Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Funbox 3.0 i Homekit- brak dostępu poza siecią wifi + problemy z łącznością z akcesoriami.


Poziom 7, Zwiadowca Przestworzy
  • 1
  • 1
  • 0

Funbox 3.0 i Homekit- brak dostępu poza siecią wifi + problemy z łącznością z akcesoriami.

Witam wszystkich

Po instalacji światłowodu pojawił się problem z dostępnością aplikacji DOM (apple homekit) spoza sieci Wifi oraz problem z dostępnością akcesoriów. Wcześniej, przy innym dostawcy nie było z tym problemu. Opiszę krótko jak to wygląda. Dom szeregowy- piwnica, parter, piętro, poddasze. Modem Funbox mam zainstalowany w piwnicy- tam było podejście światłowodu. Z piwnicy kabel prowadzi na strych gdzie mam skrzynkę ze switchem TP-link. Ze switcha rozprowadzone są przewody do wszystkich pokoi na parterze i piętrze. Na parterze w jednym gniazdku LAN mam wpięty AP TP Link w trybie AP z SSID i hasłem  tożsamym z Funboxem. Analogicznie sytuacja wygląda na piętrze, też jest tam AP TP link z SSID i hasłem analogicznym do funboxa. Apple tv mam na parterze wpięty kablem do gniazdka LAN.

I teraz sytuacja wygląda tak:

- Będąc w piwnicy w zasięgu Funboxa w aplikacji DOM mogę sterować tylko kranem ogrodowym za ścianą, pozostałe akcesoria są nieaktywne.

- Będąc na piętrze mogę sterować tylko włącznikami światła, które tam się znajdują, a kran już nie odpowiada.

Dodam tylko, że wcześniej wszystko działało bez zarzutu przy praktycznie takim samym układzie, jedyną różnicą było to, że router poprzedniego dostawcy był na strychu z anteną LTE, ale wpięty był do switcha w tym samym porcie.

Próbowaliśmy z kolegą już różnych operacji, wyłączania DHCP w AP, ustawienia zapory w funboxie na poziom niski, potem zmieniliśmy adresację, tak żeby wymusić adresację IPv4- nie przyniosło to skutku.

Prośba o pomoc, co może być powodem tej sytuacji?

 

 

 

 

4 ODPOW. 4

Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 19476
  • 56364
  • 766

Funbox 3.0 i Homekit- brak dostępu poza siecią wifi + problemy z łącznością z akcesoriami.

@Nitrograd wygląda na to, że trzeba na nowo zaprogramować i poustawiać numery IP w urządzeniach i routerach.

Jako wcześniej był nr IP przy LTE, a jaki jest obecnie?

Często w routerach LTE Huawei jest IP 192.168.8.X, natomiast w FanBox-ie jest IP 192.168.0.X. można spróbować ustawić IP z routera LTE na FunBox-ie i sieć powinna zadziałać prawidłowo.


Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 14108
  • 58061
  • 705

Funbox 3.0 i Homekit- brak dostępu poza siecią wifi + problemy z łącznością z akcesoriami.

Cześć,

 

Wygląda to na ograniczenia w ruchu pomiędzy sieciami piętrowymi. Czy wszystkie AP (konkretnie jakie modele masz włączone?) pobierają adresy sieci z jednego routera? Jeśli nie (to by wskazywało na brak przejścia między sieciami), to musisz zrobić tak, aby nie było wielokrotnego routingu i jedna klasa adresowa dla wszystkich urządzeń, a AP pracowały rzeczywiście w trybie AP. Warto zerknąć później na switcha na strychu, bo to on rozdziela sieć na poziomy. Podaj dokładne nazwy sprzętu i sam zrób mapę sieci. Może masz gdzieś przypisany/zapamiętany na stałe adres starej podsieci?


Poziom 45, Pionier Misji
  • 32742
  • 38518
  • 1385

Funbox 3.0 i Homekit- brak dostępu poza siecią wifi + problemy z łącznością z akcesoriami.

Czy po zmianie zapory na niski sparowałeś od nowa urządzenia?

Pracuję w Orange
  • 935
  • 1543
  • 35

Funbox 3.0 i Homekit- brak dostępu poza siecią wifi + problemy z łącznością z akcesoriami.

@NitrogradCześć. Korzystam z akcesoriów HUE podłączonych do FB 3.0. Wszystko zarówno na homekicie jak i aplikacji hue działa bez problemu.