Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

🌳🌷🌿 Klient, sprzęt i operator – gdzie tu ekologia? [podcast 🎧]


Zespół Nasz Orange
  • 2582
  • 6724
  • 132

🌳🌷🌿 Klient, sprzęt i operator – gdzie tu ekologia? [podcast 🎧]

W rozmowie Doroty Kujawskiej ze strategiem klimatycznym Jackiem Hutyrą możemy się dowiedzieć, czy odnawianie urządzeń oraz wydłużanie żywotności telefonów mija się ze strategią operatora komórkowego, którym jest Orange Polska.

Jacek zdradza nam też, co jest nie do przeskoczenia dla użytkowników urządzeń pod kątem trybu EKO sprzętu – ale czy na pewno? Jaka jest tu rola operatora oraz odpowiedzialność edukacyjna?

las.png

Dostajemy też cenne rady, jak dbać o telefon. No właśnie, jak?

  • Można nim nie rzucać. 😉
  • Regularnie aktualizować oprogramowanie.
  • Kasować aplikacje oraz pliki, których nie używamy (telefon zamula bo mnóstwo ściągamy i wiele rzeczy pracuje w tle).
  • Stosować akcesoria, które zabezpieczą telefon przed uszkodzeniami oraz wydłużą jego żywotność, np. osłonka (teraz są biodegradowalne), czy szkło hartowane.

A gdy nadejdzie czas rozstania z telefonem, to warto go odsprzedać, aby wydłużyć jak najbardziej jego użytkowanie i tym samym rozłożyć ślad węglowy, który wytworzył się podczas jego produkcji.

Jeśli nie chcemy go sprzedawać lub po prostu „dokonał już swego żywota”, to najlepiej oddać go do operatora, który podda go recyklingowi.

 

Chcesz wiedzieć więcej? Koniecznie posłuchaj podcastu! 🌱

 

Dostępny również na: Spotify oraz Anchor.

#OrangeGoesGreen

 

konkurs.pngKonkurs

 

Co o tym wszystkim myślisz? Co najbardziej zaciekawiło Cię lub zaskoczyło w informacjach zawartych w rozmowie Doroty z Jackiem? A może masz jakieś własne EKO rady? Koniecznie daj nam znać poniżej! 😊🌱

11 ODPOW. 11

Poziom 11, Recenzent
  • 3
  • 16
  • 0

🌳🌷🌿 Klient, sprzęt i operator – gdzie tu ekologia? [podcast 🎧]

"Zorro" Jackorro 😄🕶👔


Poziom 36, Guru *
  • 5076
  • 14466
  • 172

🌳🌷🌿 Klient, sprzęt i operator – gdzie tu ekologia? [podcast 🎧]

Moim zdaniem najbardziej przyjaznym dla środowiska jest właściwy recykling wszelkiego sprzętu, który stał się bezużyteczny.


Zespół Nasz Orange
  • 2582
  • 6724
  • 132

🌳🌷🌿 Klient, sprzęt i operator – gdzie tu ekologia? [podcast 🎧]

Oooo tak @Misiek62, bez wątpienia!

Anonim

Nie dotyczy

🌳🌷🌿 Klient, sprzęt i operator – gdzie tu ekologia? [podcast 🎧]

W momencie, w którym była mowa o oszczędnym trybie w dekoderze, to przyszło mi do głowy jedno - ludzie nie interesują się czymś, co "oficjalnie" nie przynosi żadnych korzyści. Oczywiście - nie wszyscy, ale jest niestety ogromna rzesza, która musi zobaczyć, że coś pozwala zaoszczędzić i to nie mało.

 

Co z tego mi się "przyczłapało" - gdyby podać ludziom realne wyliczenia, ile np. oszczędny tryb w dekoderze czy różne działania, które podejmuje Orange - bądź możliwości, jakie daje wasz sprzęt - przyniosły ludziom zaoszczędzonych pieniędzy - i dodatkowo podać, że ma to bardzo pozytywny wpływ na środowisko, to wtedy jestem przekonany, że co najmniej drugie tyle względem tych 17% by się na to skusiło.

