- « Poprzedni
-
- 1
- 2
- Następny »
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Temat przeniesiony do pasującej do niego kategorii, oraz dodane zostały etykiety - moderator Bartłomiej
Witam serdecznie.
Moi drodzy mam drobny, ale irytujący problem z internetem w domu. Wszystkie urządzenia jakie posiadam obsługują pasmo 5 Ghz na Wifi, za wyjątkiem drukarki, która jest jedno zakresowa i obsługuje pasmo 2,4 Ghz. Problem jaki chce opisać, występuje u mnie od samego początku. Oto i problem:
W dniu kiedy przyjechali mi Panowie zamontować światłowód wszystko się udało i działało. Około 2h po wyjściu panów, miałem problemy z łączeniem się przez Wifi. Szybko zalogowałem się do FunBoxa 3.0 i zwróciłem uwagę, że pasma domyślnie są połączone. Rozdzieliłem je na 5 Ghz i 2,4Ghz i stworzyłem dwa różne "sygnały" wifi. 5Ghz chodzi kosmicznie dobrze, albo i fantastycznie. Problem stanowi 2,4 Ghz, który notorycznie "zawiesza się", nie przesyła danych, znika z wykrywacza wifi, czy resetuje mi kartę sieciową w momencie kiedy staram się podłączyć. Najlepsze jest to, że ten problem nie dzieje się od razu po restarcie routera, tylko po jakimś czasie +/- 24h . Problem ten występuje na każdym sprzęcie, nawet na telefonach czy komputerach moich kolegów itd. Przez ten mały błąd za każdym razem jestem zmuszony do resetowania drukarki. Wiem, że jest to dość duży problem i wielu userów w internecie skarży się na ten sam problem. Pytanie brzmi czy ktoś wie jak to naprawić?
Dodam, ze mam jeszcze TV z Orange.
Rozwiązane! Idź do rozwiązania
Rozwiązanie:
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
@kwardi, @Sorn@Prędkość internetu nie ma nic do rzeczy. Osobiście nie spotkałem się z takim problemem, że jakieś urządzenie wysypuje całą sieć 2,4GHz. Rozłączanie internetu również nie ma nic do rzeczy. W Funboxie 3.0 jest możliwość ustawienia kanału z jaką sieć 2,4GHz pracuje. Ustaw 20 MHz i przetestuj
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Orange Światłowod // Funbox 3.0 // Wifi 2,4 Ghz problem
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Orange Światłowod // Funbox 3.0 // Wifi 2,4 Ghz problem
Nie jest to wina DHCP.
Urządzenie było wymieniane na nowe i błąd ten pojawił się też, na nowym urządzeniu.
Reset do ustawień fabrycznych też nie pomogło.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Orange Światłowod // Funbox 3.0 // Wifi 2,4 Ghz problem
Ja bym skupił się na odbiornikach Wifi. Jakie one są i z jaką szybkością działają? Sam mam łącze z Orange 300 mb/s i jeśli zastosowałbym kartę Wifi o prędkości 150 mb/s to działy by się właśnie tego typu cuda wianki. Tutaj musi być karta która działa z co najmniej taką szybkością, jaki masz internet. Jak masz 300 mb/s, to odbiornik Wifi powinien mieć taką samą prędkość albo szybszą.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Orange Światłowod // Funbox 3.0 // Wifi 2,4 Ghz problem
Proszę czytać ze zrozumieniem.
To nie jest kwestia wolnego włącza. Tylko częstotliwości. Mam prędkość 100mb/s i speedtesty na 5 Ghz robię na poziomie 106 mb/s Więc proszę mi wierzyć odbiorniki wifi działa prawidłowo. Leży i kwiczy FunBox 3.0
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
@kwardi, @Sorn@Prędkość internetu nie ma nic do rzeczy. Osobiście nie spotkałem się z takim problemem, że jakieś urządzenie wysypuje całą sieć 2,4GHz. Rozłączanie internetu również nie ma nic do rzeczy. W Funboxie 3.0 jest możliwość ustawienia kanału z jaką sieć 2,4GHz pracuje. Ustaw 20 MHz i przetestuj
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Orange Światłowod // Funbox 3.0 // Wifi 2,4 Ghz problem
Dzięki za propozycję. Zadzwoniłem jeszcze na infolinie orange. Zaproponowali zmianę kanału na poniżej 10.
Oczywiście tak, też zrobiłem i dodatkowo pozostawiłem na 20 Mhz.
Odkryłem też coś ciekawego. Zainstalowałem na telefonie Wifi Analyzer i tam zweryfikowałem dostępność kanałów, zdziwiła mnie jedna rzecz, na którą nigdy nie zwróciłem okazji.
Załączyłem też screen. Otóż, zawsze po wyborze przeze mnie kanału "jakość" całego kanału spada do czerwonej gwiazdki i tak się dzieje zawsze. Czy tak powinno być?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Orange Światłowod // Funbox 3.0 // Wifi 2,4 Ghz problem
@Sorn To prawidłowy objaw! Jak WIFi Analyzer pokazał ci niezajęty kanał np. 9, ty swój router na ten kanał ustaisz, to WiFi Ananlyzer od razu to zobaczy i powie ci "Ten kanał jest be bo ktoś w pobliżu na nim silnie nadaje".
Tony.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Orange Światłowod // Funbox 3.0 // Wifi 2,4 Ghz problem
Panowie już 3 tydzień idzie i wszystko działa bez problemu.
Rozwiązanie problemu jest na tyle kuriozalne, że aż płakać się chce, że na infolinii nie znają odpowiedzi.
Okazało się, że Wifi na funbox działa lepiej na paśmie 2,4 Ghz na kanałach poniżej 10.
Dziękuje wszystkim za pomoc.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Orange Światłowod // Funbox 3.0 // Wifi 2,4 Ghz problem
Ciężko, żeby na infolinii znali takie rozwiązanie - to kwestia bardzo indywidualna, jednemu lepiej podziała na kanałach powyżej 10, drugiemu poniżej - to kwestia obciążenia danego kanału w tle.
Najważniejsze jednak, że działa.
- « Poprzedni
-
- 1
- 2
- Następny »