Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Jaki sens ma wprowadzenie w apce odbieranie rabatu do abonamentu?


Poziom 37, Guru **
  • 12550
  • 25259
  • 473

Jaki sens ma wprowadzenie w apce odbieranie rabatu do abonamentu?

Przeglądam czasami strony Orange:

https://www.orange.pl/mo/dlaciebie

oraz apkę i tak zastanawiam się, jaki sens był wprowadzenia w apce czy na koncie www odbierania rabatu za e-fakturę? Dla użytkowników, którzy korzystali z abonamentu przed zmianą po przedłużeniu umowy to dla nich kara, że związali się na następny okres oznaczony z operatorem i teraz mają za karę gdzieś klikać, aby skorzystać z rabatu. Jeżeli jeszcze dochodzi zlecenie stałe, gdzie nie trzeba pilnować płatności, to Orange sprawił prezent, aby dodatkowo pamiętać o klikaniu do uzyskania rabatu w apce.

Natomiast na stronie internetowej rabaty do odebrania w apce są traktowane jako nagroda. Tylko dla mnie ta nagroda budzi obawy. Przytoczę cytat z podlinkowanej wyżej strony:

 

"Korzystaj z e-faktury, przynajmniej raz w każdym okresie rozliczeniowym zaloguj się e-mailem do Mój Orange w aplikacji lub przez orange.pl i już! Rabat naliczymy automatycznie. Będziemy też przypominać Ci, by zajrzeć do aplikacji przed wystawieniem faktury.

Pamiętaj, zaktualizuj aplikację do wersji 5.29 lub wyższej."

 

I tu moje kolejne obawy. Napisane jest, że wystarczy zalogować się do apki lub na konto przez www. Nie jestem pewien, czy to do końca prawda. Po zalogowaniu wyświetla się zakładka: TWÓJ RABAT, ale aby rabat został naliczony, trzeba wybrać odpowiednie numery, na które rabat będzie naliczony i je kliknąć. Tak wiec, czy ten cytowany opis do uzyskania rabatu jest prawdziwy? Mam wątpliwości. Uważam, że samo zalogowanie nie wystarczy do naliczenia rabatu. Trzeba wybrać zakładkę i numery, którym przysługuje rabat. Za około 3 tygodnie sam sprawdzę.

27 ODPOW. 27

Poziom 22, Pasjonat
  • 324
  • 793
  • 10

Jaki sens ma wprowadzenie w apce odbieranie rabatu do abonamentu?

Przy tak przedstawionym zagadnieniu zdaje się to wyglądać jak wymuszanie generowania ruchu w aplikacji ( być może można przyjąć, że był to jeden ze sztandarowych projektów działu IT Orange, na który wydatkowano środki finansowe, więc trzeba teraz spowodować, przynajmniej w okresie audytowym/ewaluacyjnym, aby wydawało się, że było to uzasadnione 😉 - aby nie było, nie jest to nic nowego - administracja publiczna w różnych krajach, także na szczeblu UE, również miała takie projekty 😉  ).

Podobny mechanizm obserwujemy też np. w grach typu MMO, gdzie sztucznie zwiększa się wolumen zalogowanych codziennie graczy poprzez stworzenie "daily login rewards" - niby nikt nikogo nie zmusza i jest pełna dobrowolność, ale skoro za jedno kliknięcie można obniżyć opłatę za usługę lub otrzymać jakiś bonus w grze - to czemu nie skorzystać?
Tutaj masz dodatkowo "nagrody środowe". 

Czy uzależnianie ulgi/rabatu w abonamencie od wykonania określonych czynności jest etyczne i prawnie dozwolone?
Tak - nikt nikogo nie zmusza do klikania w apce, warunki ulgi/rabatu zawarte są w warunkach umowy, której można przecież nie podpisać, jeśli się na nią nie godzimy.
Mechanizm udzielania rabatów od wyrażenia zgodny an określone "niedogodności" nie jest zresztą niczym nowym. Występuje w formie np : "damy Ci rabat 5 zł jeśli wyrazisz zgodę na kontakty marketingowe" - ktoś kto lubi spokój - nie wyrazi zgody i będzie płacił 5 zł więcej, a ktoś inny powie - czemu nie.

Ergo : przedmiotowa kwestia jest sprawą indywidualnego komfortu i zadowolenia z warunków umowy użytkownika.


Poziom 23, Pasjonat
  • 379
  • 1297
  • 16

Jaki sens ma wprowadzenie w apce odbieranie rabatu do abonamentu?

