Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Połączenia z Flexa

ROZWIĄZANE

Poziom 20, Odkrywca Przestworzy
  • 1609
  • 12989
  • 2

Połączenia z Flexa

Przeprowadziłem testy po doładowaniu konta, bo w smartfonie miałem wiadomość o nieaktywnej simce. Połączenie z Flexa do Flexa wyglądało dziwacznie, bo z używanego na co dzień, powiadamiało mnie, że użytkownik prowadzi obecnie rozmowę. Po rozłączeniu, testowany numer powiadomił mnie, że ktoś do mnie dzwonił. Sprawdziłem w ustawieniach, że numer został zarejestrowany w Orange, a na czacie z tego właściwego numeru przyjęto zgłoszenie techniczne. Dwukrotnie też połączenie z serwerem czatu zostało przerwane. Kto jest winny tej sytuacji? Proszę o radę, bo zgłupiałem do reszty😊

1 ZAAKCEPTOWANE ROZWIĄZANIE

Rozwiązanie:

Poziom 37, Nawigator Galaktyczny
  • 5730
  • 23251
  • 197

Połączenia z Flexa


@bronzubnapisał(-a)

..

Nie ma neta i już, bo system pewnie nie widzi numeru Flexa. A numer jest aktywny. Jakby simka była walnięta, to ani na czacie kontakt, ani logowania by nie przeszły.

...


Czemu miałyby nie przejść? Przejdą nawet w telefonie bez kart SIM... Jeśli tylko podłączysz go do sieci to się zalogujesz i możesz sobie czatować do woli.

Mieszasz dwie rzeczy: funkcjonowanie karty SIM i funkcjonowanie aplikacji Flex. Te sprawy nie mają ze sobą wiele wspólnego. Aplikacja może sobie być na jednym telefonie, karty w innych i będzie działała zarówno aplikacja jak i kart(y) SIM. Z aplikacji jednak nie zadzwonisz, tylko z karty SIM. A dostęp do sieci nie wymaga karty SIM - pisałeś coś o WiFi więc pewnie łączysz się z siecią po WiFi a karta SIM jest nieaktywna/uszkodzona.

Wyświetl rozwiązanie w oryginalnym poście

25 ODPOW. 25

Poziom 37, Nawigator Galaktyczny
  • 5440
  • 17956
  • 186

Połączenia z Flexa

@bronzub  trochę skrótami to opisałeś... zgłaszałeś problem na czacie?

Nie wskazujesz, która simka była "zgłaszana" jako nieaktywna, podstawowa, czy karta dodatkowa?

A skoro było zerwanie czata, to pewnie jakiś problem z BTS-em... i ten sam problem może był sygnalizowany z kartą.


Poziom 20, Odkrywca Przestworzy
  • 1609
  • 12989
  • 2

Połączenia z Flexa

@Misiek62 , zgłosiłem problem i przed chwilką ten problem nadal występuje. Więc po kolei: simka testowana jest jako główna z dawniejszych czasów, ale na nowym smartfonie i jest ona nie obsługiwana, mimo że plan opłacony. Na drugim smartfonie też jest karta główna Flexa i simka z abonamentu (dual sim). Gdy dzwonię z obu na ten testowany, słyszę w słuchawce że ten "ktoś" prowadzi obecnie rozmowę. Po rozłączeniu się, mam komunikat, że ktoś (użytkownik tego numeru) dzwonił podczas twojej rozmowy. Aby się z nim skontaktować, oddzwoń. Na dialerze pojawia się w trakcie inicjacji dzwonienia połączenie przekazane, zasłaniając w części czerwoną słuchawkę. A komunikat brzmi:  osoba do której dzwonisz, prowadzi obecnie rozmowę...powiadomimy cię, gdy skończy rozmawiać. Sknociłem coś? 


Poziom 37, Nawigator Galaktyczny
  • 5440
  • 17956
  • 186

Połączenia z Flexa

@bronzub  "zmęczonym po kibicowaniu i świętowaniu" zwycięstwem siatkarzy z Brazylią, więc nadal nie jestem pewny czy wszystko rozumiem... ale postaram się wykazać, co nie jest do końca jasne.

