Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

okradają moje konto w Orange


Poziom 7, Zwiadowca Przestworzy
  • 1
  • 3
  • 0

okradają moje konto w Orange

Dzień dobry ,  
 
zabrali  u mnie z konta Orange   14,99 zl za playallgames,  której  ja nie zamawiałem i nie korzystałem.
Nie mogę zrozumieć dla czego ktoś obcy  ściąga koszty z mojego konta
Proszę mi zwrócić pieniądze.
 
Pozdrawiam serdecznie
 
Igor Chaklosh  
 
________________
* Edytowałem wpis – moderator Michał
24 ODPOW. 24

Poziom 37, Nawigator Galaktyczny
  • 6638
  • 27255
  • 217

okradają moje konto w Orange


@Chakloshnapisał(-a)
Dzień dobry ,  
 
zabrali  u mnie z konta Orange 14,99 zl za playallgames,  którei  ja nie zamawiałem i nie korzystałem.
Nie mogę zrozumieć dla czego ktoś obcy  ściąga koszty z mojego konta
Proszę mi zwrócić pieniądze.
 
Pozdrawiam serdecznie
 
Igor Chaklosh  

Zwróć się do operatora. Tutaj znajdziesz tylko innych klientów, to nie jest forum do załatwiania indywidualnych spraw. Jeśli coś ci nie pasuje na fakturze, to składaj reklamację do BOK: przez telefon, chat albo nawet w punkcie obsługi.


Poziom 30, Pasjonat Galaktyczny
  • 1817
  • 6395
  • 71

okradają moje konto w Orange

@Chaklosh  domyślam się ze skoro piszesz o zabraniu zlotówek z konta to masz prepaid.

Ostatnio nawet na prepaidzie można korzystać z płatnych usług zewnętrznych.

Na stronie MO dla każdego numeru można ustawić limit złotówkowy dla takich usług.- zakładka [Ustawienia]

przykładowo dla kilku numerów zezwoliłem na pobieranie 0 zł.

_zgody_limity.png

 


Poziom 22, Odkrywca Przestworzy
  • 464
  • 1207
  • 13

okradają moje konto w Orange

Który to już tego typu wątek na tym forum?… Czy z tym naprawdę nie da się nic zrobić? Czy jednak operator po prostu NIE CHCE nic z tym zrobić, bo na tym zarabia?

 

Kiedyś już o tym pisałem: wystarczyłoby, żeby KAŻDA dodatkowo płatna opcja (SMS premium, przekierowanie na płatną stronę, skorzystanie z oferty gry on-line czy kupna dostępu do czegokolwiek) powodowała wyświetlenie na ekranie komunikatu typu:

 

"Ta opcja będzie cię kosztował X zł. Czy chcesz kontynuować?"

 

Technicznie nie stanowi to żadnego problemu (najlepszy dowód, że u mojego operatora jak chcę wysłać SMS premium, to ZAWSZE pojawia się tego typu komunikat - i dopiero po jego zaakceptowaniu mogę wysłać ten SMS).

 

A tak klient stoi na z góry przegranej pozycji, bo przecież NIE UDOWODNI, że przypadkiem czegoś nie kliknął. A operator umywa ręce - "bo to przecież podmiot zewnętrzny, nic nie możemy zrobić".


Poziom 21, Odkrywca Przestworzy
  • 494
  • 1983
  • 8

okradają moje konto w Orange


@Janhalbnapisał(-a)

Który to już tego typu wątek na tym forum?… Czy z tym naprawdę nie da się nic zrobić? Czy jednak operator po prostu NIE CHCE nic z tym zrobić, bo na tym zarabia?


Od tego są blokady usług premium.


Poziom 22, Odkrywca Przestworzy
  • 464
  • 1207
  • 13

okradają moje konto w Orange


@Ianus72napisał(-a)


Od tego są blokady usług premium.


Nie. Bo ktoś może czasami CHCIEĆ korzystać z usług premium (mnie na przykład zdarza się czasami wysyłać SMS premium przy okazji jakichś akcji charytatywnych).

 

A jeśli już - to blokada usług premium powinna być DOMYŚLNA, a jak ktoś CHCE - to może je sobie włączyć. Bo w takiej formie niestety wciąż dzieją się takie historie, że ktoś niechcący, nieświadomie, z nieuwagi coś kliknie - i go to sporo kosztuje (tu akurat kwota jest niewielka, ale pamiętamy z tego forum podobne sytuacje, kiedy chodziło o dużo wyższe sumy). Dotyczy to zwłaszcza osób starszych, które mniej sprawnie poruszają się po cyfrowym świecie.


Poziom 21, Odkrywca Przestworzy
  • 494
  • 1983
  • 8

okradają moje konto w Orange


@andrzej1441napisał(-a)

Na stronie MO dla każdego numeru można ustawić limit złotówkowy dla takich usług.- zakładka [Ustawienia]

przykładowo dla kilku numerów zezwoliłem na pobieranie 0 zł.


Czy jest jakaś praktyczna różnica między wyrażeniem zgody na pobieranie 0 zł, a niewyrażeniem zgody?


Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 19968
  • 57750
  • 784

okradają moje konto w Orange

@Chaklosh zweryfikuj sprawę pobranych opłat na czacie lub infolinii. Konsultant poda informację co to za opłata i pomoże zablokować usługi premium, aby taka opłata nie byłą już naliczana. We własnym zakresie blokady również możesz założyć przez apkę lub przez stronę internetową.

Czasami jakiś serwis płatny uruchamia się nieświadomie, po przez kliknięcie np. na reklamę w smartfonie, a później dziwienie. Dlatego warto mieć założone blokady, które są bezpłatne.


Poziom 21, Odkrywca Przestworzy
  • 494
  • 1983
  • 8

okradają moje konto w Orange


@Janhalbnapisał(-a)

@Ianus72napisał(-a)


Od tego są blokady usług premium.


Nie. Bo ktoś może czasami CHCIEĆ korzystać z usług premium (mnie na przykład zdarza się czasami wysyłać SMS premium przy okazji jakichś akcji charytatywnych).


Akurat Orange daje największe możliwości ograniczania takiej aktywności. A jak ktoś chce CHCIEĆ korzystać to tym bardziej powinien być świadomy konsekwencji.

Poza tym zawsze można to odblokować kiedy jest potrzebne i po akcji zablokować ponownie.


Poziom 22, Odkrywca Przestworzy
  • 464
  • 1207
  • 13

okradają moje konto w Orange


@ketrasaArturnapisał(-a)

 

Czasami jakiś serwis płatny uruchamia się nieświadomie, po przez kliknięcie np. na reklamę w smartfonie, a później dziwienie.


Dokładnie o tym mówię. Operator mógłby tę możliwość w prosty sposób zablokować.