- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Usługa Darmowe Orange WiFi została wyłączona w czerwcu 2020 - brak możliwości skorzystania w scenariuszu dla obecnych i nowych klientów - moderator Bartłomiej
Cześć
mam pracownię bez dostępu do internetu stacjonarnego, lecz dużo sąsiadów z liveboksami i włączoną usługą darmowego WiFi więc od lipca 2016 zacząłem korzystać z tej usługi i świetnie ona tam działała. Od nowego roku coś się zmieniło i nie jestem w stanie już z niej korzystać jak wcześniej. Co 10-20 minut jestem wyrzucany/odcinany (połączenie z liveboksem nadal jest lecz nie ma dostępu do serwerów DNS - co oczywiście uniemożliwia korzystanie z internetu).
Płacę mój mobilny abonament i korzystam z usługi, która została mi dodatkowo zaproponowana. Poza tym jakoś nie czuje abym "zabierał za dużo" pasma abonentom domowego Orange - 1Mbit to nie jest szaleństwo a mi całkowicie wystarcza do słuchania podcastów i muzyki na iTunes, YT czy Spotify w czasie pracy.
Czy to jest przypadek (próbowałem z 6 liveboksami z tym samym rezultatem), czy to nowa polityka Orange uniemożliwiająca korzystanie z tej oferty w ten sposób?
Rozwiązane! Idź do rozwiązania
Rozwiązanie:
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Usługa Darmowe Orange WiFi została wyłączona w czerwcu 2020 - brak możliwości skorzystania w scenariuszu dla obecnych i nowych klientów - moderator Bartłomiej
Wiesz ciężko na odległość to zweryfikować, przyczyn może być kilka.
1) problem po stronie routera/zmiana softu/uszkodzenie - jak pisał wyżej @mabud73 - warto może skontaktować się z kimś (o ile masz możliwość) czy internet działa komuś prawidłowo i ma włączane pasmo publiczne, teoretycznie właściciel routera co udostępnia pasmo ma jakąś usterkę, można gdybać tylko
2) prace serwisowe po stronie serwera usługi "Orange Funspot/Darmowe Orange Wifi" - raz na jakiś czas są, to zweryfikujesz poprzez kontakt z BOK
3) zakłócenie fizyczne pasm wifi w okolicy gdzie korzystasz, najprościej sprawdzić ile na tym samym kanale wifi nadaje sieci wifi, jeśli powyżej 4 na tym samym kanale, to mogą być problemy
4) warto sprawdzić czy usługa zależy od lokalizacji, piszesz, że masz w domu internet stacjonarny, czy możesz u siebie włączyć pasmo i przetestować działanie? ew. w jakimś innym miejscu
5) nie wiem czy nie masz znajomych w okolicy co również korzystają z tej usługi, czy może wiesz czy ktoś ma podobne problemy w tym samym miejscu?
Jeśli nic nie daje przyczyny, warto wysłać zgłoszenie do BOK np. przez mój Orange.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Niestabilnie działająca usługa «Darmowe Orange WiFi»
@KRG, założeniem tej usługi jest udostępnianie pasma darmowego internetu w momencie kiedy sam je udostępniasz i znajdujesz się w gronie użytkowników udostępnjających. Wszystko opisane jest tutaj : http://www.orange.pl/darmowe_wifi.phtml . Podejrzewam też że problemem może być niedawna aktualizacja routerów, po której każdy użytkownik powinien na nowo uruchomić opcję darmowego internetu na swoim urządzeniu. Niestety jest to tylko moje założenie. Spróbuj reinstalować appkę do tej usługi. Może ona powoduje problemy.