Z Twojego opisu odnoszę wrażenie, że masz dwa numery Flexa - skoro piszesz, że karty główne na dwóch smartfonach. Po drugie, że nie możesz się połączyć z pierwszym numerem głównym, który według komunikatów przedstawiany jest jako "zajęty". Czy próbowałeś dzwonić z tego smartfona z "nieobsługiwaną" kartą (starą), choćby na numer abonamentowy (żeby wykluczyć dzwonienie z numeru Flexa na ten sam, z oczekiwaniem że połączy Cię na drugim smartfonie) ?


Poziom 37, Nawigator Galaktyczny
  • 5730
  • 23251
  • 197

Połączenia z Flexa

@bronzub 

Moim zdaniem masz tylko jeden numer Flex i próbujesz na niego dzwonić przy użyciu drugiej karty przypisanej do tego samego numeru ale włożonej do innego telefonu. Napisz po kolei, krótkimi zdaniami, co masz i co próbujesz zrobić.


Poziom 20, Odkrywca Przestworzy
  • 1609
  • 12989
  • 2

Połączenia z Flexa

@Misiek62 , z nieobsługiwanej karty (niby) na Flexie, przed chwilką próbowałem wybrać mój numer na drugim smartfonie z abonamentem, a potem do numeru głównego Flexa. Oba (komunikat zaraz po wybraniu) nie zarejestrowane w sieci. Skoro tak, to czemu "nieobsługiwaną" simką loguję się tak samo do przypisanego jej Flexa tak samo, jak loguję się na drugim aparacie do drugiego Flexa z tegoż smartfona? 

@j131 , mam dwie różne karty Flexa. Nawet pokusiłem się o reset do fabryki smartfona z nieobsługiwaną simką i, o dziwo, sparowałem po WiFi z laptopem z aplikacją Phone Link. Natomiast został od niej "odstrzelony" smartfon z dual sim. Na nim połączenia są obsługiwane, z wyjątkiem jw.

@Misiek62 , mogę  Ci smsem przesłać ten "trefny" numer Flexa ze znajomego Ci numeru i zrób test połączenia (jakbyś chciał)). Nawet ustawiałem wg opisu @Wojciech a vel Wojcieszko dane w trefnym, aczkolwiek nowym SGA52s 5G z tą simką, którą zgłosiłem na czacie Flexa. Do dwóch dni mam dostać odpowiedź.

Edit: @Misiek62 , już jestem po testach. Córce podałem trefny numer Flexa i dodzwoniła się na drugiego smartfona. A numery nie były nigdy scalone, bo mają simki z innymi danymi.


Poziom 37, Nawigator Galaktyczny
  • 5730
  • 23251
  • 197

Połączenia z Flexa

@bronzub 

Nadal nic z tego nie rozumiem.

Nie chodzi mi o to ile masz kart SIM tylko ile masz numerów we Flex. Ja mam trzy karty ale wszystkie są przypisane do tego samego numeru. Napisz jasno ile masz tych numerów, ile kart SIM i do których numerów które karty są przypisane.

Po drugie co to jest "nieobsługiwana karta SIM"? Zepsuta? Nie loguje się do sieci? To trzeba wymienić...

Po trzecie czemu wspominasz o łączeniu telefonu z laptopem po WiFi? Do połączeń WiFi nie jest używana karta SIM...

Po czwarte co ma do tego aplikacja aplikacja Phone Link? Nigdy o niej nie słyszałem i nie wiem do czego służy. Pewnie, mógłbym spytać wujka Googla ale skoro Ty masz problem/zadajesz pytanie to mógłbyś, w ramach okazania odrobiny szacunku tym do których się zwracasz, wyjaśnić o co właściwie Ci chodzi.

 


Poziom 20, Odkrywca Przestworzy
  • 1609
  • 12989
  • 2

Połączenia z Flexa


@j131napisał(-a)

@bronzub 

Nadal nic z tego nie rozumiem. @j131 , usiądź spokojnie i nie denerwuj się. Szkoda Twojego zdrowia😊

Nie chodzi mi o to ile masz kart SIM tylko ile masz numerów we Flex. Ja mam trzy karty ale wszystkie są przypisane do tego samego numeru. Napisz jasno ile masz tych numerów, ile kart SIM i do których numerów które karty są przypisane.

Mam dwa numery Flexa i każda simka (sumarycznie dwie) została wyłamana z oddzielnych kartoników otrzymanych w salonie w różnym czasie i z dwóch różnych miejsc salonowych. Simki wstawione do dwóch różnych smartfonów. Każdą z nich uzyskuję kontakt z aplikacją Flex w dwóch różnych smartfonach. Więc każda z nich jest przypisana do innego numeru.

