Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Jaka jest gwarantowana najniższa oferowana prędkość internetu w taryfie Orange na kartę?

ROZWIĄZANE

Poziom 19, Odkrywca Przestworzy
  • 67
  • 181
  • 1

Jaka jest gwarantowana najniższa oferowana prędkość internetu w taryfie Orange na kartę?

Jednak nie chodzi mi tutaj o żadne lejki, czy też inne...tylko o normalne korzystanie z internetu, bez pobierania jakichś dużych danych itp.

Sytuacja jaka ma miejsce w dzień w odróżnieniu od sytuacji jaka ma miejsce w nocy.

I po co składać wobec tego reklamację, skoro przy braku gwarancji na najniższą oferowaną prędkość dostawca zawsze skwituje to sytuacją obciążenia danego nadajnika.

Myślałem, że istnieje jakiś limit prędkości, który obowiązuje dostawcę i poniżej którego... byłaby jasna sytuacja.

Jeśli go nie ma...to sprawa dla klienta jest z góry przegrana.

 


Poziom 45, Pionier Misji
  • 32692
  • 38242
  • 1382

Jaka jest gwarantowana najniższa oferowana prędkość internetu w taryfie Orange na kartę?

Limitu nie ma.

Ale przyczyn słabej prędkości może być wiele. Nie tylko obciążony nadajnik. Mozey być usterka karty sim, może być źle skonfigurowany telefon czy usługi po stronie sieci.

Warto zacząć od testu krzyżowego i przełożyć kartę sim do innego urządzenia i porównać prędkości

Poziom 41, Sternik Międzygalaktyczny
  • 13817
  • 56847
  • 684

Jaka jest gwarantowana najniższa oferowana prędkość internetu w taryfie Orange na kartę?

@klient5  i niby jak ustanowić strefę gwarancji w różnych uwarunkowaniach terenu? Inne umowy  i warunki w góry, a inne na jeziora? 

Nie ma uniwersalnego wzorca transmisji, bo nawet zakłócenia inne i przy BTS tuż obok lotniska czy granicy jest inaczej, a w szczerym polu inaczej. Skąd ma operator wiedzieć gdzie poniesie użytkownika mobilnego??

Jestem praktykiem i tu akurat wiem co piszę. Kto z linijką będzie chodził i na oficjalnie wyznaczonej granicy zasięgu udowadniał, że jest, albo go nie ma? 

Transmisja mobilna jest nieprzewidywalna poprzez warunki choćby pogodowe czy różnorakość sprzętu odbiorczego...

Jeśli coś nie działa, trzeba dochodzić przyczyn problemów, a nie szukać kruczków w umowie i zobowiązaniach operatora 


Poziom 37, Nawigator Galaktyczny
  • 5896
  • 24004
  • 202

Jaka jest gwarantowana najniższa oferowana prędkość internetu w taryfie Orange na kartę?


@klient5napisał(-a)

...

Jeśli go nie ma...to sprawa dla klienta jest z góry przegrana.

 


Może w sądzie byłaby przegrana. Ale i to zależy o tego, o co ci właściwie chodzi.

Zadałeś pytanie tak, jakbyś liczył, no nie wiem, na odszkodowanie? A z dyskusji wychodzi, że po prostu chcesz żeby łącze było lepsze. To się raczej nie stanie na drodze przerzucania się wymogami czy gwarancjami; przecież operatorowi nie zależy na tym żeby klienci byli niezadowoleni. Słabe działanie, niezgodne z realistycznymi oczekiwaniami, ma swoje techniczne przyczyny, które da się poznać i, być może, problem rozwiązać. Dlatego składanie reklamacji ma sens. Takoż podanie tu nieco więcej technikaliów, a nuż ktoś coś podpowie, co poprawi sytuację. Albo przynajmniej pomoże zrozumieć co się dzieje.


Poziom 19, Odkrywca Przestworzy
  • 67
  • 181
  • 1

Jaka jest gwarantowana najniższa oferowana prędkość internetu w taryfie Orange na kartę?

Nie wiem jak jaśniej opisać sytuację.

Jeśli w nocy jest 40 Mb/s a w dzień spada do 1 Mb/s i niżej a ja odbieram internet stacjonarnie w domu i nie przenoszę routera w inne miejsce, nadajnik nie ma kół i nie odjeżdża ode mnie w inne miejsce, sprzęt i karta SIM są te same...to wobec tego sytuacja jest chyba jasna.

Jest to wina jedynie nadajnika, który nie wyrabia w dzień z powodu obciążenia sieci.

Nie wiem co może być inną przyczyną, ale na zdrowy rozum skoro karta, sprzęt, teren nie zmieniają się, tylko na wpływ prędkości ma pora... to można brać pod uwagę inne przyczyny poza nadmiernym obciążeniem nadajnika?

Może mi się wydaje, ale chyba sprawa jest jasna.

