Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Połączenia z Flexa

ROZWIĄZANE

Poziom 37, Nawigator Galaktyczny
  • 5439
  • 17949
  • 186

Połączenia z Flexa

@bronzub "nie opłacanie planu" to jest ważna informacja. Dane użytkownika muszą być takie same, skoro potwierdzałeś je Twoim dowodem. To, że różne simy, to jest oczywiste... ale różne simki mogą być przypisane do jednego numeru - wtedy mamy do czynienia z kartą główną i kartą (kartami) dodatkowymi. Wracając do "nie opłacania planów"... to człowiek z czata powinien od razu wziąć pod uwagę i sprawdzić. Tyle, że z tego co pamiętam, nie opłacenie planu wyłączało możliwość skontaktowania się z danym numerem, do momentu przywrócenia planu, przez wpłacenie pieniędzy. A Ty piszesz, że są komunikaty jakby numer był zajęty... 

Czym innym jest to, że możesz się logować do flexa, przez e-mail i hasło, dopóki jest możliwość przywrócenia aktywności numeru (opłacenie planu) powinno się to udawać, a czym innym możliwość korzystania z karty - połączenia, internet.


Poziom 20, Odkrywca Przestworzy
  • 1609
  • 12988
  • 2

Połączenia z Flexa

@Misiek62 , najpierw na czacie, lecz na drugim telefonie, upewniłem się o kwotę nie opłaconego planu w smartfonie, w którym jest ta "nieobsługiwana" simka. Podałem numer główny i dodatkowy z rodziny, z którego zrezygnowałem, nie opłacając go celowo (za 15 zł). Ponieważ nie mogłem się logować numerem, spytałem, jaki jest mail do numeru głównego. Następnie zalogowałem się mailowo i opłaciłem główny plan za 25 zł, a dołączony definitywnie usunąłem. I tak, jak pisałem wcześniej, nie miałbym możliwości rozmowy na czacie, gdyby nie było transmisji danych. Dwukrotnie tylko połączenie zostało zerwane, więc dalej próbuję dociec, dlaczego coś jest z simką nie halo. Ciekawi mnie, co by się stało, gdybym usunął konto na tym numerze w aplikacji Flex, usunął ją potem również i od nowa zainstalował Flexa ? Plan opłacony, więc co mi grozi? Bezpowrotna utrata numeru? A może trzeba ponownie ręcznie wprowadzić ustawienia połączeń?


Poziom 37, Nawigator Galaktyczny
  • 5439
  • 17949
  • 186

Połączenia z Flexa

Ufff, ale kombinujesz @bronzub 

 

trochę rozjaśniłeś... że ten drugi to tzw. rodzina. Niewiele to zmienia w zasadach aktywności numerów.

Usunięcie, a w zasadzie przeinstalowanie aplikacji nic nie zmieni w zakresie konta, jego danych logowania (e-mail i hasło). Usunięcia konta (numeru) nie testowałem, przynajmniej nie pamiętam. Być może chodzi tylko o usunięcie konta związanego z jakimś numerem z danych aplikacji. Nie czytałem też regulaminów, czy coś w tym zakresie uległo zmianie. Z początków moich doświadczeń i testowania różnych przypadków Flexowych pamiętam, że konto przez nieopłacanie ulegało niejako zawieszeniu, można było przywrócić aktywność numeru dokonując opłacenia planu do 6 miesięcy od ostatniego opłaconego (wakacje w opłatach skutkujące zawieszeniem usługi).


Poziom 20, Odkrywca Przestworzy
  • 1609
  • 12988
  • 2

Połączenia z Flexa

@Misiek62 , kombinuję dalej dla rozjaśnienia mojego problemu😊 SG 1 ma w jednym slocie abonament, a w drugim numer główny Flex + z dodatkową sim ktoś z rodziny za 15 zł. Tym zarządzam ja.

