Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Wi-Fi w FUNBOX 6

ROZWIĄZANE

Poziom 13, Tropiciel Przestworzy
  • 5
  • 11
  • 0

Wi-Fi w FUNBOX 6

Czołem 😀

 

Mam zapytanie i jednocześnie dużą prośbę.

Czy dałoby się i moglibyście sprawdzić czy w tym najnowszym routerze FunBox 6.0 poprawnie chodzi Wi-Fi? Rozchodzi mi się mianowicie o to, czy po ustawieniu Wi-Fi w menu modemu nie resetują się te ustawienia. Bo cały czas resetuje mi się to w moim obecnym modemie FunBox 3.0. 

Mianowicie, gdy mam ustawiony harmonogram włączania i wyłączania sieci o zadanej godzinie, to przy ponownym załączeniu sieci o zadanej godzinie ponownie włączają mi się dwa pasma Wi-Fi 2.4 GHz oraz 5 GHz. Chociaż miałem ustawione, żeby włączyło mi się tylko 5 GHz. Oczywiście zawsze przy ustawianiu zapisuję tą konfigurację. Więc wszystko niby w porządku. Dwa pasma są oczywiście rozdzielone w modemie (podobno tak jest lepiej i wręcz powinno tak się robić). I tutaj jest w porządku. Nie resetuje się nic. Jednak za każdym razem, gdy włącza mi się sieć według harmonogramu, to włączają się obydwa pasma. Zamiast jednego. 

 

Dla mnie jest to ważne. Ciągłe ustawianie i za każdym razem ręczne wyłączanie pasma 2.4 GHz Wi-Fi - przyznajcie - że to nie jest żadna robota. 

________________
* Wydzielono z tematu FUNBOX 6 – moderator Kinga

 

1 ZAAKCEPTOWANE ROZWIĄZANIE

Rozwiązanie:

Poziom 38, Pomocnik Międzygalaktyczny
  • 7197
  • 29507
  • 271

Wi-Fi w FUNBOX 6

@Modem_pomarańcz  poświęciłem trochę czasu by sprawdzić Twoje zapytanie i potwierdzam że w FB 6 po zastosowaniu ustawień o których piszesz dzieje się dokładnie to samo co ma miejsce u Ciebie w FB 3.0. Oczywiście ustawiałem to dla dnia dzisiejszego w odstępach 15 minutowych (najkrótszy czas na jaki można zaplanować) włączone tylko 5 GHz, wyłączenie zgodnie z planem, po ponownym włączeniu świeci 5 i 2,4 GHz czyli tak jak u Ciebie.

Wyświetl rozwiązanie w oryginalnym poście

10 ODPOW. 10

Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 14227
  • 58487
  • 707

Wi-Fi w FUNBOX 6

@Modem_pomarańcz Szczerze? Pierwszy raz słyszę o tego typu problemie. Po pierwsze bardzo mało osób korzysta z harmonogram gramy. Mało wyłącza sieć wifi. Wydaje mi się, że harmonogram tyczy się obu sieci i włączanie również. Zawsze można wyeliminować problem sportowy  resetując do ustawień fabrycznych, tak na wszelki wypadek..ale czy to skutkuje? 

Zapytam: a czemu wyłączać sieć???

Anonim

Nie dotyczy

Wi-Fi w FUNBOX 6

@Modem_pomarańcz  niestety harmonogram działa na oba pasma, gro routerow też tak ma, więc nie da się sterować tylko jednym pismem, nie widzę rozwiązania, musisz tym sam zarządzać, bo nie da się harmonogramu na wybrane pasmo 2,4GHz ustawić, steruje się 2,4 i 5GHz 😎


Poziom 13, Tropiciel Przestworzy
  • 5
  • 11
  • 0

Wi-Fi w FUNBOX 6

@agat13 No jak to? 


@Anonimnapisał(-a)

@Modem_pomarańcz  niestety harmonogram działa na oba pasma, gro routerow też tak ma, więc nie da się sterować tylko jednym pismem, nie widzę rozwiązania, musisz tym sam zarządzać, bo nie da się harmonogramu na wybrane pasmo 2,4GHz ustawić, steruje się 2,4 i 5GHz 😎


Nie za bardzo tak jest. Ponieważ nawet w moim FunBox-sie 3.0 podczas ustawienia ręcznego oba pasma ustawia się oddzielnie. Oddzielny klucz zabezpieczeń czy nawa sieci. A więc w moim przypadku tylko to 5 GHz włączam i tylko ono się rozchodzi po mieszkaniu. I jest wtedy OK. Jednak tylko do czasu, do chwili, gdy po wyłączeniu Wi-Fi (według harmonogramu czy np. w wyniku resetu z braku prądu) włączają się póżniej oba pasma naraz. Wychodzi na to, że jest to typowy bug oprogramowania i niedociągnięcie. Jak napisałem, oczywiście oba pasma mam rozdzielone w aktualnym FunBox 3.0.