Myślę, że informacja o samym zalogowaniu to takie trochę uproszczenie komunikatu, być może trochę niedoprecyzowane. Jednak jeśli już po samym zalogowaniu pojawia się stosowna informacja o tym co dalej to raczej wiele osób powinno zorientować się jak skorzystać z rabatu. Tutaj kłania się czytanie informacji. Co do Mój Orange myślę, że intencją operatora było przyzwyczajenie klientów do regularnego korzystania z aplikacji. Na pewno taka decyzja była przemyślana i zapewne wiąże się z dalszym rozwojem apki oraz zachętą do samoobsługi klienta. Po prostu niesie to za sobą pewne korzyści w postaci oszczędności dla operatora. To już taki trend nie tylko w telekomunikacji, ale również na przykład w bankowości. Klient także dziś oczekuje szybkiej j sprawnej obsługi oraz pełnej informacji na temat posiadanych usług, a właśnie te nowości odpowiadają na jego potrzeby. Fakt, że konieczność logowania by uzyskać rabat na pewno nie będzie dla wszystkich dobrym rozwiązaniem, bo nadal jest wiele osób, które po prostu słabiej orientują się w tego rodzaju rozwiązaniach i po prostu nie będą potrafili skorzystać z rabatu. Natomiast takie są warunki umowy, podpisujesz ją i tym samym godzisz się na takie jej warunki oraz poszczególne zapisy. Korzystanie z rabatu jest dobrowolne, zatem klient sam decyduje czy chce z niego skorzystać. 


Poziom 21, Pasjonat
  • 459
  • 655
  • 9

Jaki sens ma wprowadzenie w apce odbieranie rabatu do abonamentu?

Tak szczerze to gdybym był na "nowej" umowie gdzie muszę się logować do apki albo na stronę żeby mieć ten rabat 5zł, to bym zrezygnował z e-faktury i za te 5zł wolałbym dostawać co miesiąc list z piękną fakturą tak w imię bycia ekologicznym 🙂


Poziom 37, Guru **
  • 12550
  • 25259
  • 473

Jaki sens ma wprowadzenie w apce odbieranie rabatu do abonamentu?

Czytając opinie nasuwa mi się, że operator w pewnym sensie zapewnił sobie podwyżkę, z innej strony ruch przez ilość zalogowanych klientów, a tym samym możliwość wciskania reklam, być może w ten sposób zwiększenie sprzedaży w dołączonym do apki sklepie.

Ciekawe wytłumaczenie, to samoobsługowa. To jest duży plus, ale jednak apka nie jest tak dopracowana, aby uruchamiać pakiety i usługi w apce. Jeżeli miałbym skorzystać z interesującego mnie pakietu, to uruchomię po przez kod USSD, zadzwonię na infolinię lub wyślę SMS. Na samym końcu dopiero bym uruchomiła w apce.


Pracuję w Orange
  • 888
  • 1333
  • 35

Jaki sens ma wprowadzenie w apce odbieranie rabatu do abonamentu?

@ketrasaArturWielu myśli odwrotnie i zaczyna od apki właśnie.


Poziom 37, Guru **
  • 12550
  • 25259
  • 473

Jaki sens ma wprowadzenie w apce odbieranie rabatu do abonamentu?

@sebaswiderski nie ufam apce pewnie z tego powodu, że wystąpiły trudności i problemy podczas wprowadzania nowej wersji. Jeszcze jest kilka spraw niepoprawionych, które zgłaszał, a nie zostały poprawione do tej pory oraz błędy w opisach pakietów. Nie wszystkie są też dostępne w apce.


Poziom 10, Poszukiwacz
  • 6
  • 14
  • 0

Jaki sens ma wprowadzenie w apce odbieranie rabatu do abonamentu?

To ja też pozwolę sobie wyrazić swoją opinię. Konieczność logowania to z perspektywy klienta pewne utrudnienie, ale:

1) tak robi coraz więcej firm - szczególnie z dziedziny bankowości 

2) wyrobienie nawyku korzystania z on-line to plus (pewne większość osób nawet nie wie, że może zrobić coś szybko i samodzielnie i wydzwania po konsultantach czekając niewiadomo ile i płacąc za połączenie)

3) jest to jasno zakomunikowane i każdy ma wybór (albo płacisz pełna kwotę albo poświęcasz chwilę, żeby zaoszczędzić piątkę ;)).

 

Ja osobiście nie wyobrażam sobie już ogarniania prepaidów rodziców bez aplikacji. Korztstają z pakietów jednorazowych wtedy, kiedy potrzebują. Dają znak, a ja włączam. W apce idzie to bardzo szybko - doładowanie, aktywacja i sprawdzenie do kiedy włączone. Gdybym miała w tej sprawie dzwonić do konsultanta, albo pamiętać jakieś kody, to byłaby to nue do przejścia.

 

Podsumowujac - dla mnie nie ma to znaczenia, bo loguje się często z potrzeby własnej,  a nie z konieczności 🙂 I może o to chodziło operatorowi (chyba, że jednak nie...)


Poziom 23, Pasjonat
  • 894
  • 1495
  • 17

Jaki sens ma wprowadzenie w apce odbieranie rabatu do abonamentu?

@sebaswiderski  ta na pewno 😋. to moze wrzuc jakies statystyki bo jakoś ciężko mi w to uwierzyc.
wielu czyli ilu?


Pracuję w Orange
  • 888
  • 1333
  • 35

Jaki sens ma wprowadzenie w apce odbieranie rabatu do abonamentu?

@PARANOJA  tu nie są potrzebne żadne statystyki. Można by powiedzieć, że na wszystko jest aplikacja. Przyszłość to IoT, inteligentne miasta, domy. Wszystko właśnie dostępne wprost z aplikacji w telefonie.