Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Zapętlenie otrzymywania raportów odczytania MMS

ROZWIĄZANE

Poziom 13, Tropiciel Przestworzy
  • 5
  • 13
  • 1

Zapętlenie otrzymywania raportów odczytania MMS

Dzień dobry,

 

Wczorajszej nocy koło godziny 21, wysłałem MMS z włączonym raportem doręczenia oraz odczytania.

Najpierw otrzymałem raport o doręczeniu wiadomości, a następnie raport o jej odczytaniu.

 

Po jakimś czasie (początkowo jeszcze nie znałem interwałów), ponownie otrzymałem raport o od czytaniu tej samej wiadomości.

 

Poprosiłem odbiorcę MMSa o jego usunięcie ze swojego telefonu i ponowne uruchomienie.

Na swoim telefonie, również usunąłem wysłaną wiadomość oraz uruchomiłem ponownie.

 

Niestety sytuacja powtórzyła się, ponownie otrzymałem raport o odczytaniu wiadomości.

 

Udało mi się określić kiedy raporty są wysyłane: co każdą godzinę o 49 minucie i ok. 28 sekundy, czyli np.: 10:49:28, 11:49:28 itd. XX:49:28.

 

Przed przewidywanym kolejnym przyjściem raportu, wyłączyłem telefon. Odczekałem ok. 5 min i ponownie go włączyłem. Niestety raport o odczytaniu wiadomości ponownie przyszedł z godziną przewidzianą na jego dojście.

 

Wyłączyłem telefon na całą noc.

 

Dzisiejszego popołudnia, włączyłem telefon i zaraz po jego zalogowaniu do sieci, dostałem "na raz" kilka raportów o odczytaniu wiadomości, co oznacza, że problem nadal pozostał.

 

Aż do momentu pisania tego posta, co XX:49 otrzymuję raport o odczytaniu MMSa.

 

Proszę o pomoc.

Pozdrawiam

1 ZAAKCEPTOWANE ROZWIĄZANIE

Rozwiązanie:

Poziom 13, Tropiciel Przestworzy
  • 5
  • 13
  • 1

Zapętlenie otrzymywania raportów odczytania MMS

Witam serdecznie,

 

Jak wspomniałem w jednym z poprzednich wpisów o pomoc udałem się do salonu Orange.

Konsultant zgłosił problem do działu IT.

 

Moje podejrzenia były słuszne co do przyczyny problemu, która leżała po stronie systemu Orange.

 

Kilka minut temu, otrzymałem od Orange SMS.
Poniżej zamieszczam jego treść:

 

------------------------
Dzień dobry.

 

Pozytywnie rozpatrzyliśmy reklamację nr XXXXXXXX.
Poprawiliśmy działanie usługi na numerze XXXXXXXXX.
Raport doręczenia wiadomości powinien funkcjonować prawidłowo.
Przepraszamy za utrudnienia.

 

Pozdrawiamy Orange.
------------------------


Co prawda mój problem był związany z raportowaniem odczytania MMS, ale mam nadzieję, że to właśnie mieli na myśli.

 

Wspomnę jeszcze, że nadal wszystko jest ok i nie otrzymałem już żadnych raportów odczytania.

 

Pozdrawiam,
Tomek

Wyświetl rozwiązanie w oryginalnym poście

9 ODPOW. 9

Poziom 23, Odkrywca Przestworzy
  • 391
  • 1434
  • 16

Zapętlenie otrzymywania raportów odczytania MMS

Miałem podobny problem, ale z jednym sms-em, ktory co jakiś czas ponownie przychodził i tak non stop. Problem wtedy był po stronie telefonu i pomogło oczyszczenie pamięci podręcznej oraz wyjęcie i ponowne włożenie karty sim. W tym przypadku również stawiam na problem z telefonem, zatem może warto wyłączyć w ustawieniach raporty doręczeń i odczytania na choćby jeden dzień. Poza tym nie wiem jaki posiadasz telefon, ale wiele obecnych modeli posiada w ustawieniach w zakładce "pamięć" możliwość oczyszczenia pamięci z tzw. śmieci, czyli plików tymczasowych. Czasem jest to pod nazwą "optymalizacja" telefonu. Dobrze jest również wyłączyć telefon, wyjąć kartę sim i ponownie włożyć oraz włączyć urządzenie. To takie pomysły na szybko jakie mi przychodzą. Jednak jeśli nic nie pomoże to warto skontaktować się obsługą klienta, która sprawdzi czy problem leży faktycznie po stronie operatora. Pozdrawiam 🙂


Poziom 13, Tropiciel Przestworzy
  • 5
  • 13
  • 1

Zapętlenie otrzymywania raportów odczytania MMS

Witam ponownie,

 

Nie jestem zwolennikiem technologii "nowych", które to coraz bardziej ingerują w nasze życie i prywatność, a z telefonu niejako jestem zmuszony korzystać, więc używam 11 letniego Sony Ericsson J10i.

