- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Mikrotik LTE18 ax - zrywanie połączenia
Witam,
od jakiegoś czasu zmieniłem modem do Internetu mobilnego z Huawei B8525s na Mikrotik LTE18ax.
Model działa świetnie, poza tym że kilka razy dziennie na kilka sekund gubi połączenie z siecią..
Kontaktowałem się z pomocą Mikrotika i z perspektywy urządzenia wygląda to tak, jakby Orange odłączało urządzenie od sieci. Czy ktoś miał może podobny problem, albo ma pomył jak go rozwiązać? Pracuję zdalnie i te problemy w 99% pojawiają się w trakcie spotkań.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Mikrotik LTE18 ax - zrywanie połączenia
Cześć @Macq_NDW
Może jest przeciążony nadajnik BTS lub mogą trwać na nim prace modernizacyjne..
Zerknij do tego artykułu, który jest w bazie wiedzy na forum NO Problem z zasięgiem sieci komórkowej / Problem z internetem mobilnym - co zrobić? https://nasz.orange.pl/t5/Baza-wiedzy-Sie%C4%87-i-dost%C4%99pno%C5%9B%C4%87/Problem-z-zasi%C4%99giem...
Mogą też trwać prace modernizacyjne w sieci mobilnej przesyłam Ci linka do tego artykułu
Prace modernizacyjne sieci mobilnej https://www.orange.pl/omnibook/prace-modernizacyjne-sieci-mobilnej# W czasie tych prac możesz zauważyć, że:
- nie masz zasięg lub jest on słaby,
- połączenia są słabej jakości,
- internet nie działa szybko,
- są problemy z nawiązywaniem połączeń,
- połączeni są zrywane.
Przesyłam Ci także linka do tematu Sprawdzenie słabego zasięgu https://www.orange.pl/omnibook/sprawdzenie-slabego-zasiegu#
W punkcie 4 mozesz zdiagnozować utrudnienia w sieci Orange. W tym punkcie możesz wysłać SMS
na numer 1533 w treści wpisz Diagnozuj (koszt SMS-a zgodny z Twoim planem taryfowym). SMS nie działa w ofercie Flex.
2. W odpowiedzi otrzymasz wiadomość zwrotną od Orange z informacją czy na obszarze, w którym przebywasz występują utrudnienia wpływające na działanie sieci lub usług.
Jeżeli występują utrudnienia, to otrzymasz informację o ich rodzaju oraz przewidywaną datę zakończenia (jeżeli jest znana).
Zerknij do tych linków może okażą się pomocne
Pozdrawiam 🙂
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Mikrotik LTE18 ax - zrywanie połączenia
Myślę, że to nie to. Do BTS'a mam ok 100m, i jest to na niezbyt zabudowanej wsi. Zasięg cały czas jest rewelacyjny i prędkość bardzo stabilna (120/50), tylko właśnie od w sumie miesiąca pojawiają się losowe odpięcia rutera od sieci, czasem kilka razy dziennie na max kilka sekund.
Telefon który też jest w Orange w tym samym czasie działa bez najmniejszego problemu.
Prace serwisowe były ostatnio i wtedy faktycznie były problemy, które wspominasz, ale w tym momencie poza tym jednym urządzeniem nic się nie dzieje.
Pozdrawiam 🙂
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Mikrotik LTE18 ax - zrywanie połączenia
@Macq_NDWnapisał(-a)Telefon który też jest w Orange w tym samym czasie działa bez najmniejszego problemu.
to spróbuj popracować na prywatnym hotspocie z telefonu i porównaj wrażenia
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Mikrotik LTE18 ax - zrywanie połączenia
Próbowałem i jest ok. Problem jest tylko z tym jednym urządzeniem.
No a logi pokazują, że mnie Operator odłącza.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Mikrotik LTE18 ax - zrywanie połączenia
to pokaż logi
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Mikrotik LTE18 ax - zrywanie połączenia
Tak wygląda miejsce gdzie się sieć odpina: 12:56:57 lte,debug lte1 mbim: >>> N - connect: packet service
12:56:57 lte,debug lte1 mbim: packet service: attaching data class: 0 nwe:
12:56:57 lte,debug lte1 mbim: >>> N - conn_ext: location info
12:56:57 lte,debug lte1 mbim: >>> N - connect: packet service
12:56:57 lte,debug lte1 mbim: packet service: attached data class: UMTS nwe:
12:56:57 lte,debug lte1 mbim: >>> N - connect: packet service
12:56:57 lte,debug lte1 mbim: packet service: attached data class: UMTS nwe:
12:56:57 lte,debug lte1 mbim: >>> N - connect: register state
12:56:57 lte,debug lte1 mbim: register state: home, gsm operator: 26003, Orange, avail data classes: 0x4
12:56:57 lte,debug lte1 mbim: >>> N - conn_ext: lte attach status
12:56:57 lte,debug lte1 mbim: lte status: detached iptype: 0
12:56:57 lte,debug lte1 mbim: >>> N - conn_ext: lte attach status
A tu mam powrót sieci:
12:57:19 lte,debug lte1 mbim: >>> N - conn_ext: location info
12:57:19 lte,debug lte1 mbim: >>> N - connect: register state
12:57:19 lte,debug lte1 mbim: register state: home, gsm operator: 26003, Orange, avail data classes: 0x20
12:57:19 lte,debug lte1 mbim: >>> N - connect: packet service
12:57:19 lte,debug lte1 mbim: packet service: attached data class: LTE nwe:
12:57:19 lte,debug lte1 mbim: >>> N - connect: packet service
12:57:19 lte,debug lte1 mbim: packet service: attached data class: LTE nwe:
12:57:19 lte,debug lte1 mbim: >>> N - conn_ext: lte attach status
12:57:19 lte,debug lte1 mbim: >>> N - conn_ext: lte attach status
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Mikrotik LTE18 ax - zrywanie połączenia
@Macq_NDWNie ma takiej możliwości- zweryfikuj kartę SIM-kę z modemu w telefonie i ustaw z niej hotspot-przekonasz się czy to wina karty. Jeśli będzie rwało-wymień i wcześniej reklamuj.Jeśli nie-wina ustawień modemu...Do modemu tez na upartego możesz przełączyć kartę z telefonu na testy i sprawdzisz...
Bez testów,to szukanie w ciemno