rejestracja... reszta szczegółów pomysłu w nowym temacie, jak zrealizuję założenie.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Rezygnacja z Orange Flex w ciągu 14 dni od aktywacji
@Misiek62 czekam z niecierpliwością. Przeprowadzasz fajne testy i w dodatku najbardziej interesujące mnie, dlatego nasuwają się kolejne pytania
Mam nadzieję, że mocno Cie nie namęczyłem
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Rezygnacja z Orange Flex w ciągu 14 dni od aktywacji
Właśnie upłynął okres miesiąca od aktywacji, w którego biegu przeprowadziłem procedurę zakończenia planu - appka informuje o tym takim ekranem:
Nadal można "odnowić plan"...ale nie zrobię tego.
Postaram się jeszcze dzisiaj zarejestrować nowy numer aby faktycznie w ciągu 14 dni od pierwszego uruchomienia zrealizować procedurę zakończenia planu, żeby rozwiać wszelkie wątpliwości.
- « Poprzedni
- Następny »