 

W tym modelu nie ma możliwości wyłączenia otrzymywania wiadomości sieciowych jak raporty.

Mogę co najwyżej ustawić przed wysłaniem SMS/MMS, aby ten nie był w żaden sposób raportowany (doręczenie, dla MMS również odczytanie).

 

Doręczenie raportów jest zależne od sieci macierzystej, ewentualnie determinowane poprzez sieć zewnętrzną.

 

Skontaktowałem się z Orange BOK. Ku mojemu zniesmaczeniu, rozmowę odebrał - jeśli dobrze pamiętam, niejaki bot maks. Nie było żadne możliwości, przełączyć na konsultanta człowieka. Okropnie irytujące i nachalne "urządzenie", zabierając mi czas i pieniądze wypytywało o różne informacje. Odczekałem tak długo, jak się to wyłączyło.

 

W końcu odebrał człowiek. Niestety nie mógł nic zrobić, gdyż nie był wstanie zweryfikować numeru.

Numer jest w naszej rodzinie od czasów, gdy jeszcze był operator Idea - był żonglowanie między nami (rodzinna firma). Tyle lat ludzie mieli nr. tel. nie "sparowane" z niczym, ale jak pokazał w szczególności ostatni rok, mentalność niewolnicza, jest mocno zakorzeniona w krwi większości z ludzi.

 

Tylko niech nikt nie pisze o tzw. "bezpieczeństwie". Tematyką ogólnie pojętego bezpieczeństwa wszelakiego rodzaju systemów, zajmuję się od lat, a słyszałem o tylu wręcz kuriozalnych sytuacjach, że to się w głowie nie mieści. Wręcz w niektórych wektorach, jest teraz prościej, co więcej, jeśli ktoś będzie chciał uczynić coś "złego" to to zrobi z odpowiednią wiedzą i zasobami. Tego typu "bezpieczeństwa", są niczym innym jak utrudnieniem dla zwykłego człowieka, kolejnym puzzlem do wdrożenia pełnej kontroli.

 

Telefonicznie nic nie załatwiłem. Nic się nie dowiedziałem. Straciłem czas i pieniądze.

 

Najbardziej poirytował mnie telefon, który zadzwonił parę minut po rozłączeniu z konsultantem bym dokonał oceny pomocy...

 

Na marginesie, może wszędzie zaimplementujcie boty? w zasadzie nie jedzą, nie piją, są dostępne 24/7 - pozwalniajcie wszystkich, a potem mówicie, że jesteście firmą dla ludzi.

 

Proszę wybaczyć, ale musiałem wylać swoją frustrację i niezadowolenie... wracając do głównego wątku.

 

Jeszcze tego samego dnia w którym rozpocząłem ten wątek, czyli sobota 09.10. w sposób nieplanowany, znalazłem się w miejscu, w którym to był salon Orange - było to ok. godziny 18.

 

Przez cały ten czas, otrzymywałem raporty odczytania każdej godziny i 49 minuty.

 

Usiadłem wraz z konsultantem człowiekiem (bardzo miły Pan) i opisałem całą sytuację.

 

Odparł, że nigdy nie spotkał się z taką sytuacją. Opisałem mu też moje podejrzenia. Powiedział, że nie jest zbytnio techniczny w tych sprawach, ale jest to możliwe co mówię.

 

Napisał wiadomość do działu IT. Konsultant powiedział, że w tygodniu powinni zadzwonić, jeśli "coś znajdą".

 

Koło godziny 21 wróciłem do domu i postanowiłem wyłączyć telefon (wyciągnąć baterie) na całą niedzielę.

 

Dzisiejszego dnia 11.10. (poniedziałek), ok. godziny 6, włączyłem telefon.

 

Powiedziałem żonie, że prawdopodobnie, jeśli nic się nie zmieniło, powinno przyjść ok. 30 raportów (biorąc pod uwagę, że telefon był wył. cały dzień, 24 godziny +/- godziny z soboty i poniedziałku od północy).

 

Rzeczywiście, było około 30 raportów, które dosłownie przyszły jeden za drugim.

 

Wszystkie możliwe opcje otrzymywania wiadomości sieciowych, jeszcze dzień wcześniej wyłączyłem. Wtedy to nic nie dały jak i w poniedziałkowy poranek.