Po drugie co to jest "nieobsługiwana karta SIM"? Zepsuta? Nie loguje się do sieci? To trzeba wymienić... Po mojemu, jeżeli mogę się zalogować do aplikacji i rozmawiać na czacie, to bez łączności nie było by to możliwe. Podczas czatowania, dwukrotnie zerwało połączenie, ale @Misiek62  wspomniał, że być może to "sprawka" BTS-u (a). Zrobię jeszcze test krzyżowy i włożę ją do drugiego aparatu, i zobaczymy efekt.

Po trzecie czemu wspominasz o łączeniu telefonu z laptopem po WiFi? Do połączeń WiFi nie jest używana karta SIM... Ano polubiłem parowanie poprzez konto Microsoft wszystkich urządzeń i "zjadam" sobie GB po WiFi, a także siedząc przed laptopem, odbieram i łączę się wygodnicko z kimkolwiek, do kogo mam sprawę. A telefon sobie leży na boku, albo go ładuję.

Po czwarte co ma do tego aplikacja aplikacja Phone Link? Nigdy o niej nie słyszałem i nie wiem do czego służy. Pewnie, mógłbym spytać wujka Googla ale skoro Ty masz problem/zadajesz pytanie to mógłbyś, w ramach okazania odrobiny szacunku tym do których się zwracasz, wyjaśnić o co właściwie Ci chodzi.

Aplikacja Łącze do Windows na smartfonie i Phone Link na lapku, to wygodne narzędzie do synchronizacji działań na urządzeniach. Nie zawsze jest tak cudownie, zanim się połączy ze sobą, ale ja mam czas, ja poczekam i się nie denerwuję, bo efekt nastąpi niebawem. Co najwyżej, Microsoft dostanie ode mnie opinię niezbyt pochlebną, gdy coś nawali, ale widać, że się starają. Nie jestem specem, więc ciągle się uczę, także wujka czasem "zaczepię". Z całym szacunkiem, mam jej odrobinę wyssaną z mlekiem mamy, a jak ktoś mnie nie trawi, to ma problem. Wcale nie musi czytać i szerokim łukiem omijać może Broneczka😊 PS. @j131  ja lubię czytać Twoje teksty i uczę się je analizować, choć IMHO i BTW nadal nie wiem co znaczą. Ale świadczą o wyjątkowej osobowości, którą cenię, bo jest nie szablonowa😊 Sorki za podsumowanie😊

 


 


Poziom 37, Nawigator Galaktyczny
  • 5440
  • 17956
  • 186

Połączenia z Flexa

Najprościej sprawdzić ile Planów (numerów) Flexa używasz @bronzub  przez sprawdzenie płatności... 

Od początku zakładałem, że masz jeden plan, z aktywnymi dwiema kartami. Można to też zweryfikować w aplikacji, w nowszej wersji aplikacji w dolnym menu jest "zakładka" Karty SIM"... tam pod "Twój numer" jest wszystko o kartach przypisanych do danego numeru.

Ja od dawna używam takiej konfiguracji, pomijając etapy testów na potrzeby NO, w związku z którymi "zabiłem" dwa plany, i jeden "numer w rodzinie" że mam kartę główną i dodatkową, a kolejna dodatkowa (w związku z nowymi możliwościami) czeka na aktywację. 

 

 

Update: o znaczenie  IMHO i BTW @bronzub zapytaj wujka Google... 

mniej więcej tłumaczy się je tak:

 IMHO : moim skromnym zdaniem,  BTW : przy okazji.


Poziom 20, Odkrywca Przestworzy
  • 1609
  • 12989
  • 2

Połączenia z Flexa

@Misiek62 , oba plany są po 25 zł-typy konta:dla Ciebie i każdy z numerów jest na innym adresie mailowym. Ten z trefną simką mogę zalogować jedynie mailem, bo wpisanie numeru nie skutkuje otrzymaniem 6-cyfrowego kodu. Tyle ich różni i jest to w profilach potwierdzone, co z czym jest przypisane. Oba są na moje dane, lecz zakładane oddzielnie z innego kartonika z simką. Być może moje testowanie z nie opłacaniem planów coś schrzaniło? Tego się pewnie dowiem po wyjaśnieniu technicznego zgłoszenia.