- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
neostrada - brak dostępu do serwerów google'a
@ximian
Ja zgłaszałem za każdym razem przez infolinię. Trzeba przejść niestety tego beznadziejnego bot'a i powtarzać jak mantrę, żeby połączył z konsultantem.
Musisz mieć też na uwadze, że jak wyjdziesz poza "scenariusz", to oni często będą próbowali Cię spławić.
Uważam jednak, że przez chat jest lepiej. Tam przynajmniej można dorzucić jakieś IP'ki, czy adresy. Przez telefon ich to nie interesuje.
@blurp
U mnie zamknęli wczorajsze zgłoszenie, pomimo tego, że konsultant sam w rozmowie przyznał, że problem jest gdzieś poza sprzętem i kablami... Ponownie zgłosiłem na infolinii dzisiaj- tym razem jednak dostałem smsa z potwierdzeniem i informacją, że do 36h będzie zrealizowane.
Z tego co wiem, to Orange ma jakiś tam czas na rozwiazanie problemów z usługą, jeśli są po ich stronie. Potem można się ubiegać o odszkodowanie (nawet w apce jest guzik "odszkodowania" przy zgłoszeniach).
Myślę, że dlatego zamykają te nasze zgłoszenia, bo jeszcze by musieli coś zwrócić... A jak otwierają nowe, to czas leci od początku. Dlatego warto się upominać, żeby ponownie otwarli poprzednie
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
neostrada - brak dostępu do serwerów google'a
Prawdopodobnie ten sam problem u mnie.
Sic. bo odesłałem tableta z promocji, bo myslałem że coś z nim nie tak.
Sprawę zgłaszalem przez czat, można powiedzieć zostałem olany.
Lokalizacja: Dobrodzień.
Dodałem zgłoszenie: ZXXxxXXx // ukryto nr zgłoszenia
___________________
*Psot poddałem edycji - moderator Wojciech.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
neostrada - brak dostępu do serwerów google'a
Witam,
U mnie udało się rozwiązać problem po konsultacji z technikiem Orange.
Okazuje się, że trzeba wymusić przydzielenie adresu IPV6. Wystarczy w opcjach routera w zakładce "połączenie z Internetem" dodać do swojego "loginu neostrady" na końcu /ipv6.
Przykładowo xyz@neostrada.pl/ipv6 i po uwierzytelnieniu zapisać.
Po takim zabiegu u mnie wszystko śmiga także polecam spróbować 😉
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
neostrada - brak dostępu do serwerów google'a
@blitzen123 Z tego co czytałem, to i na Ipv4 nie działa. Napiszę więcej: na wszystkich 3 technologiach kablowych...
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
neostrada - brak dostępu do serwerów google'a
@agat13 Trzeba przeczytać jeszcze raz co napisałem. Trzeba wymusić IPV6, nie IPV4. To można prawdopodobnie tylko zrobić w sposób opisany powyżej, czyli poprzez dodanie /ipv6 po loginie. Oczywiście opcja wymuś ipv4 musi być odznaczona
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
neostrada - brak dostępu do serwerów google'a
@blitzen123napisał(-a)Trzeba wymusić IPV6, nie IPV4
i sprawdzić, co teraz nie działa
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
neostrada - brak dostępu do serwerów google'a
@blitzen123 Masz rację, nie doczytałem. To zawsze z IPv6 były problemy, a tu niespodzianka...
@pirenej bardzo słuszna uwaga...coś za coś?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
neostrada - brak dostępu do serwerów google'a
@blitzen123napisał(-a)Okazuje się, że trzeba wymusić przydzielenie adresu IPV6. Wystarczy w opcjach routera w zakładce "połączenie z Internetem" dodać do swojego "loginu neostrady" na końcu /ipv6.
Przykładowo xyz@neostrada.pl/ipv6 i po uwierzytelnieniu zapisać.
U mnie to raczej problemu nie rozwiąże. Nie dam sobie ręki uciąć ale w jednej z lokalizacji na 99% mam IPv4 gdyż IPv6 jest wspierane bodaj tylko na urządzeniach Orange a mam tam swój router.
W drugiej lokalizacji (to samo miasto - inna dzielnica) mam z kolei Funboksa 6 i też jest ustawiony na IPv4 (tak twierdzi aplikacja mój Funbox). Co więcej - zakładam, że w trakcie ostatniej rozmowy z konsultantem odbyła się pewnie zmiana na IPv6 (coś zmieniał w konfiguracji), która niczego nie zmieniła.
P.S.
