- « Poprzedni
- Następny »
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Witam, jestem pod wrażeniem wyciągania od klientów opłat za wezwanie tzw. asysty technicznej. W kwietniu złożyłem reklamację na okresowe zwalnianie prędkości internetu dla komputerów podłączonych przewodowo z routerem jak i bezprzewodowo ( telewizor smart). Konsultant pouczył mnie, że przed przyjściem technika powinienem sprawdzić urządzenia , podłączenia do sieci etc. aby wykluczyć błędy po mojej stronie co powodowałoby naliczenie kosztów.
Technik , który się pojawił stwierdził, że najprawdopodobniej wina leży w routerze i powinienem go zareklamować i wymienić w salonie ORANGE. Poinformował mnie , że ponieważ uszkodzenie jest wewnątrz lokalu (sic!) to zostanie naliczona opłata 49zł.
Nie wiem i nie rozumiem , ani nie zamierzam zapłacić w/w opłaty bo uszkodzenie było w routerze ORANGE ( zamontowanym przez techników w lipcu zeszłego roku) ; po wymianie routera problem nie występuje. Nigdzie w Umowie nie ma wzmianki , że klient ma się znać na urządzeniach ORANGE i sam powinien diagnozować problemy z nimi związane. Nigdzie też nie jest napisane , że klient sam ma tracić czas na szukanie salonu ORANGE i tam wymieniać niesprawne urządzenie( na gwarancji ) będące de facto własnością tej firmy.
Oczywiście nie chodzi o te 49 zł tylko o sam fakt próby wyłudzenia pieniędzy.
Rozwiązane! Idź do rozwiązania
Rozwiązanie:
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
@Lucas1956 trochę źle się stało, gdyż infolinia ma możliwość zdalnego sprawdzenia routera i zdiagnozowania jego usterki, a co za tym idzie wystawienia zlecenia jego wymiany (dlaczego tego nie sprawdzono podczas twojego zgłoszenia? 🤔). Uniknąłbyś wtedy wizyty technika i kosztów z tym związanych.
___________
Wpis edytowany na prośbę autora - Rafał
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
opłaty za wizytę technika....
@Lucas1956 napisz reklamację i wyślij, adres jest w zakładce Kontakt, wystąpił o zwrot kosztów wizyty technika.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
opłaty za wizytę technika....
Oczywiście już to zrobiłem i otrzymałem wiadomość " nie mamy podstaw do uznania Pana reklamacji i skorygowania ww. opłaty"...
To jest jakaś paranoja. Nie odpuszczę tego.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
opłaty za wizytę technika....
@Lucas1956To jest opłata za samą wizytę technika i diagnozę problemu. Gdyby wymienił modem zapisałby kwotę 129 zł (chyba) za wizytę. Wizyta byłaby niezasadna, gdyby uszkodzenie było poza lokalem (liniowe/centralowe) Nic byś nie zapłacił za wymianę modemu we własnym zakresie w telepunkcie po wcześniejszej analizie na czacie/infolinii.Przy zamawianiu tej asysty zgadzałeś się na jej koszty... Reklamuj, zawsze warto pytać...
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
opłaty za wizytę technika....
To im napisz, że usterka routera nie była z Twojej winy (i że nie była to usterka twojego sprzętu, tylko sprzętu Orange, za który są odpowiedzialni) i nie zamierzasz płacić za wizytę technika z ich winy, bo diagnoza usterki jest obowiazkiem operatora a nie użytkownika internetu, w tym wypadku Ciebie.
Dodaj formułkę, że w trosce o dalszą bezproblemową współpracę prosisz o anulowanie opłaty za wizytę, ponieważ problem był ze sprzętem od nich i czekaj na odpowiedź, powinni pójść na rękę.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
opłaty za wizytę technika....
Czy ja mam znać się na wadach sprzętu ORANGE? Czy ktokolwiek przy zgłoszeniu problemu poinformował mnie /zasugerował wymianę routera w salonie? Oczywiście nie. Przy zgłoszeniu ( kolejnym...) poinformowano mnie , że coś jest na rzeczy. Badane było SPEED TESTEM...Zamiast 300Mb/s było 33Mb/s... W takim razie aby uniknąć problemów ORANGE powinno montować swój router na zewnątrz budynku , a klient sam doprowadzić i rozprowadzić sygnał wewnątrz.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
opłaty za wizytę technika....
Oczywiście, że to napisałem również w reklamacji ( pisemnej aby był dowód) , ale efekt był jaki był...
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
opłaty za wizytę technika....
@Lucas1956Dlatego wyjaśniłem stanowisko Operatora, bo z takim wyjaśnieniem sie spotkałem.... Teraz kwestia reklamacji, aby wyjaśnić, że skoro sprzęt wynajmowany, to skąd masz wiedzieć, kiedy jest uszkodzony? Przy zgłoszeniu zawsze realizowana jest analiza działania sprzętu końcowego-modemu. Ty teoretycznie nie ponosisz odpowiedzialności za jego wady i uszkodzenia (nie wynikające z niewłaściwego użytkowania)
Pisz, wyjaśniaj...masz do tego prawo i już wiesz jak do tego podchodzi Operator
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
@Lucas1956 trochę źle się stało, gdyż infolinia ma możliwość zdalnego sprawdzenia routera i zdiagnozowania jego usterki, a co za tym idzie wystawienia zlecenia jego wymiany (dlaczego tego nie sprawdzono podczas twojego zgłoszenia? 🤔). Uniknąłbyś wtedy wizyty technika i kosztów z tym związanych.
___________
Wpis edytowany na prośbę autora - Rafał
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
opłaty za wizytę technika....
Obawiam się, że bez kancelarii prawnej się nie obejdzie. UOKiK też zostanie powiadomiony. To naprawdę nie chodzi o 49 zł tylko o bezczelne wyciąganie kasy .
- « Poprzedni
- Następny »