 

Przypomniałem sobie, że jedyną opcją czyszczenia pamięci nie będąc pamięcią wew. czy karty, jest możliwość wyczyszczenia licencji.

 

Co prawda zupełnie nie widzę związku z podmiotem problemu, co więcej tyczy się to zawartości lokalnej telefonu, czy karty SIM, ale w chwili bezradności, wyczyściłem te dane do maksymalnie 3 miesięcy wstecz.

 

Razem z zoną, przed kolejnym 49 minutą, czekaliśmy z ciekawości, czy znów raport przyjdzie i ku w szczególności mojemu zdziwieniu, nie było go.

 

Aż do tego momentu, czyli godziny 14:16, nie było ani jednego raportu odczytania.

 

Nie jestem wstanie jednoznacznie stwierdzić co pomogło.

 

Czy może jakiś limit parametru sieci został przekroczony, czy może ważność wiadomości wygasła (choć tu wątpię, gdyż to tyczy się wiadomości jeszcze nie odebranej, a ten parametr mam ustawiony na maksymalny dla sieci, ale nie znam wartości domyślnych dla Orange). Może jakiś znudzony technik na nocnej zmianie, jednak problem rozwiązał, a to co rano przyszło to tylko zcachowane zaraportowane już dane? ... nie wiem.

 

Tak czy tak, na razie mógłbym uznać problem za rozwiązany, ale jako, że jestem mocno sceptyczny do sytuacji, które z mojej perspektywy "rozwiązały się same", jeszcze się wstrzymam, zobaczymy co będzie się działo w ciągu dnia.

 

Pozdrawiam,

Tomek


Poziom 23, Odkrywca Przestworzy
  • 391
  • 1434
  • 16

Zapętlenie otrzymywania raportów odczytania MMS

Super, że wróciłeś z informacją na temat problemu. Całkiem możliwe, że wyczyszczenie "licencji" coś pomogło, ale również niewykluczone, że zgłoszenie do działu IT poskutkowało i ktoś dokonał naprawy po stronie operatora. W każdym bądź razie super, że udało się naprawić irytujący problem i oby tak już pozostało 🙂


Poziom 37, Nawigator Galaktyczny
  • 6375
  • 26060
  • 216

Zapętlenie otrzymywania raportów odczytania MMS

@tnowaktnx 

Cieszę się że problem zniknął, mimo iż nie jesteś pewien dlaczego zniknął.

Osobiście aż tak bardzo mnie nie dziwi że jedenastoletni telefon szwankuje od czasu do czasu.

 

Małe uwagi na przyszłość: w pełni podzielam Twój negatywny stosunek do MAXa, ale wylewanie żalów na uczestników forum NO może mieć w tym wypadku jedynie walor terapeutyczny, bo pracowników Orange na tym forum jest jak na lekarstwo i siedzą jak trusie. Jeśli nie chcesz przepłacać to kontaktuj się z BOK przez "czat" po zalogowaniu na swój portal użytkownika (aka Mój Orange), będzie mniej frustracji (choć MAXa i tak tam spotkasz).


Poziom 13, Tropiciel Przestworzy
  • 5
  • 13
  • 1

Zapętlenie otrzymywania raportów odczytania MMS

Przyjacielu @j131,

 

Bynajmniej, telefon nigdy nie "szwankował", nie miałem z nim żadnych problemów, co więcej jako ciekawostka dodam, że potrafi wytrzymać na "jednym ładowaniu" ponad 7 dni mimo użytkowania :).

 

Summa summarum, nie doszukiwałbym się w nim problemu, ale tego na 100% nie wiem.

 

Nigdzie nie "wylałem żalów" na nikogo z forumowiczów, chciałem by i inni wiedzieli, że jeśli mieli podobne przejścia (nie chodzi mi o mój przypadek stricte, ale o to jak zostali potraktowani jako klienci), wiedzieli, że nie są sami i są osoby, które myślą podobnie i nie boją się tego wyrazić jak i oni tego bać się nie powinni.

 

Dziękuję za sugestię jeśli chodzi o czat - z tego kanału również próbowałem skorzystać (o czym zapomniałem wspomnieć w postach) - skwituję to jednym zdaniem: "nie byłem wstanie ci pomóc" - serdecznie podziękuję za taką "pomoc"; rozmowa z konsultantem człowiekiem w salonie, była na prawdę na poziomie, a wiem, że tego typu przypadki są niestety coraz rzadsze.

 

@Matt55- nie ma za co 🙂 - uważam, że może dzięki temu, ktoś kiedyś skorzysta z tego co udało się rozwikłać.