SG 2 ma też w pierwszym slocie numer główny i do niego była dołączona dodatkowa sim też za 15 zł, ale jest już usunięty numer. Drugi slot jest pusty, co niczego nie wnosi do problemu. Bo simka z numeru głównego w SG 2, jak to rozkminiłem po wielu próbach, nie jest zarejestrowana w sieci Orange, a mimo to gadałem na czacie Flexa. Wg instruktażu z ustaw telefon, ten SG 2 z Androidem 12 ma mieć domyślne ustawienia, ale jak wyłączę w nim automatyczne wykrywanie sieci i najadę skanowanie Orange, to nie da się i mam spróbować później. Nie ma neta i już, bo system pewnie nie widzi numeru Flexa. A numer jest aktywny. Jakby simka była walnięta, to ani na czacie kontakt, ani logowania by nie przeszły. Tak po chłopsku rozumuję....i dalej nic nie rozumiem😊


Poziom 37, Nawigator Galaktyczny
  • 5683
  • 23050
  • 197

Połączenia z Flexa


@bronzubnapisał(-a)

..

Nie ma neta i już, bo system pewnie nie widzi numeru Flexa. A numer jest aktywny. Jakby simka była walnięta, to ani na czacie kontakt, ani logowania by nie przeszły.

...


Czemu miałyby nie przejść? Przejdą nawet w telefonie bez kart SIM... Jeśli tylko podłączysz go do sieci to się zalogujesz i możesz sobie czatować do woli.

Mieszasz dwie rzeczy: funkcjonowanie karty SIM i funkcjonowanie aplikacji Flex. Te sprawy nie mają ze sobą wiele wspólnego. Aplikacja może sobie być na jednym telefonie, karty w innych i będzie działała zarówno aplikacja jak i kart(y) SIM. Z aplikacji jednak nie zadzwonisz, tylko z karty SIM. A dostęp do sieci nie wymaga karty SIM - pisałeś coś o WiFi więc pewnie łączysz się z siecią po WiFi a karta SIM jest nieaktywna/uszkodzona.


Poziom 37, Nawigator Galaktyczny
  • 5439
  • 17949
  • 186

Połączenia z Flexa

@bronzub postaram się co nieco sprawę usystematyzować.

To co pisze @j131  w kwestii czata, jest oczywiste... można czatować, dopóki istnieje konto, choćby zawieszone, przez nieopłacenie. 

Co do karty SIM, skoro zapłaciłeś, czyli wznowiłeś aktywność numeru... powinna pozwalać na uzyskiwanie połączeń, do dzwonienia i do odbierania a także zapewniać transmisję do limitu GB w Planie. Skoro definitywnie zrezygnowałeś z numeru w rodzinie, to zapominamy, że o nim wspominałeś.

Jeżeli masz podejrzenie, że ta karta podstawowa (główna) jest niesprawna, to proponuję dwa rozwiązania. Pierwsze, dodać kartę dodatkową - z tym samym numerem; dodajesz ją w aplikacji, ale trzeba powiązać z nim (tym numerem) jakąś kartę SIM. Można ją dostać w salonie Orange, albo zamówić przez aplikację, kurier dostarczy do 3 dni roboczych (jak dobrze pamiętam). Przy Twoim planie masz prawo do 1 karty dodatkowej, tak jak było od początku istnienia Flexa. Można wówczas z tego samego numeru korzystać z dwóch telefonów... po prostu z tego, który jest pod ręką, albo raz korzystasz Ty, za chwilę Twoja Małżonka, lub na odwrót... itd.

