Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

SMS od Orange o aktywacji usługi Watchmovie

ROZWIĄZANE

Poziom 20, Odkrywca Przestworzy
  • 389
  • 1969
  • 3

SMS od Orange o aktywacji usługi Watchmovie

@Jad4  Ewidentnie serwis jest płatny na samo wejście na strone internetową przychodzi odrazu PIN aby go wpisać nie wpiszesz nie uaktywni się subskrypcja.Mam internet w T-Mobile przyszedł sms z kodem ważność subskrypcji to 7 dni.Strony nie polecam.


Poziom 19, Odkrywca Przestworzy
  • 20
  • 68
  • 1

SMS od Orange o aktywacji usługi Watchmovie

@Katani1 "A to jak masz czas to poczytaj wszystko. Ja zabieram zabawki i idę do innej piaskownicy "

 

Jeśli to nie tajemnica to gdzie? Bo ja chciałem właśnie przenieść swoje dzieci do Orange ale po dzisiejszej przygodzie zwątpiłem w tę opcję. 


Poziom 18, Badacz Przestworzy
  • 337
  • 2169
  • 0

SMS od Orange o aktywacji usługi Watchmovie

Zastanawiam się, czy w opisanej sytuacji na pewno dochodzi do ujawnienia danych? Czy ta podejrzana strona ma możliwość odczytania naszego numeru czy też podaje jakieś inne dane naszego połączenia i wysyła do Orange (czy innego operatora) żądanie wysłania do nas sms'a z pin? Orange na podstawie tego żądania i na podstawie danych "połączeniowych" identyfikuje nas z numerem i wysyła sms, strona-firma nie musi poznać naszego numeru 🙂


Poziom 37, Nawigator Galaktyczny
  • 6368
  • 26026
  • 216

SMS od Orange o aktywacji usługi Watchmovie


@bluesmanniakinapisał(-a)
Zastanawiam się, czy w opisanej sytuacji na pewno dochodzi do ujawnienia danych? Czy ta podejrzana strona ma możliwość odczytania naszego numeru czy też podaje jakieś inne dane naszego połączenia i wysyła do Orange (czy innego operatora) żądanie wysłania do nas sms'a z pin? Orange na podstawie tego żądania i na podstawie danych "połączeniowych" identyfikuje nas z numerem i wysyła sms, strona-firma nie musi poznać naszego numeru 🙂 

No właśnie w tym sęk: nie chodzi o udostępnienie numeru, tylko o powiązanie IP z numerem. To czy Orange udostępnia to powiązanie wprost (i firma-wampir wysyła SMSa), czy tylko świadczy usługę wampirowi i sam wysyła SMSa w imieniu wampira jest raczej drugorzędne. To powiązanie i tak jest chwilowe. Chodzi o to, żeby klient był świadomy że na takie działania się zgadza (lub nie). Istnieją oczywiście obejścia: można przede wszystkim nie wpisywać PIN, można blokować skrypty, można użyć innej formy dostępu do sieci, bo wygląda na to, że tylko abonamentowy dostęp mobilny ma ten problem (przypadek? Nie sądzę). Ale wszystko to nie umniejsza problemu: klient powinien być o tym procederze informowany i powinien mieć możliwość niewyrażenia zgody.


Poziom 37, Nawigator Galaktyczny
  • 2911
  • 7540
  • 195

SMS od Orange o aktywacji usługi Watchmovie


@Jad4napisał(-a)

@Katani1 "A to jak masz czas to poczytaj wszystko. Ja zabieram zabawki i idę do innej piaskownicy "

 

Jeśli to nie tajemnica to gdzie? Bo ja chciałem właśnie przenieść swoje dzieci do Orange ale po dzisiejszej przygodzie zwątpiłem w tę opcję. 


Źle mnie zrozumiałeś, nie zmieniam operatora tylko chwilowo otoczenie. Dzieci przenieś do Orange Free na Kartę lub NJU.


Poziom 19, Odkrywca Przestworzy
  • 20
  • 68
  • 1

SMS od Orange o aktywacji usługi Watchmovie

@Katani1 A ... rozumiem. Ja od dawna jestem tylko na kartę i właśnie chciałem przenieść dzieci do Orange na kartę, ze względu na roaming, który u obecnego wirtualnego operatora jest jakimś nieporozumieniem. Trzeba ręcznie w telefonie zmieniać ustawienia operatora, przelogowywać telefon w sieci etc. Jakaś porażka. Ale tu są inne problemy, jak wchodzenie na dziwne strony i przekazywanie danych wrażliwych automatycznie ... strach się bać!


Poziom 19, Odkrywca Przestworzy
  • 20
  • 68
  • 1

SMS od Orange o aktywacji usługi Watchmovie

Jestem już po rozmowie z konsultantem Orange. Poniżej kilka odpowiedzi z dłuższego dialogu które mogą się przydać komuś, kto będzie miał podobny przypadek:

1. Klient:
Czyli nie zostanę niespodziewanie obciążony jakąś nieoczekiwaną opłata za usługę której nie
zamawiałem?
Konsultant:
Po wejściu na stronę został wysłany PIN do aktywacji, bez przepisania kodu weryfikacyjnego usługa nie zostanie aktywowana. 

 

Ponadto posiada Pan blokady na zakupy usług zewnętrznych, płatności nie zostaną pobrane, nawet przy chęci uruchomienia usług zewnętrznych.