 

Użytkownikom forum w szczególności tym "piszącym", serdecznie chce podziękować za poświęcony czas i dyskusję, pomoc.

 

Na koniec jeszcze tylko dodam, że aż do tego momentu, ani jeden raport odczytania już się nie pojawił, więc wygląda na to, że problem został "rozwiązany".

 

Pozdrawiam,

Tomek

 


Poziom 37, Nawigator Galaktyczny
  • 6375
  • 26060
  • 216

Zapętlenie otrzymywania raportów odczytania MMS


@tnowaktnxnapisał(-a)

...

Na marginesie, może wszędzie zaimplementujcie boty? w zasadzie nie jedzą, nie piją, są dostępne 24/7 - pozwalniajcie wszystkich, a potem mówicie, że jesteście firmą dla ludzi.

 

Przyznasz jednak że to powyższe było adresowane do Orange, i to miałem właśnie na myśli pisząc o wylewaniu żalów. Uważam zresztą ten konkretnie komunikat za przejaw frustracji pozbawiony podstaw merytorycznych. Aż dziwne że się ostał.

...

Przypomniałem sobie, że jedyną opcją czyszczenia pamięci nie będąc pamięcią wew. czy karty, jest możliwość wyczyszczenia licencji.

 

Nie mam co prawda pojęcia co to jest "wyczyszczenie licencji", ale jako że też doceniam telefony "trzymające" przez tydzień to wiem też że od czasu do czasu trzeba je trochę "odwiesić", tak samo zresztą jak inne urządzenia elektroniczne. Im starsze urządzenie tym bardziej prawdopodobna konieczność tego typu akcji. To miałem na myśli pisząc o szwankowaniu. Trzeba się też liczyć ze słabnącym wsparciem dla tego typu telefonów z uwagi na wyłączanie 3G, może się to wiązać ze spadkiem jakości rozmów.

 

W kwestii czatu to była tylko sugestia jak nie tracić pieniędzy na dzwonienie na infolinię. Ostatecznie, tak jak wszędzie, efekt końcowy zależy od tego na kogo się trafi.


Poziom 13, Tropiciel Przestworzy
  • 5
  • 13
  • 1

Zapętlenie otrzymywania raportów odczytania MMS

Witam serdecznie,

 

Jak wspomniałem w jednym z poprzednich wpisów o pomoc udałem się do salonu Orange.

Konsultant zgłosił problem do działu IT.

 

Moje podejrzenia były słuszne co do przyczyny problemu, która leżała po stronie systemu Orange.

 

Kilka minut temu, otrzymałem od Orange SMS.
Poniżej zamieszczam jego treść:

 

------------------------
Dzień dobry.

 

Pozytywnie rozpatrzyliśmy reklamację nr XXXXXXXX.
Poprawiliśmy działanie usługi na numerze XXXXXXXXX.
Raport doręczenia wiadomości powinien funkcjonować prawidłowo.
Przepraszamy za utrudnienia.

 

Pozdrawiamy Orange.
------------------------


Co prawda mój problem był związany z raportowaniem odczytania MMS, ale mam nadzieję, że to właśnie mieli na myśli.

 

Wspomnę jeszcze, że nadal wszystko jest ok i nie otrzymałem już żadnych raportów odczytania.

 

Pozdrawiam,
Tomek


Poziom 30, Pasjonat Galaktyczny
  • 2086
  • 6566
  • 70

Zapętlenie otrzymywania raportów odczytania MMS

@tnowaktnx dzięki za podzielenie się rozwiązaniem swoim i z orange.

Namawiam, aby zrobić sobie gdzieś w notatkach zapiski z konfiguracją mmsów, bo jak się coś, odpukać, stanie to szybko odtworzysz co i jak, bo inaczej czeka cię szukanie po necie z różnym efektem...


Poziom 13, Tropiciel Przestworzy
  • 5
  • 13
  • 1

Zapętlenie otrzymywania raportów odczytania MMS

 @spiro jedyne co zmieniłem z domyślnych ustawień, jakie otrzymałem sieciowo to włączenie jednorazowo raportu odczytania dla tego konkretnego MMSa.

 

Z tego co pamiętam, parę razy podczas wysyłania MMS, korzystałem z raportu odczytania i do tego momentu wszystko było dobrze.

 

Sam jestem ciekaw co było powodem tej usterki (no ale zapewne i tak by nie podzielili się tą informacją) bo jak wspomniałem była ona po stronie Orange - mojego telefonu nikt nie "dotykał" od momentu zgłoszenia.

 

Pozdrawiam,

Tomek