- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Funbox 3.0 i Homekit- brak dostępu poza siecią wifi + problemy z łącznością z akcesoriami.
Witam wszystkich
Po instalacji światłowodu pojawił się problem z dostępnością aplikacji DOM (apple homekit) spoza sieci Wifi oraz problem z dostępnością akcesoriów. Wcześniej, przy innym dostawcy nie było z tym problemu. Opiszę krótko jak to wygląda. Dom szeregowy- piwnica, parter, piętro, poddasze. Modem Funbox mam zainstalowany w piwnicy- tam było podejście światłowodu. Z piwnicy kabel prowadzi na strych gdzie mam skrzynkę ze switchem TP-link. Ze switcha rozprowadzone są przewody do wszystkich pokoi na parterze i piętrze. Na parterze w jednym gniazdku LAN mam wpięty AP TP Link w trybie AP z SSID i hasłem tożsamym z Funboxem. Analogicznie sytuacja wygląda na piętrze, też jest tam AP TP link z SSID i hasłem analogicznym do funboxa. Apple tv mam na parterze wpięty kablem do gniazdka LAN.
I teraz sytuacja wygląda tak:
- Będąc w piwnicy w zasięgu Funboxa w aplikacji DOM mogę sterować tylko kranem ogrodowym za ścianą, pozostałe akcesoria są nieaktywne.
- Będąc na piętrze mogę sterować tylko włącznikami światła, które tam się znajdują, a kran już nie odpowiada.
Dodam tylko, że wcześniej wszystko działało bez zarzutu przy praktycznie takim samym układzie, jedyną różnicą było to, że router poprzedniego dostawcy był na strychu z anteną LTE, ale wpięty był do switcha w tym samym porcie.
Próbowaliśmy z kolegą już różnych operacji, wyłączania DHCP w AP, ustawienia zapory w funboxie na poziom niski, potem zmieniliśmy adresację, tak żeby wymusić adresację IPv4- nie przyniosło to skutku.
Prośba o pomoc, co może być powodem tej sytuacji?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Funbox 3.0 i Homekit- brak dostępu poza siecią wifi + problemy z łącznością z akcesoriami.
@Nitrograd wygląda na to, że trzeba na nowo zaprogramować i poustawiać numery IP w urządzeniach i routerach.
Jako wcześniej był nr IP przy LTE, a jaki jest obecnie?
Często w routerach LTE Huawei jest IP 192.168.8.X, natomiast w FanBox-ie jest IP 192.168.0.X. można spróbować ustawić IP z routera LTE na FunBox-ie i sieć powinna zadziałać prawidłowo.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Funbox 3.0 i Homekit- brak dostępu poza siecią wifi + problemy z łącznością z akcesoriami.
Cześć,
Wygląda to na ograniczenia w ruchu pomiędzy sieciami piętrowymi. Czy wszystkie AP (konkretnie jakie modele masz włączone?) pobierają adresy sieci z jednego routera? Jeśli nie (to by wskazywało na brak przejścia między sieciami), to musisz zrobić tak, aby nie było wielokrotnego routingu i jedna klasa adresowa dla wszystkich urządzeń, a AP pracowały rzeczywiście w trybie AP. Warto zerknąć później na switcha na strychu, bo to on rozdziela sieć na poziomy. Podaj dokładne nazwy sprzętu i sam zrób mapę sieci. Może masz gdzieś przypisany/zapamiętany na stałe adres starej podsieci?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Funbox 3.0 i Homekit- brak dostępu poza siecią wifi + problemy z łącznością z akcesoriami.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Funbox 3.0 i Homekit- brak dostępu poza siecią wifi + problemy z łącznością z akcesoriami.
@NitrogradCześć. Korzystam z akcesoriów HUE podłączonych do FB 3.0. Wszystko zarówno na homekicie jak i aplikacji hue działa bez problemu.