A przecież FunBox-y nie są dobrym sprzętem w swojej klasie w porównaniu ze routerami i modemami uznanych i cenionych w tej dziedzinie firm.   

 

Jeśli niejako oprogramowanie zostało zaimplementowane (link2)  z FunBox-a 3.0 do FunBox-a 6.0 to raczej szybko tego też nie poprawią. Pozostanie więc tylko korzystać z drugiego zewnętrznego sprzętu specjalnie do sieci bezprzewodowej.😋  Np. w trybie bridge.    

Anonim

Nie dotyczy

Wi-Fi w FUNBOX 6

@Modem_pomarańcz  skoro wiesz lepiej, to powodzenia życzę 😎

AP Klient też ci tego nie udostępni, możesz Pomysł zrobić w dziale Pomysły, by poprawkę Orange zrobił, da się ją wprowadzić w FunBox 3.0 i 6.


Poziom 38, Pomocnik Międzygalaktyczny
  • 7197
  • 29507
  • 271

Wi-Fi w FUNBOX 6

@Modem_pomarańcz  poświęciłem trochę czasu by sprawdzić Twoje zapytanie i potwierdzam że w FB 6 po zastosowaniu ustawień o których piszesz dzieje się dokładnie to samo co ma miejsce u Ciebie w FB 3.0. Oczywiście ustawiałem to dla dnia dzisiejszego w odstępach 15 minutowych (najkrótszy czas na jaki można zaplanować) włączone tylko 5 GHz, wyłączenie zgodnie z planem, po ponownym włączeniu świeci 5 i 2,4 GHz czyli tak jak u Ciebie.


Poziom 13, Tropiciel Przestworzy
  • 5
  • 11
  • 0

Wi-Fi w FUNBOX 6

Dziękuję bardzo @slav72 za wyjaśnienie sprawy. A więc mamy zupełną jasność w temacie.

Bardzo dziękuję za pomoc i rozwiązanie zagadki.

 

Spokojnie można sprawę zgłosić do programistów ORANGE. Jest błąd. 

Anonim

Nie dotyczy

Wi-Fi w FUNBOX 6

@Modem_pomarańcz  nie ma błędów w oprogramowaniu, ty za dużo oczekujesz. 

Tak na marginesie, jest aplikacja Mój FunBox, można z telefonu zarządzać FunBox i wi-fi 😎


Poziom 13, Tropiciel Przestworzy
  • 5
  • 11
  • 0

Wi-Fi w FUNBOX 6

Pójdźmy trochę dalej.

 

Zauważyłem też, że za każdym razem również tak samo się resetuje używany przez moją sieć Wi-Fi ustawiony kanał. Ustawienia -> moje Wi-Fi -> zaawansowane ustawienia Wi-Fi.

Jednak na razie powiem, że prawdopodobnie tak jest. Że - prawdopodobnie - i on też również się resetuje podczas włączania sieci bezprzewodowej lub po włączeniu modemu (u mnie FunBox 3.0) do jakiejś tam - powiedzmy - określonej stałej  "wartości początkowej".

Ostatnio ustawiałem właśnie sobie pasmo 2.4 GHz a ponieważ jest ono bardziej zatłoczone niż nowsze 5 GHz, to postanowiłem to zmienić. Ustaliłem wszystko za pomocą dwóch aplikacji w telefonie: WiFi Analyzer oraz WiFi Monitor, i zobaczyłem jak szerokie pasmo sąsiada 2.4 GHz zachodzi na moją sieć (lub jak kto woli moja sieć na sąsiada 😏), ale częściowo. Więc postanowiłem to zmienić i ustawiłem poprawnie tak, że 2.4 nie nachodziły na siebie wcale.

 

Jednak jak to jest, dokładnie odpowiem jutro. Jak będę pewny i sprawdzę.

Teraz załączam zdjęcie z konfiguracji mojego modemu.

 

Czołem 😀

 

zdjecie z konfiguracji.jpg

  

 


Poziom 37, Nawigator Galaktyczny
  • 5491
  • 18334
  • 186

Wi-Fi w FUNBOX 6

Moim skromny zdaniem, jeżeli dochodzi do wyłączenia routera (miękki reset) następuje przywrócenie ustawień, które "za klienta" robi sieć (operator)... między innymi dlatego nie ma potrzeby wprowadzania loginu i hasła. Ujmę to tak, coś za coś... znakomita większość użytkowników jest z tego zadowolona, że w rzeczonym w jednym z postów przypadku restartu, przykładowo wskutek braku zasilania,  router startuje i świadczy pełen zakres usługi, w uogólnionych schematach ustawień.