Pozdrawiam
Maciej
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Niestabilnie działająca usługa «Darmowe Orange WiFi»
Pytanie moje odnosi sie do zmiany w stabilności usługi. Chcę dowiedzieć się od innych uzytkowników czy też zauważyli podobne zmiany. Twoja sugestia, że po zmianie firmware'u w liveboksach potrzebne było ponowne udostepnienie nie ma sensu, bo jeżeli nie udostępniasz "Darmowego WiFi" to cię po prostu nie widać. Poza tym mogę się zalogować do udostepnionych routerów (właśnie piszę w pracowni korzystając z jednego) lecz połączenie w przeciwieństwie do zeszłego roku jest bardzo niestabilne. W zeszłym roku nie rozłączany byłem praktycznie wogóle teraz dzieje się to paręnaście razy dziennie. Wspomnę może, że w pracowni mam komputer stacjonarny który pracuje 24/7 (w dzień ja na nim pracuję w nocy sam sobie renderuje) i program do monitoringu sieci, krtóry informuje mnie kiedy i na jak długo jestem podłączony do sieci.
Darmowe Orange WiFi powstało z myślą o osobach, które potrzebują dostępu do Internetu poza domem, którym wystarcza, że Internet jest w wybranych miejscach, a nie non stop i dzięki temu nie podpisują dodatkowych umów, ani nie płacą więcej za transmisję danych. Aby korzystać z Darmowego Orange WiFi, wystarczy być Klientem Orange:
- być abonentem Orange (telefonu komórkowego, Internetu mobilnego lub Internetu stacjonarnego)
- mieć usługę z modemem Livebox, Livebox 2.0, Livebox 3.0, FunBox, FunBox 2.0
- nie zalegać z rachunkami
- aktywować Darmowe Orange WiFi na swoim koncie, na portalu lub za pomocą aplikacji mobilnej
Mam wykupione trzy usługi: internet domowy, mobily oraz abonament komórkowy i w sumie 20Gb mobilnych danych na osatnich dwóch. Limit ten używam tylko do pracy i nie chcę zabierać z tej puli danych słuchając muzyki (a wychodzi na ten cel ~100Mb/h), bo już po trzech tygodniach zużyłbym cały limit nie pobierając ani jednego pliku do pracy. Sam udostępniam w domu WiFi i oddawanie 1Megabita z 60 czy 300 nie jest żadną filantropią, więc nie rozumiem dlaczego usługa ta miała by być że tak powiem "utrudniana".
pozdrawiam
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Usługa Darmowe Orange WiFi została wyłączona w czerwcu 2020 - brak możliwości skorzystania w scenariuszu dla obecnych i nowych klientów - moderator Bartłomiej
Wiesz ciężko na odległość to zweryfikować, przyczyn może być kilka.
1) problem po stronie routera/zmiana softu/uszkodzenie - jak pisał wyżej @mabud73 - warto może skontaktować się z kimś (o ile masz możliwość) czy internet działa komuś prawidłowo i ma włączane pasmo publiczne, teoretycznie właściciel routera co udostępnia pasmo ma jakąś usterkę, można gdybać tylko
2) prace serwisowe po stronie serwera usługi "Orange Funspot/Darmowe Orange Wifi" - raz na jakiś czas są, to zweryfikujesz poprzez kontakt z BOK
3) zakłócenie fizyczne pasm wifi w okolicy gdzie korzystasz, najprościej sprawdzić ile na tym samym kanale wifi nadaje sieci wifi, jeśli powyżej 4 na tym samym kanale, to mogą być problemy
4) warto sprawdzić czy usługa zależy od lokalizacji, piszesz, że masz w domu internet stacjonarny, czy możesz u siebie włączyć pasmo i przetestować działanie? ew. w jakimś innym miejscu
5) nie wiem czy nie masz znajomych w okolicy co również korzystają z tej usługi, czy może wiesz czy ktoś ma podobne problemy w tym samym miejscu?
Jeśli nic nie daje przyczyny, warto wysłać zgłoszenie do BOK np. przez mój Orange.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Niestabilnie działająca usługa «Darmowe Orange WiFi»
hej @KRG
czy któraś z powyższych wypowiedzi okazała się dla Ciebie (przynajmniej w jakimś stopniu) przydatna? Zachęcam Cię do oznaczenia któregoś z powyższych wpisów przez │→ Zaakceptuj jako rozwiązanie│ - dzięki temu innym łatwiej będzie go odnaleźć .