Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

FunBox 6 i 10 - praca w pasmach 2.4 i 5 GHz.


Poziom 10, Zwiadowca Przestworzy
  • 3
  • 12
  • 0

FunBox 6 i 10 - praca w pasmach 2.4 i 5 GHz.

Dziwi mnie, że nikt z obsługi technicznej Orange nie potrafił konkretnie odpowiedzieć na to pytanie. Usłyszałem np. że dodatkowe urządzenie trzeba domówić /ONT (ang. Optical Network Terminal)  „optyczny modem”/. Jak się okazuje to kiepski pomysł.

Jest przecież b. dużo urządzeń "Smart".  AGD, TV, drukarki itp, które działają tylko w paśmie 2.4. 

Najciekawsze stwierdzenie było, że mam przecież 14 dni na odstąpienie od umowy. Okej :-).

Tu na forum sprawa mi się bardziej wyklarowała. Podziękowania dla Ciebie i Wszystkich którzy podjęli mój wątek.

Gdyby ktoś miał jeszcze jakąś radę będę bardzo wdzięczny.


Poziom 18, Badacz Przestworzy
  • 14
  • 58
  • 0

FunBox 6 i 10 - praca w pasmach 2.4 i 5 GHz.


@Pablo5napisał(-a)

Jeśli urządzenie widzi taką samą nazwę sieci WiFi dla rożnych częstotliwości, to ma problem z wyborem odpowiedniej częstotliwości. Traktuje to jako zakłócenie i rozłącza się.


Dlaczego miałoby mieć problem ? W tym przypadku zadziała zasada przepływu prądu ścieżką najmniejszego oporu, więc urządzenie spróbuje połączyć się do sieci z najlepszymi parametrami jakie potrafi obsłużyć, sprawdzi ją i jak będzie źle, to wynegocjuje kolejny "najlepszy" parametr. Problem mogą mieć słabo zaprojektowane chipy na granicy zasięgu częstotliwości - ale wtedy poprawia się pokrycie ( na + lub - ) albo wymienia urządzenie. Proponuję to drugie, unikniemy innych kłopotów w przyszłości. I unikanie urządzeń na iOS ... te uparcie starają się trzymać się 5GHz - jak polityk stołka 😄

 


@Pablo5napisał(-a)

W nazwach lepiej stosować podkreślnik niż spację

Jakieś racjonalne wytłumaczenie dlaczego ? Standard 802.11 określa, że SSID może zawierać pełny set znaków zakodowanych UTF-8, może zawierać dowolny char z Unicode, i nie jest ograniczony do printable chars. Co więcej : SSID może być null, ale to już nie w domowych zastosowaniach. 

 

A jak już o doświadczeniach mówimy : ja niestety nie mogę potwierdzić Twojego, u mnie wspólna konfiguracja 2.4/5GHz działa jak bajka - żadne z ca. 50 urządzeń nie ma problemu z tym do jakiej częstotliwości się połączyć. Freq. switching dla urządzeń mobilnych też nie stwarza problemów - urządzenia same wiedzą, że 5GHz się kończy i przełączają samodzielnie na 2.4GHz bez konieczności manualnej interwencji. 



Poziom 18, Badacz Przestworzy
  • 14
  • 58
  • 0

FunBox 6 i 10 - praca w pasmach 2.4 i 5 GHz.


@atlas_cudownapisał(-a)

@motomouseTo był skrót myślowy. Masz rację dość niejasny. Chodziło mi to że podczas parowania jakiegoś urządzania typu Smart Home, aplikacja na telefonie wykrywa wszystkie sieci a nie tylko 2.4 i czasem sama aplikacja próbuje na siłę sparować z siecią siecią 5ghz


Tu problemem nie jest to, że aplikacja widzi kilka sieci, ale to, że głupie urządzenia Smart Home wymagają "fizycznej" obecności w tej samej częstotliwości do zadziałania "magicznego pakietu" ( oczywiście nie jest to magic packet, ale obrazowo fajnie to pasuje do porównania ). W takim przypadku zdecydowanie większe zyski daje wyłączenie na chwilę 5GHz w konfiguracji sieci, niż konieczność ręcznego przełączania się na urządzeniach mobilnych w przypadku stałej rozłącznej konfiguracji, zamiast korzystania z dobrodziejstw "roamingu".

 

Na całe szczęście, standard 802.11 odchodzi w zapomnienie w przypadku SmartHome, a coraz więcej jest urządzeń Matter, Zigbee, które nie mają takich ograniczeń.


Poziom 25, Entuzjasta Przestworzy
  • 1339
  • 5413
  • 27

FunBox 6 i 10 - praca w pasmach 2.4 i 5 GHz.

@motomouseDwie sieci dostępne pod tym samym SSID są dla urządzeń widoczne są jako różne BSSID. Jeżeli łączysz telefon z BSSID na 5Ghz to uprawnienia do tego APka przesyłasz do urządzenia Smart, które nie są w stanie się z nim połączyć  bo jest na 5Ghz.


Poziom 37, Nawigator Galaktyczny
  • 7250
  • 29644
  • 234

FunBox 6 i 10 - praca w pasmach 2.4 i 5 GHz.

@wit1205,
Oczywiście że na nas tu możesz w takich kwestiach liczyć bardziej niż na BOK. Z drugiej strony nikt nie jest w stanie przewidzieć problemów które mogą się pojawić w jakiejś określonej kombinacji sprzętu. Ale tu tez jest dobra wiadomość: takie problemy lubimy najbardziej i jestem pewien że gdyby coś nie zadziałało od pierwszego kopa to sobie z tym poradzimy.