Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

opłaty za wizytę technika....

ROZWIĄZANE

Poziom 13, Recenzent
  • 10
  • 27
  • 0

opłaty za wizytę technika....

Witam, jestem pod wrażeniem wyciągania od klientów opłat za wezwanie tzw. asysty technicznej. W kwietniu złożyłem reklamację na okresowe zwalnianie prędkości internetu dla komputerów podłączonych przewodowo z routerem jak i bezprzewodowo ( telewizor smart). Konsultant pouczył mnie, że przed przyjściem technika powinienem sprawdzić urządzenia , podłączenia do sieci etc. aby wykluczyć błędy po mojej stronie co powodowałoby naliczenie kosztów.

Technik , który się pojawił stwierdził, że najprawdopodobniej wina leży w routerze i powinienem go zareklamować i wymienić w salonie ORANGE. Poinformował mnie , że ponieważ uszkodzenie jest wewnątrz lokalu (sic!) to zostanie naliczona opłata 49zł.

Nie wiem i nie rozumiem , ani nie zamierzam zapłacić w/w opłaty bo uszkodzenie było w routerze ORANGE ( zamontowanym przez techników w lipcu zeszłego roku) ; po wymianie routera problem nie występuje. Nigdzie w Umowie nie ma wzmianki , że klient ma się znać na urządzeniach ORANGE i sam powinien diagnozować problemy z nimi związane. Nigdzie też nie jest napisane , że klient sam ma tracić czas na szukanie salonu ORANGE i tam wymieniać niesprawne urządzenie( na gwarancji ) będące de facto własnością tej firmy. 

Oczywiście nie chodzi o te 49 zł tylko o sam fakt próby wyłudzenia pieniędzy.

1 ZAAKCEPTOWANE ROZWIĄZANIE

Rozwiązanie:

Poziom 34, Ekspert
  • 2885
  • 7188
  • 115

opłaty za wizytę technika....

@Lucas1956  trochę źle się stało, gdyż infolinia ma możliwość zdalnego sprawdzenia routera i zdiagnozowania jego usterki, a co za tym idzie wystawienia zlecenia jego wymiany (dlaczego tego nie sprawdzono podczas twojego zgłoszenia? 🤔). Uniknąłbyś wtedy wizyty technika i kosztów z tym związanych.

 

___________

Wpis edytowany na prośbę autora - Rafał

Wyświetl rozwiązanie w oryginalnym poście

23 ODPOW. 23

Poziom 36, Guru *
  • 6539
  • 12253
  • 203

opłaty za wizytę technika....

@Lucas1956  napisz reklamację i wyślij, adres jest w zakładce Kontakt, wystąpił o zwrot kosztów wizyty technika. 


Poziom 13, Recenzent
  • 10
  • 27
  • 0

opłaty za wizytę technika....

Oczywiście już to zrobiłem i otrzymałem wiadomość " nie mamy podstaw do uznania Pana reklamacji i skorygowania ww. opłaty"...

To jest jakaś paranoja. Nie odpuszczę tego. 


Poziom 36, Guru *
  • 5526
  • 12750
  • 213

opłaty za wizytę technika....

@Lucas1956To jest opłata za samą wizytę technika i diagnozę problemu. Gdyby wymienił modem zapisałby kwotę 129 zł (chyba) za wizytę. Wizyta byłaby niezasadna, gdyby uszkodzenie było poza lokalem (liniowe/centralowe) Nic byś nie zapłacił za wymianę modemu we własnym zakresie w telepunkcie po wcześniejszej analizie na czacie/infolinii.Przy zamawianiu tej asysty zgadzałeś się na jej koszty... Reklamuj, zawsze warto pytać...


Poziom 27, Specjalista
  • 2283
  • 3147
  • 46

opłaty za wizytę technika....

To im napisz, że usterka routera nie była z Twojej winy (i że nie była to usterka twojego sprzętu, tylko sprzętu Orange, za który są odpowiedzialni) i nie zamierzasz płacić za wizytę technika z ich winy, bo diagnoza usterki jest obowiazkiem operatora a nie użytkownika internetu, w tym wypadku Ciebie.

Dodaj formułkę, że w trosce o dalszą bezproblemową współpracę prosisz o anulowanie opłaty za wizytę, ponieważ problem był ze sprzętem od nich i czekaj na odpowiedź, powinni pójść na rękę.


Poziom 13, Recenzent
  • 10
  • 27
  • 0

opłaty za wizytę technika....

Czy ja mam znać się na wadach sprzętu ORANGE? Czy ktokolwiek przy zgłoszeniu problemu poinformował mnie /zasugerował wymianę routera w salonie? Oczywiście nie. Przy zgłoszeniu ( kolejnym...) poinformowano mnie , że coś jest na rzeczy. Badane było SPEED TESTEM...Zamiast 300Mb/s było  33Mb/s... W takim razie aby uniknąć problemów ORANGE powinno montować swój router na zewnątrz budynku , a klient sam doprowadzić i rozprowadzić sygnał wewnątrz.


Poziom 13, Recenzent
  • 10
  • 27
  • 0

opłaty za wizytę technika....

Oczywiście, że to napisałem również w reklamacji ( pisemnej aby był dowód) , ale efekt był jaki był...


Poziom 36, Guru *
  • 5526
  • 12750
  • 213

opłaty za wizytę technika....

@Lucas1956Dlatego wyjaśniłem stanowisko Operatora, bo z takim wyjaśnieniem sie spotkałem.... Teraz kwestia reklamacji, aby wyjaśnić, że skoro sprzęt wynajmowany, to skąd masz wiedzieć, kiedy jest uszkodzony? Przy zgłoszeniu zawsze realizowana jest analiza działania sprzętu końcowego-modemu. Ty teoretycznie nie ponosisz odpowiedzialności za jego wady i uszkodzenia (nie wynikające z niewłaściwego użytkowania)

Pisz, wyjaśniaj...masz do tego prawo i już wiesz jak do tego podchodzi Operator


Poziom 34, Ekspert
  • 2885
  • 7188
  • 115

opłaty za wizytę technika....

@Lucas1956  trochę źle się stało, gdyż infolinia ma możliwość zdalnego sprawdzenia routera i zdiagnozowania jego usterki, a co za tym idzie wystawienia zlecenia jego wymiany (dlaczego tego nie sprawdzono podczas twojego zgłoszenia? 🤔). Uniknąłbyś wtedy wizyty technika i kosztów z tym związanych.

 

___________

Wpis edytowany na prośbę autora - Rafał

Wyświetl rozwiązanie w oryginalnym poście


Poziom 13, Recenzent
  • 10
  • 27
  • 0

opłaty za wizytę technika....

Obawiam się, że bez kancelarii prawnej się nie obejdzie. UOKiK też zostanie powiadomiony. To naprawdę nie chodzi o 49 zł tylko o bezczelne wyciąganie kasy .