Stąd moje pytanie o tą gwarantowaną najniższą prędkość.

Już wiem, że takiej nie ma więc sprawa jest jasna.

Operator po prostu ma wygodę w stosunku do klienta, zawsze może stwierdzić, że jego infrastruktura zapewnia taką prędkość na jaką pozwala o danej porze obciążenie nadajnika.

Jeśli jest bardzo duże, to prędkość będzie bardzo mała.

Proste i nie, nie chodzi mi o jakieś odszkodowania itp.

Po prostu chciałem wiedzieć, czy istnieje taki najniższy limit.

Teraz dzięki waszym odpowiedzią już wiem.

I tyle.

Poza tym, kolega mieszkający ode mnie nieopodal ma taki sam stan.

Ten sam nadajnik.

 


Poziom 41, Sternik Międzygalaktyczny
  • 13817
  • 56847
  • 684

Jaka jest gwarantowana najniższa oferowana prędkość internetu w taryfie Orange na kartę?

@klient5  podaj adres nadajnika 

Uzyskasz np w apce NetMonster 

Przy okazji sprawdź parametry połączenia. Zerknij czy różnią się od siebie w dzień i w nocy 


Poziom 19, Odkrywca Przestworzy
  • 67
  • 181
  • 1

Jaka jest gwarantowana najniższa oferowana prędkość internetu w taryfie Orange na kartę?

CELL ID
68753182

Poziom 37, Nawigator Galaktyczny
  • 5896
  • 24004
  • 202

Jaka jest gwarantowana najniższa oferowana prędkość internetu w taryfie Orange na kartę?

@klient5 

Problem rozumiem. Nie wiem czy da się coś poradzić, ale ty zdajesz się z góry zakładać że się nie da.

Zebranie danych to pierwszy krok, złożenie reklamacji to kolejny. Przyczyn może być wiele, choć pewnie masz rację że nadajnik jest w dzień przeciążony. Ale to nie jest jedyna możliwość. Ktoś może sobie w dzień odpala jakiś nielegalny wzmacniacz, na przykład. To idzie namierzyć, wyłączyć i ukarać. Ale bez zglaszenia problemu nic się nie zadzeje. W najgorszym razie operator będzie wiedział że na danym terenie infrastruktura wymaga poprawy. Ze swojej strony możesz rozważyć inwestycje w antenę zewnętrzną, może to poprawi sytuację choć trochę, jeśli sygnał jest ogólnie taki sobie. Ale nic o szczegółach topografii nie napisałeś, to możemy sobie tylko po spekulować.


Poziom 19, Odkrywca Przestworzy
  • 67
  • 181
  • 1

Jaka jest gwarantowana najniższa oferowana prędkość internetu w taryfie Orange na kartę?

Dzięki, za odpowiedzi.

Oczywiście w przypadku uzyskiwania przeze mnie słabych prędkości stale, szukałbym rozwiązań u siebie.

Jednak sytuacja o której piszę, wymownie pokazuje, że to nie u mnie jest problem a u operatora.

Sytuację ze "wzmacniaczami" używanymi przez innych użytkowników znam bardzo dobrze, ponieważ poprzedni inny operator cały czas powoływał się na ten problem, aż w końcu go zmieniłem.

Przecież to nie ja mam szukać kogoś, kto nielegalnie korzysta przy pomocy zabronionych metod z ich nadajników a tak to wyglądało, bo co mi z takiego info, że ktoś taki jest podłączony do ich nadajnika?

Nic.

Poza tym, zaraz po wykupieniu karty i podłączeniu się do Orange opadła mi szczeka, ponieważ prędkości uzyskiwane w dzień były bardzo dobre a więc około 30 - 40 Mb/s w przeciwieństwie do poprzedniego operatora.

Jednak z czasem podejrzewam, że właśnie z uwagi na podłączanie coraz większej ilości użytkowników zaczęła spadać właśnie w dzień.

Tak 30 - 40 Mb/s uważam za bardzo dobre, co może śmieszyć innych użytkowników, dla których to mizeria.

Jednak taką mizerię mam obecnie tylko w nocy:(

Może, kiedy uruchomią na tym nadajniku pasmo 5G to odciąży wówczas 4G, ale też do końca nie wiadomo.

Poza tym w sytuacji, kiedy telefony oferujące odbiór 5G są tanie to akurat producenci routerów windują ich ceny niebotycznie, ale to zupełnie inny temat.

 


Poziom 25, Entuzjasta Przestworzy
  • 744
  • 2817
  • 25

Jaka jest gwarantowana najniższa oferowana prędkość internetu w taryfie Orange na kartę?

@klient5 

Z tymi zakłóceniami sieci to niekoniecznie operator się zajmuje, zgłasza to do UKE i teoretycznie może sprawe zakończyć...czy dalej coś robi to nie wiem. W moim regionie właśnie to niby ma miejsce, Orange zgłosił to do UKE tzn. zakłócenia w sieci.