Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Funbox 2.0 mocno się nagrzewa

ROZWIĄZANE

Poziom 37, Guru **
  • 7462
  • 22486
  • 314

Funbox 2.0 mocno się nagrzewa

@slav72  złego co wiem, to aktualizację są wymuszane grupami...jesli pominiesz ten czas, to jedynie z poziomu modemu można próbować znaleźć nowe oprogramowanie. To tak nie działa, że w dzień następny modem się zgłosi do serwera i sam się upgrade'uje. Wiele razy przecież nawet na forum byli użytkownicy ze starym softem...nie zaktualizowanym automatycznie


Poziom 36, Guru *
  • 4550
  • 14281
  • 189

Funbox 2.0 mocno się nagrzewa

@agat13  faktycznie źle napisałem o tych aktualizacjach, faktem jest że przychodzą one grupami i jak pominie się ten czas (jak napisałeś) to albo trzeba czekać na następny okres aktualizacji, albo próbować wymusić ją z poziomu menu konfiguracyjnego routera.


Poziom 29, Specjalista
  • 2383
  • 6495
  • 62

Funbox 2.0 mocno się nagrzewa

@Kamas21kluczowe jest pytanie nie jak się nazywa twoja umowa/pakiet tylko jak jest dostarczany do Ciebie sygnał. Ponieważ piszesz o IPTV to zakładałem że to pewnie światłowód ale teraz zaczynam sądzić że to VDSL. Jeśli to rzeczywiście VDSL to mogą być większe opóźnienia przy przełączaniu kanałów, nie ma się czym przejmować. To działa przecież tak, że dekoder wysyła sygnal do modemu że chce zmienić kanał, ten przesyła "wyżej" prośbę o zmianę grupy multikastowej i dopiero wtedy zaczyna iść do FB multikast "nowego" kanału, który on skwapliwie rozsiewa w tym segmencie LAN w którym dekoder się znajduje. Na miedzi to może zająć już tyle czasu, że da się go odnotować, tym bardziej że IPTV dzieli wtedy pasmo z "normalnym" internetem. Tym bym się nie przejmował.

 

Samoczynny restart FB nie jest może niczym alarmującym, ale jeśli będzie się powtarzał to wymaga zdiagnozowania.

 

Przy xDSL nie wyłączałbym modemu bo wszystkie usługi, łacznie z telefonem przestawałyby działać okresowo - to trochę problematyczne w przypadku ewentualnej faktycznej awarii.


Poziom 19, Pasjonat
  • 44
  • 109
  • 1

Funbox 2.0 mocno się nagrzewa

Nie mam światłowodu, telewizja idzie po kablu, to zawieszanie obrazu zaskoczyło mnie o tyle, że po prostu w poprzednim dekoderze czegoś takiego nie było, ale pewnie człowiek się przyzwyczai. 

 

Natomiast mam jeszcze pytanie odnośnie podłączenia do gniazdka i stabilizacji łącza. Jeśli idzie o stabilizację łącza, to na jakiej zasadzie się to odbywa, w sensie, że jeśli miałem w tym mieszkaniu Orange Love, anulowałem umowę, zawarłem nową, podłączyli modem, to taka stabilizacja łącza u mnie trwa czy nie, bo wszystko idzie na łączu, które miałem wcześniej?

I drugie pytanie dotyczy samego podłączenia do gniazdka. Jako, że miałem Orange, to panowie technicy nic nie ruszali przy gniazdku, a gdy przeglądałem instrukcje Funboxa, to zauważyłem, że w tym modelu podłączenie wygląda inaczej. Na instrukcji modem jest bezpośrednio podpięty przewodem telefonicznym do gniazdka, natomiast u mnie (i tak jest w instrukcji starego Funboxa) jest podłączony do splittera vdsl, a następnie małym kabelkiem do gniazdka.

I mam też chyba jakiś problem właśnie z kablem łączącym Funboxa-gniazdko, bo wczoraj wieczorem gdzieś się go poruszyło i mi wszystko odłączyło... I teraz moje pytanie jak to może wpłynąć na stabilizację łącza? Czy ten tydzień stabilizacji mam tak jakby liczyć od nowa? Muszę chyba ten kabel wymienić, miałem się tym zająć jakiś czas temu, bo na starym sprzęcie też były momenty, że zrywał obraz tv jak się go poruszało (ale nie odłączał mi całego internetu). I teraz pytanie, zwykły telefoniczny kabel taki jak mam teraz będzie ok, tzn. teraz mam kabel stary płaski, a w zestawie funboxa dołączyli telefoniczny okrągły, ale jest za krótki? I drugie pytanie czy mogę go teraz wymienić czy wpłynie to na stabilizację łącza (z drugiej strony jak znowu mnie rozłączy, to się pewnie łącze nie ustabilizuje) i czy potem trzeba go podłączyć do tego splittera vdsl czy można bezpośrednio do gniazdka? I co jeśli nie uda się ustabilizować łącza w pierwszych dniach, czy będzie to powodowało mocne szwankowanie działania całej usługi?


