- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Cześć,
jestem klientem światłowodu Orange od około 3 miesięcy, niestety, od samego początku doświadczam pewnego problemu, z którym nie spotkałem się u poprzedniego usługodawcy.
Mianowicie bezpośrednio po włączeniu komputera połączenie zestawia się na 1Gbps, niestety, po czasie prędkość wynegocjowana spada do 100Mbps, a skrajnie nawet do 10Mbps.
FunBox jest połączony z urządzeniami w domu dokładnie tak samo, jak poprzedni router, który bez problemu cały czas zestawiony był po 1Gbps. Czy mogę coś zrobić by zapobiec tym spadkom?
Rozwiązane! Idź do rozwiązania
Rozwiązanie:
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Na początek podmień kabel LAN i porobić testy, inny port w FunBox, moim zdaniem to kwestia połączenia.
Jakby był nadal ten problem, to zgłoszenie i wymiana FunBox.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Na początek podmień kabel LAN i porobić testy, inny port w FunBox, moim zdaniem to kwestia połączenia.
Jakby był nadal ten problem, to zgłoszenie i wymiana FunBox.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Spadek wynegocjowanej prędkości w czasie
Ja tez obstawiam tutaj kabelek. Sprawdź jeszcze w innych portach eth funboxa, może zmiana portu pomoze.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Spadek wynegocjowanej prędkości w czasie
@zajacp11 negocjacja jest po stronie modemu jak i karty sieciowej. Także i kabel.ma wpływ, ale ja bym zaczął od analizy prędkości na tym porcie w routerze na krótkim fabrycznym kablu ethernet. Później na pozostałych portach switcha w routerze.
Po stabilnej pracy dopiero bym zweryfikował kabel ( pytanie czy to jest obecnie kabel własnej roboty, czy fabrycznie zarobiony?)