Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Wi Fi wariuje

ROZWIĄZANE

Poziom 13, Recenzent
  • 8
  • 18
  • 0

Wi Fi wariuje

A punkt 2, bo to mnie nurtuje?

 

Czemu speed test pokazuje na laptopie 1000 Mbs a plik się ściąga z 500 Mbs?

Żeby była jasność, ten sam plik ściągam telefonem z prędkością 1000 Mbs

 

Dla laptopa obydwie te rzeczy (czyli speed test vs zapisanie realne pliku na dysku) to w praktyce dwie różne rzeczy i po prostu sprzęt nie wydala? 


Poziom 18, Komentator
  • 87
  • 157
  • 0

Wi Fi wariuje

@Piotrekk85 Należy dodać konfigurację sprzętową urządzenia podpiętego do routera; aplikacje/programy działające w tle włącznie z systemowymi; zakłócenia interferencyjne w relatywnie krótkich interwałach czasowych itp. Lista zmiennych jest znacząca. Natomiast, co do różnic pomiędzy smartfonem (również korzystam z Huawei P30) a sprzętem bardziej stacjonarnym, to opisywane przez nas zmienne w kontekście pomiarów mogą być wyraźniejsze.


Poziom 36, Guru *
  • 3104
  • 7790
  • 131

Wi Fi wariuje


@Szkieletornapisał(-a)

A punkt 2, bo to mnie nurtuje?

 

Czemu speed test pokazuje na laptopie 1000 Mbs a plik się ściąga z 500 Mbs?

Żeby była jasność, ten sam plik ściągam telefonem z prędkością 1000 Mbs

 

Dla laptopa obydwie te rzeczy (czyli speed test vs zapisanie realne pliku na dysku) to w praktyce dwie różne rzeczy i po prostu sprzęt nie wydala? 


@Szkieletor  jeżeli czujesz taką potrzebę i masz na zbyciu ładnych kilka tysiączków to spraw sobie lapka z kartą ax (czyli z obsługą standardu wifi6).


Poziom 13, Recenzent
  • 8
  • 18
  • 0

Wi Fi wariuje

Ale chyba się nie rozumiemy.

 

Mi laptop kablem wpietym robi te dwie rzeczy co pisałem, czyli

 

1 speed testy pokazuje na 1000 Mbs

 

2 pliku testowego tyle nie pobiera w praktyce, kablem podpięty. A telefon już pobiera

 

Dlatego pytam czy dla laptopa to różnica gdy zapisuję plik testowy (który jak pisze pobiera się 50 MB jedynie) a robię speed test (kablem, który pokazuje 1000 Mbs)

 

Powtarzam po raz trzeci. Ten sam plik testowy na telefonie przez wii fii leci pełna para, mogę dać screena ale serio tak jest 🙂

 

Dlatego chcę zrozumieć ten mechaniz. Zapis pliku na dysku laptopa to dla niego hmm "trudniejsze zadanie" niż speed test w przeglądarce?

 

Jeśli ktoś potrafi ze zrozumieniem to przeczytać i odp, to pokłon oddam i uciekam 😉 


Poziom 18, Komentator
  • 87
  • 157
  • 0

Wi Fi wariuje

@Szkieletor Może dlatego, że laptop nie jest w stanie rozwinąć pełnej szybkości pobierania przy danej wadze pliku a smartfon już tak. 


Poziom 36, Guru *
  • 3104
  • 7790
  • 131

Wi Fi wariuje

@Szkieletor  nie chcę się zagłębiać w te mechanizmy, to dość trudny temat (kolega @irek6311  by to dobrze wyjaśnił, on zajmuje się tym na co dzień zawodowo).


Poziom 36, Guru *
  • 6603
  • 12458
  • 204

Wi Fi wariuje

@slav72  temat już rozwiązany dawno, zresztą większość już napisałem, testy bywają różne, nie mam FunBox6 ani Huawei P30, ba specyfikacji Laptopa też nie znam @Szkieletor , za dużo niewiadomych, w realu bym musiał sprawdzić ten sprzęt, choć z góry napiszę, nie wierzę w 1Gb/s speed na telefonie, nawet jak tyle pokazuje, no chyba że to  iPhone 12pro z kartą wi-fi 6 ax.


Poziom 26, Specjalista
  • 1352
  • 2765
  • 35

Wi Fi wariuje


@Szkieletornapisał(-a)

Ale chyba się nie rozumiemy.

 

Mi laptop kablem wpietym robi te dwie rzeczy co pisałem, czyli

 

1 speed testy pokazuje na 1000 Mbs

 

2 pliku testowego tyle nie pobiera w praktyce, kablem podpięty. A telefon już pobiera

 

Dlatego pytam czy dla laptopa to różnica gdy zapisuję plik testowy (który jak pisze pobiera się 50 MB jedynie) a robię speed test (kablem, który pokazuje 1000 Mbs)

 

Powtarzam po raz trzeci. Ten sam plik testowy na telefonie przez wii fii leci pełna para, mogę dać screena ale serio tak jest 🙂

 

Dlatego chcę zrozumieć ten mechaniz. Zapis pliku na dysku laptopa to dla niego hmm "trudniejsze zadanie" niż speed test w przeglądarce?

 

Jeśli ktoś potrafi ze zrozumieniem to przeczytać i odp, to pokłon oddam i uciekam 😉 


Chyba faktycznie się nie rozumiemy. Nie mieszasz czasem jednostek? Co to za plik? Z internetu czy z LAN? Jaki duży? Podobnie jak inni koledzy nie za bardzo wierzę w to co piszesz, musiałbyś jakieś dowody przedstawić. Ale generalnie szybkości "speedtestowe" raczej w normalnym użytkowaniu internetu się nie pojawiają. Ciasne gardła są dalej niż na najbliższym serwerze testowym.