Poziom 37, Guru **
  • 7462
  • 22486
  • 314

Funbox 2.0 mocno się nagrzewa

@Kamas21Dla osób technicznych określenie "stare łącze" , "nowe łącze" nic nie mówi. Są dwie technologie "miedziane" dla Neostrady. ADSL (10-20Mb/sek) i VDSL (20-80Mb/sek). Obie mogą pracować na tym samym łączu pod warunkiem jego długości (max do 1,3 km dla VDSL). Jeśli masz numer analogowy na łączu podkładowym, to wtedy możesz użyć mastersplittera do oddzielenia sygnału telefonicznego od internetu. Jeśli masz VoIP to nie ma znaczenia, bo i tak całe łącze doprowadzone jest do modemu (ważne: bez odczepów i gniazdek równoległych)

Płaskie kable o ile są długości 1m to nie ma znaczenia. Jeśli dłuższe, to aż proszą się o problemy, bo ściągają lepiej szumy z otoczenia. Nie polecam...Warto sprawdzić wszystkie złącza i to co jest w gniazdku RJ11, bo każdy "niestyk" powoduje problemy. Każda przerwa w dostawie jest rejestrowana jako problem (ale widać z jakiego powodu wykonana)


Poziom 19, Pasjonat
  • 44
  • 109
  • 1

Funbox 2.0 mocno się nagrzewa

Mam internet do 80mb/s, tak jak pisałem podpięty do tego splittera vdsl. Telefon jest voip. Co do tych łączy, to u mnie wszystko zostało po staremu po tym zawarciu nowej umowy. Wcześniej miałem dokładnie taką samą umowę, dokładnie taka sama prędkość itd. Musiałem anulować z powodu śmierci osoby na którą umowa była zawarta, a następnie podpisać nową. Technicy przyjechali, nawet nie zajrzeli na gniazdko, podłączyli modem, dekoder i tyle.

Dzisiaj rano mi zerwało połączenie z internetem, więc zaczynam się jednak niepokoić że coś jest nie tak, zobaczę jak to dalej będzie wyglądać, rozumiem, że jak coś to w Orange będą w stanie stwierdzić czy to problem u nich czy u mnie na kablu?


Poziom 36, Guru *
  • 4550
  • 14281
  • 189

Funbox 2.0 mocno się nagrzewa

@Kamas21  jeżeli problem będzie się powtarzać zrobisz zgłoszenie na infolinii, częściowo mogą stwierdzić gdzie leży problem, a jak się nie uda to wyślą technika. Możesz też opisać objawy tu na forum, być może będziemy w stanie coś podpowiedzieć i podsunąć rozwiązanie.


Poziom 10, Poszukiwacz
  • 6
  • 15
  • 0

Funbox 2.0 mocno się nagrzewa

Mój pod wpływem nagrzewania tracił kontakt z prwnym routerem w mojej sieci domowej. Kupiłem mały wentylator zasilanu przez złącze USB, postawiłem na modemie i problem zniknął. 


Poziom 37, Guru **
  • 7462
  • 22486
  • 314

Funbox 2.0 mocno się nagrzewa

@WloRabSuper rozwiązanie w swojej prostocie..:) Szacun...

Czy jednak chodzi o to, aby dostawiać wiatraczki, aby modem się nie grzał w normalnym środowisku dla naszego położenia geograficznego (efekt cieplarniany pomijam)?


Poziom 37, Guru **
  • 7462
  • 22486
  • 314

Funbox 2.0 mocno się nagrzewa

@Kamas21Na infolinii/czacie zawsze warto zgłosić, po to chociażby, że maja diagnostykę zdalną i wykryją wszelakie anomalia (te które da oczywiście wykryć z ich poziomu), założą zgłoszenie, czy wyślą technika...Wtedy taka reklamacja będzie wychodziła od strony operatora, który widzi coś niewłaściwego, a nie od "marudnego" klienta...

Jak już bym grzebał a swojej sieci i wywalił masterspliter odłączając wszystkie niepotrzebne kable (skoro jest VoIP). nie każdy jednak lubi w tych drucikach plątać. Możesz poczekać na montera i zapytać o konieczność MS i o instalację w domu (może to coś tam jeszcze śmieci-np zły styk w wymienionym gniazdku)