2. Klient:
Szanowny Panie, ja nic nikomu nie wskazywałem. Całość zostałą wykonana automatycznie, a to oznacza, że to firma Orange musiała wskazać mój numer. Chyba wyraźnie wcześniej napisałem, że ja numeru telefonu nie podałem!
Poza tym skąd ja mam wiedzieć co jest na stronie jeśli na nią nie wejdę? Nie posiadam takiej mocy aby
poznawać zawartość stron bez ich odwiedzenia!
Konsultant:
Na takie sytuacje jest właśnie przygotowany PIN do potwierdzenia płatności oraz blokady premium, które
posiada Pan na koncie.
Klient:
Rozumiem, ale nadal nie odpowiedział Pan na pytanie jakim sposobem firma trzecia pozyskała moje dane osobowe czyli nr telefonu!
Konsultant:
Jeżeli wszedł Pan na stronę poprzez połączenie internetowe z tego numeru, numer został podstawiony na stronie automatycznie.

 

3. Konsultant:

Nie są udostępniane, żadne informacje. Jeżeli korzysta Pan z internetu mobilnego i z numeru wejdzie na
stronę do aktywacji usługi czy subskrypcji, automatycznie jest podstawiony numer. Nie odnosi się to do
zgody, którą Pan przytoczył. Zgoda dotyczy przekazywania danych i wysyłania na Pana numer czy adres propozycji poprzez reklamy, czy oferty.
Klient:
To proszę mi zatem wskazać którą zgodę na przekazywanie danych mam mieć wyłączoną aby nikt,
żaden oszust czy podejrzany podmiot nie pozyskiwał moich danych osobowych takich jak numer
telefonu, który może zostać następnie wykorzystany do przestępstwa, cyberataku itp!
Konsultant:
Niestety, żadna zgoda tego nie dotyczy. Do uniemożliwienia płatności za usługi zewnętrzne są
wiadomości PIN do autoryzacji oraz blokady na Pana koncie.

 

To są najważniejsze tezy z dłuższej rozmowy. Oczywiście mnie konsultant nie przekonał co do ochrony i przekazywania danych osobowych jaką jest numer telefonu automatycznie przez firmę Orange. Mam na ten temat swoje zdanie i uważam, że powinny się tym zając instytucje powołane do ochrony obywateli przed takimi działaniami. 

Podsumowując, jedynym sugerowanym przez operatora zabezpieczeniem przed tego typu sytuacjami są:
1. Włączone blokady na numerze telefonu. Ja w sumie mam włączone prawie wszystkie.
2. Nie podawać kodu PIN z SMS

3. Nie wchodzić na nieznane strony (co może być trudne, bo skąd wcześniej można wiedzieć, czy dana strona jest uczciwa czy nie?).


Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 19629
  • 56850
  • 774

SMS od Orange o aktywacji usługi Watchmovie

@Jad4 jeżeli uważasz, że blokady na usługi wysokopłatne pozakładane na numerze telefonu są nie wystarczające, to zawsze możesz skorzystać z FLEX-a. W tej ofercie nie zostaną pobrane opłaty na usługi wysokopłatne powyżej planu jaki jest zadeklarowany. Jeżeli trzeba by było dokonać opłaty za usługi dodatkowo płatne lub wysokopłatne, to trzeba zasilić skarbonkę. Maksymalna opłata ze skarbonki nie może przekraczać 25 zł, więc to kolejne zabezpieczenie. 

Osobiście w ofercie na kartę mam pozakładane blokady na usługi wysokopłatne i jeszcze nie zdarzyło się, aby została pobrana opłata powyżej pakietu, który mam uruchomiony w wersji cyklicznej.


Poziom 18, Badacz Przestworzy
  • 337
  • 2169
  • 0

SMS od Orange o aktywacji usługi Watchmovie

"Konsultant:
Jeżeli wszedł Pan na stronę poprzez połączenie internetowe z tego numeru, numer został podstawiony na stronie automatycznie."

 

Nawiązując do moich wcześniejszych rozważań

Jakoś nie chce mi się w to wierzyć, czy są tu jacyś fachowcy, którzy mogliby to potwierdzić lub temu zaprzeczyć?

I co dokładnie oznacza w tym przypadku" podstawiony"? 


Poziom 29, Znawca Przestworzy
  • 1818
  • 7916
  • 65

SMS od Orange o aktywacji usługi Watchmovie

Według regulaminu można aktywować tylko ręcznie podając numer telefonu:

 

2. Aktywacja Serwisu z wykorzystanym Usługi dostępowej możliwa jest w następujący sposób:

a) Użytkownik powinien wpisać[1] na stronie aktywacyjnej, swój numer telefonu oraz kliknąć w wyodrębnione pole „Akceptuje regulamin”. Następnie Użytkownik otrzyma od Operatora na numer telefonu, który wpisał na stronie bezpłatną wiadomość SMS z unikalnym kodem autoryzacyjnym PIN, który następnie powinien wpisać również na przedmiotowej stronie i zatwierdzić go klikając w wyodrębnione pole „Zamawiam i Płacę” albo

b) Użytkownik, w przypadku uwierzytelnienia jego numeru telefonu jako należącego do sieci Operatora[2], powinien kliknąć na stronie aktywacyjnej w pole „Kliknij aby zaakceptować regulamin” a następnie aby potwierdzić aktywację kliknąć w pole „Kliknij aby zamówić i zapłacić".