- « Poprzedni
-
- 1
- 2
- Następny »
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Urządzenia nie mogą połączyć się do 2.4 GHz. 5 GHz działa ok, FB3
Mam FunBox 3.0, zainstalowana najnowsza aktualizacja. Do niedawna miałem domyślną konfigurację, ale dziś potrzebuję podłączyć urządzenie obsługujące tylko 2.4 GHz. Z automatu nie zadziałało. Rozdzieliłem więc konfigurację. Niestety, żadne urządzenie (telefon z androidem, macbook, telewizor) nie są w stanie połączyć się z siecią 2.4.
Restarty nie pomogły, ani przez odłączenie na chwilę, ani reset do fabrycznych. Sygnał jest, sieć jest widoczna, wifi analyzer pokazywał mocny sygnał. Próbowałem również różnych kanałów, bez zmian.
Przetestowałem też wyłączenie sieci 5GHz, oczywiście nie zadziałało, a w dodatku musiałem robić reset do fabrycznych. Sprawdziłem też WPA/WPA2 Mixed vs WPA2-PSK/AES, a nawet bez zabezpieczeń. Próbowałem też kliknąć "użyj szerokiego kanału 40 MHz", również bez wpływu na problem.
Czy jest coś jeszcze, co mogę spróbować zrobić sam? Czy mogę uzyskać jakieś logi routera z których mogłoby wynikać, co jest problemem?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Urządzenia nie mogą połączyć się do 2.4 GHz. 5 GHz działa ok, FB3
@sasik Logów z routera nie uzyskasz. proponuję (jeśli przywracałeś do fabryki) zgłosić uszkodzenie FB na czacie/infolinii i wymienić w salonie. Podczas kontaktu zrobią jeszcze analizę modemu z poziomu obsługi. Bezpłatnie i bezproblemowo
Możesz spróbować ustawić na testy hasło 12345678 (na przykład) i wpisywać je ręcznie (nie wklejać)
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Urządzenia nie mogą połączyć się do 2.4 GHz. 5 GHz działa ok, FB3
@sasik Czyli nigdy nie miałeś nic podłączonego do 2.4 GHz? Używasz portu USB wbudowanego w FB3?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Urządzenia nie mogą połączyć się do 2.4 GHz. 5 GHz działa ok, FB3
Cześć @sasik
Jeśli masz rozdzielone pasma to nadaj pasmu 5 GHz inną nazwę np do istniejącej nazwy np Funbox dodaj "_3" czyli Funbox..._3 wszystko zatwierdź i spróbuj ponownie podłączyć urządzenia. Jeżeli masz rozdzielone to spróbuj na odwrót czyli zaznacz w menu konfiguracyjnym Funboxa wspólną konfigurację. Pamiętaj także, że przy każdej próbie zmian na 2,4 GHz wykonaj reset urządzeń lub wyłącz i włącz ponownie.
Jeśli to nie pomoze to zgłoś ten problem u doradcy na Orange czacie lub na infolinii *100 lub 510 100 100 uszkodzenie Funboxa, dostaniesz numer zgłoszenie, idziesz do salonu i wymieniasz go na nowy
Jeszcze zerknij do tego wątku który jest na forum też był problem z Funboxem 3.0 nie działające WiFi na paśmie 2.4GHz. https://nasz.orange.pl/t5/Modemy-i-routery/FunBox-3-0-nie-dzia%C5%82aj%C4%85ce-WiFi-2-4GHz/td-p/2810... Ostatecznie skończyło się na wymianie Funboxa 3 na ten sam model nowy
Spróbuj przed wymianą wykonać tą czynność co napisałem wyżej
Pozdrawiam 🙂
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Urządzenia nie mogą połączyć się do 2.4 GHz. 5 GHz działa ok, FB3
Co konkretnie nie działa? Logowanie? Pewnie wpisujesz złe hasło... Po resecie do ustawień fabrycznych przywracane jest domyślne hasło do WiFi - do znalezienia na nalepce FB3.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Urządzenia nie mogą połączyć się do 2.4 GHz. 5 GHz działa ok, FB3
Dzięki za zainteresowanie! Starałem się precyzyjnie opisać, a jak widać, udało mi się i tak pewne istotne informacje pominąć.
