- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Cześć,
Dwa tygodnie temu został mi podłączony vdsl do 80 Mbit na Funbox 2.0.
200 m do linii.
Prędkości na speedtest trzymają się 77 Mbit pobierania, 7 Mbit wysyłania, ping 19-22.
Od samego początku mam problem z utratą pakietów, np. pobieram plik z prędkością 8MB/s, w tym samym czasie wchodzę na jakąś stronę, patrzę pobieranie pliku 0, przerwa w łączu kilku sekundowa do kilku minut.
Przez kilka godzin pingowalem programem domenę, co jakiś czas odpowiedź serwera była z opóźnieniem nie w standardzie 42 ms a 890 ms, bez dodatkowego obciążania łącza.
Postanowilem, że wymienię router na nowy Archer VR2100 oraz transmiter wifi w komputerze, bo może coś po mojej stronie.
Dalej to samo, bez zmian.
Wcześniej na wolniejszym internecie mobilnym nie miałem takiego problemu by router źle zarządzał przepustowością, że gdzieś zaczęło odcinać, buforować.
Zasięg urządzeń wifi 4/5, bez rozłączania z routerem.
Testowane sieci 2,4 i 5 GHz na przemian, Vdsl skonfigurowany wcześniej na funbox na ipv6, na nowym routerze bez ipv6 ustawiony adres logowania.
Miał ktoś taki problem?
Jutro postaram się problem zgłosić do Orange, bo nie ma dnia bez tego problemu, a internet służy mi też do streamingu.
Link do zdjęcia z informacjami z routera
https://photos.app.goo.gl/BLea5MtRDsvBQfoL9
Rozwiązane! Idź do rozwiązania
Rozwiązanie:
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
@Tieru Skoro na dwóch routerach masz to samo zjawisko, warto złożyć reklamację na działanie usługi. Może masz problem z portem na centrali, który "nie wyrabia" przy wielu wątkach? A jak wyglądają speedtesty certyfikowane z jednoczesnym przeglądaniem stron w tle? Z tego co zrozumiałem to testy po wifi? Jak wygląda po kablu?
Czy dobrze zrozumiałem, że ściągasz 8MB/sek? Wysycasz łącze...
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
@Tieru Skoro na dwóch routerach masz to samo zjawisko, warto złożyć reklamację na działanie usługi. Może masz problem z portem na centrali, który "nie wyrabia" przy wielu wątkach? A jak wyglądają speedtesty certyfikowane z jednoczesnym przeglądaniem stron w tle? Z tego co zrozumiałem to testy po wifi? Jak wygląda po kablu?
Czy dobrze zrozumiałem, że ściągasz 8MB/sek? Wysycasz łącze...
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Zarządzanie łączem vdsl problem
A masz telefon analogowy? (Czyli z gniazdka, nie VOIP co jest przez router) Jeśli tak, to czy masz spliter VDSL zainstalowany przy gniazdku? Jeśli nie masz telefonu analogowego, to powinieneś Funboxa bezpośrednio z gniazdka podłączyć.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Zarządzanie łączem vdsl problem
Nie używam ani VoIP ani IPTV od Orange, tylko internet.
Zdjecie gniazda
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Zarządzanie łączem vdsl problem
- Certyfikowanych speedtestow nie robiłem, poczytam i wykonam.
- Testy po wifi na urzadzeniach telefon, laptop, pc.
Nie ważne czy pobieram 4 czy 8 MB/s, internet potrafi odciąć do zera.
Jak mogę dobrze ograniczyć łączę w QoS by PC miał np 70%, TV 30%?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Zarządzanie łączem vdsl problem
@Tieru na funboxie nie ma QoS i nie za rządzisz pasmem. Musisz miec lepszy modem. Ważne co w gniazdku, a nie jego widok
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Zarządzanie łączem vdsl problem
Nie używam funboxa tylko zamieniłem na Archer Vr2100 z obsługą QoS
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Zarządzanie łączem vdsl problem
Tu qos nie ma nic do rzeczy. Zaobserwuj czy podczas wysycania łącza przez jakiś czas nie przybywa ci błędów. Według mnie linia do sprawdzenia.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Zarządzanie łączem vdsl problem
Chciałbym poinformować, że Orange wymienił mi port (jakąś tam kartę i kable) i internet śmiga od kilku dni aż miło, dziękuję za pomoc, wina była po stronie Orange.