Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Voip bramki i aplikacje


Poziom 6, Poszukiwacz
  • 4
  • 0
  • 0

Voip bramki i aplikacje

Witam

 

Dzisiaj dzwoniłem do orange expert i zostałem poinformowany, że orange nie wspiera technologi voip na niczym innym niż rutery funbox i tym podobne dostarczane od orange.

 

Mój problem zaczął się od tego, że kupiłem sobie nowy ruter tp-linka z wbudowaną bramką voip skonfigurowałem go, wpisałem hasło które dostałem SMS-em i voip działał może z 30 minut po czym na hasło z SMS nie dało się już zalogować więc zadzwoniłem po nowe i wtedy działało 4 dni. I tak w kółko dwa razy. Kontakty z infolinią i technikami nic nie pomogły. Dopiero serwisant z orange expert wytłumaczył mi że ze względów bezpieczeństwa i RODO od zeszłego roku orange blokuje dostęp do voip.

 

Czy komuś w tych strasznych czasach działa jeszcze VOIP z orange ("taki prawdziwy" na którego można przebierać w aplikacjach i bramkach)?

6 ODPOW. 6

Poziom 40, Guru *****
  • 31051
  • 26361
  • 1321

Voip bramki i aplikacje

Orange cały czas podaje opis na swojej stronie https://www.orange.pl/kid,4002234815,id,4002809342,title,Neofon-Telefonia-Internetowa-konfiguracja-u...

A próbowałeś w loginie między numerem a "małpą" wpisać literkę a, b, c lub d? czy poza routerem tplinka logujesz się na voipie w inny sposób?

Osobiście pierwszy raz o czymś takim słyszę.

Poziom 6, Poszukiwacz
  • 4
  • 0
  • 0

Voip bramki i aplikacje

Próbowałem już chyba wszystkiego co można było znaleźć na forach i stronach orange (https://www.orange.pl/kid,4002234815,id,4002809342,title,Neofon-Telefonia-Internetowa-konfiguracja-u...) to strona która jako pierwsza pojawia się w przeglądarce. Podane są tam konfiguracje różnych programów i bramek. Dodawanie liter też sprawdzałem.

Mam wrażenie że technicy orange nie chcą zajrzeć co się dzieje z serwerem Voip (poszperać w logach czy co). Zrozumiał bym gdyby konfiguracja aplikacji (różne sprawdzałem) sprawiała jakieś problemy, ale zaraz po dostani nowego hasła i wpisaniu go wszystko po prost zaczyna działać. I po pewnym czasie aplikacje zgłaszają "błędny login lub hasło" i tyle nic już nie rusza.


Poziom 40, Guru *****
  • 31051
  • 26361
  • 1321

Voip bramki i aplikacje

To złóż formalną reklamację. Nie wiem do jakiej usługi masz voip czy jest on zakupiony "standalone", ale w przypadku usług dla klientów indywidualnych sprzedawanych w pakiecie z Neostradą (internetem domowym) uzyskane przez Ciebie info jest niezgodne z aktualnym regulaminem https://orange.binaries.pl/bw//20155/0/10641/cd494de1-de1e-4cca-857a-43b3fc3c360e.pdf

"Z telefonii internetowej mogą Państwo korzystać za pośrednictwem
internetu dowolnego dostawcy. Minimalne parametry internetu
wymagane do korzystania z telefonii internetowej:
- prędkość przesyłania danych do i od komputera – 175 kb/s,
- maksymalne opóźnienie pakietów – 150 ms."

Przy samodzielnym voipie lub firmowym, to niestety nie ma aktualnych regulaminów dostępnych online.

Ew. możesz poprzez forum coś pomożemy (o ile masz cierpliwość). Na początek napisz w ilu klientach voip logowałeś w ciągu ostatnich dwóch tygodni i pokaż jak masz skonfigurowane ustawienia (zamazując dane indywidualne jak numer czy hasło, itp).

Poziom 6, Poszukiwacz
  • 4
  • 0
  • 0

Voip bramki i aplikacje

Usługę mam Voip+VDSL2+IPTV

Co ciekawe tylko z voipem mam problem. Do Vdsl wystarczyło wpisać login i hasło neostrady i włączyć VLAN ID 35, a do IPTV uruchomić dwa PVC z VLAN ID 838 i 839 w trybie BRIDGE zgrupować je z jednym z portów i wyłączyć na grupie DHCP. I prawie bym się pozbł się funboxa (nawet go do szafy już schowałem).

 

Reklamację już składałem. Przysłali mi do domu technika który zobaczył że mam ruter tp-linka i obrócił się na pięcie (50zł mi pewnie do rachunku doliczą (nie zostałem poinformowany, że kogoś do mnie przyślą i nie było mnie w tedy w domu, technika wpuścił jeden z domowników). Jedyne co słyszę od doradców to że VOIP nie będzie działał na innym sprzęcie (tylko że działa nawet bez zarzutu "and it was good... for a time").

Jeśli chodzi o aplikacje to dzisiaj testowałem NEOFON na Windowsie a jeśli chodzi o ustawienia NEOFONU

to podaje się numer telefon (i to bez 48 bo to jest już wpisane) i hasło (chyba że pod nazwą hasło chodzi im o jakieś zaklęcie) ten program po prostu nie ma żadnych opcji więc wklepałem nowe hasło "and it was good... for a time" OrangeVoip też testowałem podobna "konfiguracja" jak w NEOFONIE ale tu przynajmniej mogę łączyć się poprzez LTE ale bez zmian.

 

Co do ustawień bramki to ustawiłem tylko:

1.jpg

resztę pozostawiłem na wartościach domyślnych.

2.jpg3.jpgco do wyboru lokalizacji to jest ustawiona na stałe na DE ale hasło do Voipa przestaje działać nawet jak mam bramkę wyłączoną. Telefon działa(ł) i to bezprzewodowo bo tp-link obsługje DECT.

Aplikacje dzisiaj sprawdzałem z wyłączoną bramką.

 

Z tonu pracowników centrum obsługi da się wyczuć, że powinienem być wdzięczny że mi funbox działa.


Poziom 40, Guru *****
  • 31051
  • 26361
  • 1321

Voip bramki i aplikacje

Na poziomie BOK nie oczekuj wsparcia poza funboxem. W regulaminie jest napisane, że Orange nie oferuje wsparcia dla innych urządzeń. Dziwne że na Orange Expert Ci nie pomogli (może nie trafiłeś na doradcę to co zna się na tym).

Ale odrzuca Ci hasło na aplikacji Orange Voip? https://play.google.com/store/apps/details?id=orangelabs.orangeVoip.softbox&hl=pl_PL Do niej była kiedyś dedykowana skrzynka orangevoip@orange.com ale nie wiem czy działa. Może tam warto spróbować.

A Twoje ustawienia na tyle co się znam, są ok.

Poziom 6, Poszukiwacz
  • 4
  • 0
  • 0

Voip bramki i aplikacje

Na orange expert dowiedziałem się że orange wycofała się ze wszystkich aplikacji z orange voip włącznie

na skrzynkę już też pisałem orangevoip@orange.com ale bez odpowiedzi.