Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Samoczynnie wyłączający się Airbox


Poziom 8, Poszukiwacz
  • 3
  • 2
  • 0

Samoczynnie wyłączający się Airbox

Witam!
Od jakiegoś czasu posiadam modem Airbox (wersja software MW40_FL_02.00_04)  Przez pierwszy miesiąc wszystko w porządku, potem zaczęły się problemy. 
Po pierwsze zapewniono mnie (a w zasadzie rodziców, którzy podpisywali umowę), że router może być używany w domu, jako internet stacjonarny, a nie do końca tak jest. Modem cały czas musi być podłączony do prądu. Przez co jest przeważnie gorący jak piekło.
Po drugie od jakichś 2 miesięcy modem sam się wyłącza. Dzieje się to po kilku minutach większego obciążenia. Odpalam pobieranie, po 5 minutach sieć WiFi znika, trzeba modem restartować, albo resetować do ust. fabrycznych, ponownie się zalogować i wpisać PIN. Czasami nawet kilka-kilkanaście razy w ciągu godziny.
Więc reset, hardreset nie pomagają, czy podłączony do prądu, czy nie problem i tak występuje. 
Poprzedzam pytanie nie ma w opcjach automatycznego uśpienia, przeszukałem każdy zakamarek ustawień...
Miał ktoś podobny problem? Czy modem mogę zanieść do salonu oddać jako nie sprawny? Czy z racji, że orange świadczy usługę tylko do karty SIM muszę się bujać ze szwankującym modemem?

Pozdrawiam.

8 ODPOW. 8
Anonim

Nie dotyczy

Samoczynnie wyłączający się Airbox

@zdziannaWygląda mi na uszkodzony router wiec tylko serwis ci pomoże. 


Poziom 40, Guru *****
  • 31023
  • 26192
  • 1319

Samoczynnie wyłączający się Airbox

Osobiście nie widzę tu "wad fabrycznych". Model Airoboxa MW40 jest to dosyć budżetowe urządzenie. Ew może warto skorzystać z rękojmi jeśli takie zapewnienia otrzymałaś.
Anonim

Nie dotyczy

Samoczynnie wyłączający się Airbox

Mocne nagrzewanie to raczej wada, dlatego się resetuje, skorzystać z rękojmi i na lepszy wymienić z dopłatą, tanie modele dość mocno się nagrzewają, ale nie powinny się resetować, czy gubić ustawienia, to ewidentna wada/usterka.


Pracuję w Orange
  • 866
  • 1001
  • 73

Samoczynnie wyłączający się Airbox

airb.png

 

Po prawej stronie jest tryb uśpienia Wi-Fi. Tutaj go można wyłączyć. Rzadko słyszałem przypadki, żeby on się przegrzewał. W domu jak najbardziej z niego można korzystać i sporo Klientów tak robi. Bateria jest tak jak w telefonie, po jakimś czasie każda traci swoją sprawność.


Poziom 26, Specjalista
  • 721
  • 1664
  • 34

Samoczynnie wyłączający się Airbox

@zdzianna To ja przypomnę istotną zasadę panującą na NO:

Pokaż szczegóły
Jak rozmawiać na Nasz Orange?Jak rozmawiać na Nasz Orange?

Bardzo szczęśliwy robot


Poziom 8, Poszukiwacz
  • 3
  • 2
  • 0

Samoczynnie wyłączający się Airbox

@Mikołaj

Nie uważam problemu za rozwiązany. Przez ostatnie dwa miesiące, problem występował sporadycznie, ale od kilku dni znowu dzieje się taka sama sytuacja, z tym, że teraz nawet przy głupiej aktualizacji Steam, lub podczas grania w gry sieciowe. Po jakimś czasie ping skacze do 1000+ms, wtedy już wiadomo, że router zaraz się wyłączy. Trzeba go zresetować, ponownie wpisać login, hasło, PIN i czekać, aż łaskawie się połączy. Tylko dzisiaj, zrobiło tak 4 razy. Do modemu podłączone są dwa komputery stacjonarne i jeden telefon, kiedy wystąpił problem, podłączony był tylko jeden PC. 
Czasami jest tak, że po zalogowaniu się na modem i wpisaniu PIN, po chwili pokazuje się błąd i router nie łączy się z siecią, potrzebny jest wtedy kolejny reset, przyciskiem, albo zdalnie z menu. Dołączam screenshot.
Jeśli to jest jego poprawne działanie, to dziękuję bardzo.
Pozdrawiam


błąd.jpg

Zespół Nasz Orange
  • 2443
  • 4828
  • 121

Samoczynnie wyłączający się Airbox

Cześć @zdzianna 🙂

/to było tylko przypomnienie pewnej zasady... Nie musisz oznaczać niczego 🙂/

Może to faktycznie problem z tym egzemplarzem routera?

Chociaż fakt, że przez ostatnie 2 mies. było w miarę OK, a od niedawna ponownie zaczęło się "sypać" (?)... Trochę to daje do myślenia Obojętny robot.


Poziom 8, Poszukiwacz
  • 3
  • 2
  • 0

Samoczynnie wyłączający się Airbox

Sporadycznie, tj. reset/restart co 2-3 dni, może nieszczęsna aktualizacja, która spowodowała dwugodzinny brak internetu coś poprawiła, ale nieskutecznie. Problem występuje teraz częściej pewnie dlatego, że doszedł jeszcze jeden komputer stacjonarny, ale bez przesady, dwa PC i dziennie 3 resety modemu? Przy podpisywaniu umowy, pani w salonie jasno powiedziała - "Można z modemu korzystać jak z normalnego routera, dużo osób tak korzysta", a mi nie chce się wierzyć, że tylko nam się coś takiego przydarzyło.

Nie po to zmieniliśmy internet z 10Mb radiówki (gdzie przynajmniej router był "normalny"), na LTE, żeby chodziło jeszcze gorzej. 

Złożyliśmy już wizytę w salonie, pani z obsługi oznajmiła, że to urządzenie które mamy, jest najlepszym urządzeniem, jakie mogliśmy dostać i wymiana jest tutaj niemożliwa lub/i bezpodstawna. Mówiła też, że nasz modem łączył się ze złym nadajnikiem, coś zrobili zdalnie i po wizycie w salonie nagle prędkość internetu podskoczyła do 40Mb/s, po czym dzień później spadła z powrotem do 15Mb/s i tak trzyma się do dziś.

Na infolinię dzwoniliśmy kilkukrotnie, w 90% przypadków wysyłają do salonu, jak nie we Władysławowie, to do innych miejscowości.

Co z tym zrobić? Emotikon: Smutny