- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Funbox 6 konieczne restarty co kilka dni
@agat13 - jaki test moge zrobic podczas zwisu (internet wtedy nie smiga wcale - a czasem bardzo wolno - np. podczas ping wp pl wiekszosc pakietow stracona). dodam ze zmienilem kabel miedzy routerem a switchem na nowy (z zestawu funbox). zmienilem switch tez na inny - ale nie pomoglo.
co kilka dni sie blokuje i tzrba testartowac..
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Funbox 6 konieczne restarty co kilka dni
@atlas_cudow - zakladam ze tak - standardowy swiatlowod 1GB orange i wszystkie standardowe ustawienia po factory reset w nowym urzadzeniu FB6. za urzadaeniem tylko tp link swithch wpiety przez lan i routery WIFI Deco 2024 w 3 pomieszczeniach.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Funbox 6 konieczne restarty co kilka dni
@TomaszGDN Jak tylko spada prędkość, zrób speedtest z modemu, później z FB ze switcha, a trzeci po odłączeniu reszty sieci od FB. To dość proste. Nie restartuj modemu, a spróbuj wymusić samą nową sesję (np ostrożnie wyłączając kabel światłowodowy). Wtedy zobaczysz czy samo to spowoduje powrót prędkości. Tylko jeśli nie czujesz sie na siłach wypiąć i wpiąć tych zielonych wtyczek z modemu lub gniazda, to zostaw to technikom...Tylko takie testy pokażą zachowanie sie FB na różne scenariusze.
P.S. @atlas_cudow zapewne pytał o dodatkowy ONT, prócz tego w FB. Z parametrów z FB widać poziom sygnału optycznego, więc zakładam, że nie masz ONT-a dodatkowego
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Funbox 6 konieczne restarty co kilka dni
Ale jak to zakładasz? To fizyczne urządzenie. Taka "Kostka" do którego jest wpięty światłowod:)
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Funbox 6 konieczne restarty co kilka dni
@agat13 - TO moze byc powod - dzwonilem wlasnie do sasiada i ma dokladnie to samo co ja.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Funbox 6 konieczne restarty co kilka dni
@atlas_cudow - zgadza sie : Ale jak to zakładasz? To fizyczne urządzenie. Taka "Kostka" do którego jest wpięty światłowod:)
= mam tylko Funbox6 wpiety pod swiatlowod.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Funbox 6 konieczne restarty co kilka dni
@TomaszGDN Czyli problem może być w górę sieci, czyli poza Twoim lokalem...
No, tu już dobry pies tropiący by się przydał...Tego typu reklamacje są zwykle odpisywane : "jest ok, a restart co kilka dni, to niska szkodliwość społeczna czynu". Podczas wizyty technika koniecznie zwróć na to uwagę i postaraj sie o opinię jeszcze kogoś z otoczenia. To może pozwolić na prześledzenie sieci i urządzeń np na OPP czy dalej
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Funbox 6 konieczne restarty co kilka dni
To w sumie można by spróbować obejść problem, poprzez wymuszenie restartu codziennie np o 3 w nocy.
W marketach są dostępne czasowe wyłączniki prądu. Koszt około 30 zł. Ustawić można wyłączenie prądu na 1 min i reset routera się wykona. Może i głupie rozwiązanie, ale może zadziała 🙂 Routery z wolnego rynku mają zwykle natywnie taką funkcję.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Funbox 6 konieczne restarty co kilka dni
czy wystarcza w orange wspolne czasy awarii i 2 rozne adresy gdzie sie wydarzylo? czy potrzebuja wiecej do diagnozy i naprawy od klientow?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Funbox 6 konieczne restarty co kilka dni
@atlas_cudow jeśli zwisy wynikają z pracy urządzeń w górę sieci, to prędzej czy później się wykrzaczy
Mimo restartów dobowych i tak zwisy mogą powstawać dalej..
Wydaje mi się, że trzeba uzdrowić sytuację analizując problem sieciowy, a nie szukać zamienników i jeszcze dopłacać 😉
To tylko moje zdanie, bo czasem przegrzewanie się urządzeń doprowadza do większej awarii i dopiero będzie zwis 😁 miałem taki cyrk z jednym ONU ma środku wielkiego trawnika...jajka możnaby smażyć na dachu szafy w lecie..
Może za wcześnie na oznaczanie rozwiązania. Mnie najbardziej interesuje diagnoza techników