Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

funbox 3.0


Poziom 13, Recenzent
  • 12
  • 17
  • 0

funbox 3.0

Witam  mam problem  z funbox 3.0  orgramicza  dostęp do Internetu    po wejściu na ustawienie na  ruder    właczony  Internet  pojakimsz  czasie ogranicza dostęp  do Internetu  i cały  czas  tak   są  rozdzielone  pasma 2.4 i 5 ghz   

10 ODPOW. 10

Poziom 36, Guru *
  • 4960
  • 10751
  • 188

funbox 3.0

@dawid466 po kablu sprawdzałeś? Punktem wyjściowym , który zawsze polecam w przypadkach archiwum X jest reset do fabryki. Modemy lubią się " powiesić" na jakimś ustawieniu i takie resetowanie odświeża ich ustawienia. Zrobisz to z poziomu menu modemu lub spinaczem na tylnej ściance obudowy przez wciśnięcie i przytrzymanie 8 sekund( około).Login i hasło pobierze sam. Po 5 minutach powiedz nam czy dalej szukamy problemu...daj nam jednak więcej szczegółów co i jak się dzieje. Na jakich urządzeniach?

P.S. widzę już miny resetosceptykow...ale zawsz to punkt wyjściowy do szukania bubli i zwisów 

https://www.orange.pl/omnibook/orange-funbox-3-0#

Punkt o przywracaniu ustawień fabrycznych


Poziom 32, Ekspert
  • 2357
  • 5664
  • 96

funbox 3.0

@dawid466  na wstępie zrób jak mówi @agat13  to proste rozwiązanie a bardzo często pomaga. Jeżeli jednak nie rozwiąże problemu to pisz, będziemy drążyć dalej.


Poziom 37, Guru **
  • 10949
  • 19332
  • 398

funbox 3.0

@dawid466 do jakiej prędkości router ogranicza internet? Jeżeli w okolicach 1 Mbit/s, to sprawdził bym, czy są uregulowane płatności. W innym przypadku reset do fabryki jak podaje @agat13. Po resorcie Emilka minut router sam powinien się skonfigurować.

Jaki masz internet światłowodowy, czy jeszcze na tradycyjnym kabelku miedzianym?

 


Poziom 25, Specjalista
  • 990
  • 1975
  • 27

funbox 3.0

@dawid466: może łatwiej by Ci było opisać sytuację w Twoim ojczystym języku?


Poziom 13, Recenzent
  • 12
  • 17
  • 0

funbox 3.0

Był  do ustawień fabrycznych nic nie daje


Poziom 32, Ekspert
  • 2357
  • 5664
  • 96

funbox 3.0

@dawid466  napisz coś więcej, jakie łącze, parametry internetu, czy był robiony speedtest, itp.


Poziom 36, Guru *
  • 4960
  • 10751
  • 188

funbox 3.0

@dawid466 kolejnym krokiem jest ustalenie czy zanika tylko wifi, co może świadczyć o uszkodzonym modemie, czy internet nie działa  również po kablu Ethernet? Czy wtedy sieć jest widoczna, a nie ma netu czy może jest problem ze stabilnością samego połączenia wifi..?

Może i mamy trochę doświadczenia, ale wróżyć nie umiemy...


Poziom 19, Pasjonat
  • 35
  • 58
  • 1

funbox 3.0

@dawid466 hej,

Spróbuj ręcznie ustawić kanały i pasma WiFi.

Na sieć 2.4 GHz daj np. kanał 11 (i przepustowość zmień na 20 MHz)

Na sieć 5.0 GHz daj np. kanał 36 (i przepustowość zmień na 40 lub 80 MHz) 

Generalnie na sieci 2.4 GHz ustaw różne kanały (np. 1, 5, 9, 13) i po testuj. Sieć 2.4 GHz jest dość obciążona i możliwe, że inne AccessPointy zakłócają się z twoim. 

mrcoderick_0-1620578910839.png

 

Podłącz się też do FunBoxa za pomocą kabla Ethernet i w konsoli cmd puść ping na 192.168.1.1 komendą ping 192.168.1.1 -t, po godzinie wciśnij Ctrl+C, dostaniesz wynik czy nie masz utraty pakietów, możliwe, że Router sam w sobie jest wadliwy.


Poziom 25, Specjalista
  • 990
  • 1975
  • 27

funbox 3.0

@mrcoderick: o ile @dawid466  nie jest Twoim aliasem to nie rozumiem na czym opierasz swoje sugestie. Przecież nawet nie wiadomo czy problem jest w łączu internetowym, w modemie czy w topologii lokalu... Poza tym, przecież @dawid466 (o ile można to w ogóle jakoś ogarnąć) zdaje się twierdzić, że pasma już rozdzielił (choć nie wiadomo czy przed rozdzieleniem też był problem czy nie i właściwie z czym był problem).

 

@dawid466: jeśli faktycznie liczysz na jakąś konstruktywną radę to musisz podać więcej szczegółów, najlepiej używając pełnych zdań, z w miarę poprawną interpunkcją. W przeciwnym wypadku nie uzyskasz sensownych rad więc tylko marnujesz swój i nasz czas. Oczywiście nikt Ci tego zabronić nie może. Powodzenia.

🙂