O tym co to jest karta dodatkowa, jak to działa, poczytaj tutaj - https://flex.orange.pl/oferta/dodatkowe-sim/ ; jak kartę dodatkową aktywować poczytaj w pomocy: https://flex.orange.pl/pomoc/  

 

Drugie rozwiązanie, to wymienienie tej karty podejrzanej o wadliwe działanie, lub brak działania... akcję tę przeprowadzasz także w aplikacji... możesz starą zastąpić nową - pozyskasz ją podobnie jak kartę dodatkową, czyli albo w salonie, albo zamawiając dostawę przez kuriera... znowu polecam POMOC, jak taką kartę skutecznie zastąpić nową. Przy tych "manewrach" pozostajesz cały czas z tym samym numerem.

Oczywiście na potrzeby testu czy karta działa możesz do mnie dzwonić lub pisać z wykorzystaniem karty FLEXa 😉 choć pewniej będzie, jeżeli przez PW zdradzisz mi wcześniej swój numer flexowy. Bo ostatnio jestem dość zajęty, że telefon wyciszam aby mi w pracy nie przeszkadzał. 

 


Poziom 20, Odkrywca Przestworzy
  • 1609
  • 12988
  • 2

Połączenia z Flexa

@Misiek62 , poczekam, co mi odpowiedzą na czacie Flexa, ale dopiero 14 września. Trzynastki czasem nie trawię, chociaż przesądny raczej nie jestem. Raczej intuicją się kieruję, kiedy i co robić.


Poziom 37, Nawigator Galaktyczny
  • 5439
  • 17949
  • 186

Połączenia z Flexa

@bronzub  jasne, skoro sprawa jest analizowana przez Zespół Flexa, to wypada poczekać. Nie mniej moim skromnym zdaniem, nic nie stoi na przeszkodzie, żeby dodać kartę dodatkową... Najważniejsze jest aby Plan był aktywny. Skoro twierdzisz, że opłaciłeś ten główny, nie "rodzinę", to usługi powinni działać.


Poziom 20, Odkrywca Przestworzy
  • 1609
  • 12988
  • 2

Połączenia z Flexa

@Misiek62 , takie komunikaty:
-nie udało się zarejestrować karty sim;
-niedostępny dla błędnej karty sim;
-nieprawidłowa sim;
były powodem do zgłoszenia na czacie Flexa. Ponieważ nie widziałem smsa o weryfikacji zgłoszenia, został mi on przedstawiony:
"Po stronie sieci połączenia na wskazany numer są realizowane poprawnie. Z uwagi na aktywne przekierowania połączenia przychodzące podczas niedostępności numeru są przekazywane na inny telefon. Przekierowania można sprawdzić i wyłączyć z poziomu ustawień połączń w telefonie lub poprzez wpisanie i potwierdzenie kodu ##002#
Przekierowania, po wpisaniu kodu, zniknęły na obie simki z dual SIM, no i zostały zmienione:
-przekazuj, gdy zajęty-przekazuj połączenia do +48500111333;
-przekazuj, gdy poza zasięgiem- też na ten numer. W aplikacji simka była widoczna jako aktywna, a jednak dalej nie można było zarejestrować w sieci. Więc dokonałem w appce operacji wymiany i czekam teraz na kuriera (do trzech dni roboczych). W międzyczasie, miałem zdalne sprawdzenie poprawności działania obu smartfonów przez technika Samsunga. Zostało wszystko zweryfikowane i wstępnie diagnoza jest taka, że to jednak wina simki. 


Poziom 37, Nawigator Galaktyczny
  • 5439
  • 17949
  • 186

Połączenia z Flexa

@bronzub  namawiam Cię, żebyś aktywował (wpierw zamówił) kartę dodatkową - gdy już główną będziesz miał sprawną. Choćby po to aby mieć ten sam numer w drugi telefonie, za jedną opłatą planu ;).

 

Tak przy okazji, (BTW); 

przyszło mi do głowy, czy zadałeś sobie trud zamiany kart SIM w slotach telefonu, a najbardziej właściwym jest sprawdzenie "podejrzanej" karty w innym telefonie... Wydaje mi się, że te błędy, o których piszesz mogą być spowodowane usterką karty, ale także usterką w telefonie.