Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Brak Internetu.

ROZWIĄZANE

Poziom 15, Badacz Przestworzy
  • 8
  • 50
  • 0

Brak Internetu.

Witam.

Nie wiem czy tutaj można, ale chciałem zgłosić, że od wczoraj (tj. 20.01.2024) nie mam Internetu.

Wszystko się zaczęło od początku tego roku, ponieważ zauważyłem "zrywanie się sygnału", im większe były mrozy, tym dłużej nie miałem połączenia z internetem, ale resetowanie modemu Orange Box pomagało w przywróceniu sieci. A wczoraj "kompletna kaplica" - nic nie pomaga. Dodatkowo mój laptop widzi sieć Orange_Swiatlowod_xxxx, ale jak klikam w przycisk [Połącz], to chwilę poduma i wyświetla napis Brak Internetu, zabezpieczone.

Radziłem się w mijającym tygodniu różnych osób i wszystkie twierdzą, że to nie jest wina ani modemu ani rutera.

Dodam też, że wszystkie faktury od Internetu mam opłacone.

1 ZAAKCEPTOWANE ROZWIĄZANIE

Rozwiązanie:

Poziom 37, Nawigator Galaktyczny
  • 6199
  • 25297
  • 211

Brak Internetu.


@Tomin82napisał(-a)

...

problem leży u mnie i jeszcze na koniec rozmowy podjęła decyzję o przywróceniu ustawień fabrycznych mojego modemu, co zostało szybko wykonane.

...


Czyli łącze działa, nie ma żadnej awarii. No i dobrze. Gdybyś do tego mógł pokazać jak stan łącza raportuje FB6, to byłoby ładne potwierdzenie tej diagnozy.

To w sumie dobrze, tylko w takim razie Ty nam tu piszesz że to u ciebie nie działa połączenie WiFi między Twoim laptopem a FB6? Czy coś innego nie działa?

Pierwsza i podstawowa rzecz to trzeba się zalogować do FB6, na stronę konfiguracyjną, i zrobić test połączenia. Jeśli wyjdzie zgodnie z umową, to problem z łączem można jednoznacznie wykluczyć. W tej sytuacji także laptop połączony z FB6 przy pomocy kabelka eternetowego powinien normalnie mieć internet (co powinieneś także sprawdzić).

Kwestia WiFi jest bardziej skomplikowana - być może (choć to niezbyt prawdopodobne) że WiFi FB6 się zepsuło, ale możliwe też że po prostu coś je zakłóca. Bez konkretów z Twojej strony, z tego co napisałeś nic nie da się zasugerować.

Jeśli wymienisz modem i będzie dalej to samo, to hipotezę o uszkodzeniu FB6 będzie można odrzucić.

Koniecznie napisz coś więcej.

Wyświetl rozwiązanie w oryginalnym poście

26 ODPOW. 26

Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 14152
  • 58201
  • 705

Brak Internetu.

@Tomin82  tylko zgłoszenie usterki i wizyta technika rozwiążą problem 

Skoro nie widzisz w Swojej sieci problemów ( kable i przewody są nie ruszane i dobrze dociśnięte) to tylko technik pomoże.

Masz internet na sieci Orange czy na obcym operatorze?

Zgłoszenie najlepiej dziś na czacie , a jutro na infolinii Orange 

Pokaż jak świeca lampki na modemie i spróbuj po kablu, skoro wifi nie działa 


Poziom 33, Ekspert Galaktyczny
  • 2674
  • 11014
  • 104

Brak Internetu.

Cześć @Tomin82

Czy diody na Funboxie świecą się ciągiem na pomarańczowo chodzi mi o diodę internet czy miga. Widzę że masz podłączone poprzez wifi to spróbuj podłączyć poprzez kabel Ethernet. Jeśli miga Ci dioda to zgłoś ten problem  na infolinii Orange *100 lub 510 100 100 lub na Orange czacie. Orange czat będzie dostępny jutro po godzinie 7 ponieważ trwają prace serwisowe w Mój Orange https://nasz.orange.pl/t5/Konto-M%C3%B3j-Orange/Prace-planowane-na-M%C3%B3j-Orange/td-p/11241/page/5....

Pozdrawiam 🙂 


Poziom 24, Entuzjasta Przestworzy
  • 456
  • 3918
  • 20

Brak Internetu.

@Tomin82 to jest forum samopomoce. Gdzie są inni użytkownicy Orange. Musisz problem zgłosić oficjalnymi kanałami (czat, infolinia)


Poziom 15, Badacz Przestworzy
  • 8
  • 50
  • 0

Brak Internetu.

Z przodu Funboxa palą się tylko dwie diody - górna i dolna, z tyłu tylko pomarańczowa dioda.

A na modemie nie palą się żadne diody.


Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 14152
  • 58201
  • 705

Brak Internetu.

@Tomin82  modem to Funbox, a to drugie to chyba ONT. Podaj nazwę i symbol z naklejki i sprawdź zasilacz od mniejszego, podłączonego do gniazdka światłowodowego

Wnioskuję, że masz usługę na sieci innego operatora i uszkodzony ONT

Tak właśnie opowiadaj na infolinii 


Poziom 15, Badacz Przestworzy
  • 8
  • 50
  • 0

Brak Internetu.

Nazwa modemu: Funbox 6

Nie wiem dokładnie, o co ci chodzi z "symbolem", bo występuje u mnie jedynie Numer seryjnyGPON, P/N.

Operatorem światłowodu jest Orange Polska.

W zeszłym roku wymieniłem modem z Funbox 3 na Funbox 6.


Poziom 37, Nawigator Galaktyczny
  • 6199
  • 25297
  • 211

Brak Internetu.

@Tomin82 

Skoro są problemy to nie rozumiem czemu ich nie zgłaszałeś do BOK? Masz umowę, warunki świadczenia usługi, kanały zgłaszania awarii... Czemu z tego nie korzystasz? Po co płacisz za coś, co nie działa?

To jest forum samopomocowe, ale w tym przypadku jedyna pomoc jakiej możemy udzielić to dobra rada: lepiej dbaj o swoje.

Najprostsza rzecz to telefon do BOK, tam od razu MAX sprawdzi łącze i przyjmie zgłoszenie awarii, jeśli faktycznie jest awaria.

A skoro już pytasz o radę nas, takich samych jak ty klientów to, we włsnym interesie, mógłbyś choć jakąś fotkę pokazać tego sprzętu, co to nie działa. Byłoby łatwiej coś podpowiadać, bo tak to wróżymy z fusów.


Poziom 29, Znawca Przestworzy
  • 2309
  • 12803
  • 61

Brak Internetu.


@Tomin82napisał(-a)

Nazwa modemu: Funbox 6

Nie wiem dokładnie, o co ci chodzi z "symbolem", bo występuje u mnie jedynie Numer seryjnyGPON, P/N.

Operatorem światłowodu jest Orange Polska.

W zeszłym roku wymieniłem modem z Funbox 3 na Funbox 6.


Ewidentna awaria Internetu, trzeba to zgłosić, najlepiej telefonicznie, *100 lub 510 100 100


Poziom 15, Badacz Przestworzy
  • 8
  • 50
  • 0

Brak Internetu.

Przecież napisałem na początku postu, że jak tylko zaczęły się mrozy, siadł też internet, modem działa, ruter nie wyświetla diód, które informują o przesyle danych, jeszcze do wczoraj mogłem jako-tako odbierać internet, od od wczoraj już nie mogę (piszę z komórki).

Laptop widzi sieć, ale jak próbuję się z nią połączyć to wyskakuje informacja Brak Internetu, Połączone.