@agat13- tak jest, ustawiłem do testów bardzo proste hasło, aby wykluczyć literówki. Problem definitywnie nie jest z hasłem, gdy celowo podawałem błędne, to na telefonie wyskakiwał inny błąd ("Nieprawidłowe hasło"), a z poprawnym - inny (jeśli dobrze pamiętam "Błąd połączenia z siecią" lub coś bardzo podobnego).
@Samotnick- jest to bardzo możliwe, że nigdy nie miałem nic połączonego z 2.4 GHz. Aż do wczoraj miałem wspólną konfigurację, jest duża szansa, że wszystkie urządzenia wybierały sobie sieć 5 GHz.
@Pablo5- tak też robiłem, obecne sieci mają inne nazwy w stosunku do tej, która byłą wspólna. Ten wątek widziałem (z niego poznałem wifi analyzera), pewnie u mnie skończy się tak samo. W tamtym przypadku po wymianie działało losowo, ciekawe, czy ostatecznie OPowi działa, czy odpuścił temat 2.4.
@j131- co do hasła i błędu, zobacz odpowiedź wyżej. Po resecie do fabrycznych używałem hasła z nalepki. Po resecie jest wspólna sieć 2.4 i 5 GHz, więc działa, ale gdy tylko rozdzielam, to działa wyłącznie 5 GHz. Gdy wyłączę 5 GHz to jestem zmuszony robić reset do fabrycznych lub łączyć się po kablu (rj45).
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Urządzenia nie mogą połączyć się do 2.4 GHz. 5 GHz działa ok, FB3
@sasik Jak jest z używaniem przez Ciebie portu USB? Jak masz coś podpiętego to odłącz. FB nie stoi w pobliżu czegoś co może zakłócać częstotliwość 2.4?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Urządzenia nie mogą połączyć się do 2.4 GHz. 5 GHz działa ok, FB3
@Samotnicknie używam usb w FB. Zakłócenia - nie sądzę, co mogłoby mieć wpływ? No i urządzenia widzą mocny sygnał wifi 2.4, tylko wyskakuje błąd połączenia. Niestety, ani FB nie udostępnia informacji, co to za błąd, ani telefon z androidem. Może w macbook da się znaleźć bardziej szczegółową informację, tylko jeszcze nie wiem, jak.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Urządzenia nie mogą połączyć się do 2.4 GHz. 5 GHz działa ok, FB3
@sasik FB może mieć problem z odbiorem sygnału (zakłócenia, uszkodzenie toru odbiorczego). Możesz pokazać zrzut ekranu z WiFi Analyzera?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Urządzenia nie mogą połączyć się do 2.4 GHz. 5 GHz działa ok, FB3
Czyli jak masz ustawienia domyślne FB3, to możesz się telefonem do WiFi połączyć normalnie, a jak na FB3 rozdzielasz sieci na 5GHz i 2,4GHz to już tym samym telefonem się nie można połączyć, mimo że telefon tę sieć do której się próbuje połączyć widzi?
Akurat 2,4GHz jest bardzo podatna na zakłócenia, ale jeśli tak by było to WiFiAnalyzer też by sieci nie pokazał, więc zakłócenia to mało prawdopodobna przyczyna (choć niewykluczone). Akurat FB3 nie ma portu USB3.0 więc jego USB raczej też by nie zakłócał 2,4GHz. Ale np. rozmaite bezprzewodowe myszy czy nawet uszkodzona mikrofalówka, może słabo ekranowany dysk podłączony do dekodera IP TV przez USB3? Jest wiele możliwych i nieoczywistych zakłócaczy.
Na ilu i jakich urządzeniach sprawdzałeś (bo może to problem urządzenia a nie FB3)?
- « Poprzedni
-
- 1
- 2
- Następny »