 

Niby u jednego klienta można pomyśleć, że to na prawdę nic nie przyniesie. Nic bardziej mylnego - przyniesie. Gdyby tak każdy klient wiedział, że tryb oszczędny w dekoderze (np. ja mam 3 - a to oznacza, że niech rocznie zaoszczędzony prąd miałby wartość 10-15 PLN - niby nic, ale jest to już 30-45 PLN rocznie). Gdyby tak w każdym sprzęcie - czy to dekoder, telewizor itd. podawano, ile pobiera tryb "eko" a ile tryb zwykły i do tego wyliczono kwoty, które można zaoszczędzić - jestem przekonany, że roczne oszczędności szły by nawet w setki złotych na jedno gospodarstwo domowe. I takie informacje skłoniłyby klientów do zmian. Zmiana myślenia z takiego, że "łe, ja sam nic nie zmienię i nic mi to nie da" na takie, że "wow, mogę oszczędzić trochę pieniędzy a przy okazji mniej zaszkodzę środowisku" dałoby o wiele większe zmiany, niż eksperymentowanie poprzez włączenie trybu "eko" jako domyślnego. 

 

W Polsce powinniśmy iść w takim kierunku, bo ludzie kombinują, jakby tu zaoszczędzić, gdzie by tu "uczknąć" trochę gotówki. Taki marketing byłby o wiele bardziej skuteczny - oczywiście - moim subiektywnym zdaniem! 😉 

 

 

 

 


Poziom 23, Pasjonat
  • 388
  • 1418
  • 16

🌳🌷🌿 Klient, sprzęt i operator – gdzie tu ekologia? [podcast 🎧]

Bardzo dobre wskazówki, z których również chętnie korzystam. W sumie bardzo dobrze, że pojawił się ten wpis, ponieważ przypomnieliście mi, że w szufladzie leży kilka niedziałających fonów, które mógłbym oddać w dobre i bezpieczne miejsce do recyklingu 🙂


Poziom 38, Guru ***
  • 15370
  • 38552
  • 581

🌳🌷🌿 Klient, sprzęt i operator – gdzie tu ekologia? [podcast 🎧]

Uważam, że dobrym sposobem na wydłużenie działania telefonu jest prawidłowe dbanie o baterię. Obecnie producenci sami strzelili w ekologiczne kolano, montując na stałe baterie bez możliwości samodzielnej wymiany, powoduje częstsze wymiany telefonów. Taki telefon bez odpowiedniej utylizacji to dla środowiska tablica Mendelejewa. Przy samodzielnej wymianie baterii taki telefon by posłużył jeszcze kilka ładnych lat, nawet do samego dzwonienia jak już android nie pozwala na instalowanie niektórych aplikacji.

 

edit:

tak dla ciekawości: Prawdziwa cena Twojej komórki:

Anonim

Nie dotyczy

🌳🌷🌿 Klient, sprzęt i operator – gdzie tu ekologia? [podcast 🎧]

Zużyty sprzęt utylizuje, telefony do 3 lat używam i sprzedaje, akumulator w telefonie można wymienić @ketrasaArtur,  topowe modele warto naprawiać i wymienić akumulator po 3 latach, koszt znośny 😄


Poziom 38, Guru ***
  • 15370
  • 38552
  • 581

🌳🌷🌿 Klient, sprzęt i operator – gdzie tu ekologia? [podcast 🎧]

@Anonim tylko, żę jak baterię można było samodzielnie wymienić, to ograniczało do zakupu nowej, a nie otwieranie komórki od strony wyświetlacza. Tego już samodzielnie nie zrobisz, trzeba zapłacić serwisowi, a przy okazji można uszkodzić wyświetlacz, żeby dostać się do baterii, do której obecnie są przewody lutowane. Czy dalej po wymianie baterii w takim telefonie będziesz korzystał przy odklejającym się wyświetlaczu?

Anonim

Nie dotyczy

🌳🌷🌿 Klient, sprzęt i operator – gdzie tu ekologia? [podcast 🎧]

@ketrasaArtur  średniak czy ten topowy, to serwis ci naprawi, sam bym tego nie robił 😄