- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
TP-Link Archer VR900 a VOIP
Witam.
Jestem użytkownikiem Neostrady (opcja do 80Mbps w miedzi), od początku roku moja sieć bezprzewodowa działała świetnie na routerze Archer VR900 od TP-Link, Archer zastąpił kilkuletniego TD-W9980 również od TP-Link (zmiana z uwagi na parametry routera w tym prędkości w obu pasmach i potrzebę szybkiego Wi-Fi w domu). Funbox od nowości leżał sobie w pudełku nieużywany, gdyż mieliśmy z nim po instalacji problemy z zasięgiem sieci bezprzewodowej (piętrowy dom) i zrywaniem połączenia przez podpięte urządzenia.
W zeszłym tygodniu przedłużyliśmy umowę z Orange na podobno korzystnych warunkach (telewizor gratis, telefon gratis, telewizja internetowa i inne bajery i wszystko taniej niż dotychczas) i wszystko było ok do dzisiaj - mianowicie IPTV pięknie działało na moim sprzęcie, bez użycia Funboxa, telefon analogowy działał sobie bez żadnych komplikacji tak jak dotychczas, a o internecie już nie wspomnę, bo od zakupu swojego routera na internet (poza awariami Orange) nie narzekałem.
W dniu dzisiejszym otrzymałem SMS że nasz telefon będzie teraz działał w technologii VOIP i zostanie uruchomiony w przeciągu 48 godzin.
Problem w tym, że mój sprzęt nie obsługuje telefonii internetowej, telefon był osobnym przyłączem za dodatkową opłatą dociągnięty przez Orange piętro niżej z drugiej strony domu gdyż używa go starsza osoba i nagle po prostu przestał działać, a poza tym chciałem aby był klasycznym analogowym dziadkiem.
Uporałem się z całym zamieszaniem, podpiąłem Funboxa, powierciłem trochę w ścianach, przeciągnąłem kable i jest OK, ale znowu mam Funboxa... Znowu problemy z zasięgiem, stabilnością połączenia Wi-Fi i brakiem możliwości swobodnej konfiguracji urządzenia.
Przyznam szczerze, że nie znam się na tematyce VOIP i nigdy się tym nie interesowałem i mam do Państwa pytanie. Co muszę dokupić i jak to co dokupię połączyć z MOIM routerem Archer VR900 aby poza działającym internetem i telewizją IP działał mi również telefon?
Z góry dziękuję za odpowiedź.
Pozdrawiam
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
TP-Link Archer VR900 a VOIP
@Pistolet jeśli problemem jest tylko telefon, to wystarczy dowolny, z wybieraniem tonowym, podpiąć do Funbox'a. Najlepiej jakiś bezprzewodowy - z przenośną słuchawką 😉
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
TP-Link Archer VR900 a VOIP
A masz takiej opcję w ruterze ?
https://www.tp-link.com/uk/support/faq/2020/
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
TP-Link Archer VR900 a VOIP
@Pistolet w Twoim przypadku mam takie propozycje:
Jeżeli umowa byłą podpisywana internetowo lub telefoniczne, to proponuję rozwiązać umowę przed upływem 14 dni od podpisania. Długo w tedy możne być przenoszony telefon stacjonarny z VoIP na linię analogową, ale da się to wykonać. Może tka sytuacja trwać nawet miesiąc czasu i w tedy będzie brak dostępu do numeru stacjonarnego.
Inne rozwiązanie, to zostać przy FunBox-ie, a dodatkowo do niego podłączyć drugi router po kabelku, pełniący funkcyjnej dodatkowego pokrycia w domu lub wykorzystać wzmacniacz sygnału WiFi (Extender) np: https://www.tp-link.com/pl/home-networking/range-extender/tl-wa850re/
Jeszcze jest rozwiązanie, dokupienie routera z obsługą VDSL + VoIP, np: https://www.tp-link.com/la/home-networking/dsl-modem-router/td-vg5612/#overview. Z opisu wynika, że powinien spełniać Twoje wymagania, ale będzie pewnie potrzebna pomoc np. BOK 510 100 100 w skonfigurowaniu VoIP.