Jakaś, masowa pomroczność jasna chyba bo ja też przeczytałem, że trzeba zmienić na IPv4 😉
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
neostrada - brak dostępu do serwerów google'a
U mnie to pomogło, ale tłumaczenie ze strony Orange co najmniej śmieszne "nie wiemy co Google zrobiło", a na innych sieciach normalnie śmiga, także jakby komuś nie pomogło to wciąż trzeba zgłaszać.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
neostrada - brak dostępu do serwerów google'a
Ja już pisałem, nawiązując do tego wpisu, że adresy IP są wskazywane zarówno z domeny googlevideo.com, jak i centertel.pl. Przykładowo, dla IP 46.134.208.76:
$ dig rr1---sn-u2oxu-3ufs.googlevideo.com ; <<>> DiG 9.16.37-Debian <<>> rr1---sn-u2oxu-3ufs.googlevideo.com ;; global options: +cmd ;; Got answer: ;; ->>HEADER<<- opcode: QUERY, status: NOERROR, id: 19186 ;; flags: qr rd ra; QUERY: 1, ANSWER: 2, AUTHORITY: 0, ADDITIONAL: 1 ;; OPT PSEUDOSECTION: ; EDNS: version: 0, flags:; udp: 1232 ;; QUESTION SECTION: ;rr1---sn-u2oxu-3ufs.googlevideo.com. IN A ;; ANSWER SECTION: rr1---sn-u2oxu-3ufs.googlevideo.com. 1569 IN CNAME rr1.sn-u2oxu-3ufs.googlevideo.com. rr1.sn-u2oxu-3ufs.googlevideo.com. 1569 IN A 46.134.208.76 ;; Query time: 8 msec ;; SERVER: 1.0.0.1#53(1.0.0.1) ;; WHEN: Mon Jul 03 13:37:14 CEST 2023 ;; MSG SIZE rcvd: 112 $ dig public102476.xdsl.centertel.pl ; <<>> DiG 9.16.37-Debian <<>> public102476.xdsl.centertel.pl ;; global options: +cmd ;; Got answer: ;; ->>HEADER<<- opcode: QUERY, status: NOERROR, id: 36846 ;; flags: qr rd ra; QUERY: 1, ANSWER: 1, AUTHORITY: 0, ADDITIONAL: 1 ;; OPT PSEUDOSECTION: ; EDNS: version: 0, flags:; udp: 1232 ;; QUESTION SECTION: ;public102476.xdsl.centertel.pl. IN A ;; ANSWER SECTION: public102476.xdsl.centertel.pl. 42420 IN A 46.134.208.76 ;; Query time: 8 msec ;; SERVER: 1.0.0.1#53(1.0.0.1) ;; WHEN: Mon Jul 03 13:37:18 CEST 2023 ;; MSG SIZE rcvd: 75
Z drugiej strony, właścicielem (czy dysponentem?) tego IP jest Orange. Wskazuje na to revDNS:
$ dig -x 46.134.208.76 ; <<>> DiG 9.16.37-Debian <<>> -x 46.134.208.76 ;; global options: +cmd ;; Got answer: ;; ->>HEADER<<- opcode: QUERY, status: NOERROR, id: 32926 ;; flags: qr rd ra; QUERY: 1, ANSWER: 1, AUTHORITY: 0, ADDITIONAL: 1 ;; OPT PSEUDOSECTION: ; EDNS: version: 0, flags:; udp: 1232 ;; QUESTION SECTION: ;76.208.134.46.in-addr.arpa. IN PTR ;; ANSWER SECTION: 76.208.134.46.in-addr.arpa. 43200 IN PTR public102476.xdsl.centertel.pl. ;; Query time: 11 msec ;; SERVER: 1.0.0.1#53(1.0.0.1) ;; WHEN: Mon Jul 03 13:39:49 CEST 2023 ;; MSG SIZE rcvd: 99
Co więc jest?
Ktoś tu, lub w sąsiednim wątku wcześniej napisał, że ten adres pochodzi z dawnej puli adresów przydzielanych dynamicznie dla usług DSL (co by się nawet zgadzało z ...xdsl.centertel.pl), ale teraz zostały przekazane gdzieś do jakiegoś data center. Może właśnie dostał je google, na swoje serwery regionalne (czy jak one tam się nazywają)? Jeżeli tak, to wpisy revDNS ...xdsl.centertel.pl powinny raczej zniknąć z tych IP. Jednak czy i jak to wpływa na brak routingu do tych adresów spod niektórych usług Orange, nie mam pojęcia.
BTW, ode mnie ze światłowodu ping i trace do rr1---sn-u2oxu-3ufs.googlevideo.com działają:
My traceroute [v0.94] mylapek (10.0.0.202) -> rr1---sn-u2oxu-3ufs.googlevideo.2023-07-03T13:14:05+0200 Keys: Help Display mode Restart statistics Order of fields quit Packets Pings Host Loss% Snt Last Avg Best Wrst StDev 1. 10.0.0.1 0.0% 4 3.4 2.9 2.3 3.4 0.4 2. 83.1.4.205 0.0% 4 5.6 11.4 4.3 28.8 11.6 3. 80.50.156.5 0.0% 4 4.1 5.5 4.1 7.8 1.6 4. 194.204.175.114 0.0% 4 10.7 10.6 9.8 11.2 0.6 5. 188.47.223.22 0.0% 4 12.2 11.8 10.1 13.8 1.6 6. (waiting for reply) 7. 46.134.208.76 0.0% 4 8.0 10.6 8.0 11.6 1.7