- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Voip bramki i aplikacje
Witam
Dzisiaj dzwoniłem do orange expert i zostałem poinformowany, że orange nie wspiera technologi voip na niczym innym niż rutery funbox i tym podobne dostarczane od orange.
Mój problem zaczął się od tego, że kupiłem sobie nowy ruter tp-linka z wbudowaną bramką voip skonfigurowałem go, wpisałem hasło które dostałem SMS-em i voip działał może z 30 minut po czym na hasło z SMS nie dało się już zalogować więc zadzwoniłem po nowe i wtedy działało 4 dni. I tak w kółko dwa razy. Kontakty z infolinią i technikami nic nie pomogły. Dopiero serwisant z orange expert wytłumaczył mi że ze względów bezpieczeństwa i RODO od zeszłego roku orange blokuje dostęp do voip.
Czy komuś w tych strasznych czasach działa jeszcze VOIP z orange ("taki prawdziwy" na którego można przebierać w aplikacjach i bramkach)?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Voip bramki i aplikacje
A próbowałeś w loginie między numerem a "małpą" wpisać literkę a, b, c lub d? czy poza routerem tplinka logujesz się na voipie w inny sposób?
Osobiście pierwszy raz o czymś takim słyszę.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Voip bramki i aplikacje
Próbowałem już chyba wszystkiego co można było znaleźć na forach i stronach orange (https://www.orange.pl/kid,4002234815,id,4002809342,title,Neofon-Telefonia-Internetowa-konfiguracja-u...) to strona która jako pierwsza pojawia się w przeglądarce. Podane są tam konfiguracje różnych programów i bramek. Dodawanie liter też sprawdzałem.
Mam wrażenie że technicy orange nie chcą zajrzeć co się dzieje z serwerem Voip (poszperać w logach czy co). Zrozumiał bym gdyby konfiguracja aplikacji (różne sprawdzałem) sprawiała jakieś problemy, ale zaraz po dostani nowego hasła i wpisaniu go wszystko po prost zaczyna działać. I po pewnym czasie aplikacje zgłaszają "błędny login lub hasło" i tyle nic już nie rusza.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Voip bramki i aplikacje
"Z telefonii internetowej mogą Państwo korzystać za pośrednictwem
internetu dowolnego dostawcy. Minimalne parametry internetu
wymagane do korzystania z telefonii internetowej:
- prędkość przesyłania danych do i od komputera – 175 kb/s,
- maksymalne opóźnienie pakietów – 150 ms."
Przy samodzielnym voipie lub firmowym, to niestety nie ma aktualnych regulaminów dostępnych online.
Ew. możesz poprzez forum coś pomożemy (o ile masz cierpliwość). Na początek napisz w ilu klientach voip logowałeś w ciągu ostatnich dwóch tygodni i pokaż jak masz skonfigurowane ustawienia (zamazując dane indywidualne jak numer czy hasło, itp).
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Voip bramki i aplikacje
Usługę mam Voip+VDSL2+IPTV
Co ciekawe tylko z voipem mam problem. Do Vdsl wystarczyło wpisać login i hasło neostrady i włączyć VLAN ID 35, a do IPTV uruchomić dwa PVC z VLAN ID 838 i 839 w trybie BRIDGE zgrupować je z jednym z portów i wyłączyć na grupie DHCP. I prawie bym się pozbł się funboxa (nawet go do szafy już schowałem).
Reklamację już składałem. Przysłali mi do domu technika który zobaczył że mam ruter tp-linka i obrócił się na pięcie (50zł mi pewnie do rachunku doliczą (nie zostałem poinformowany, że kogoś do mnie przyślą i nie było mnie w tedy w domu, technika wpuścił jeden z domowników). Jedyne co słyszę od doradców to że VOIP nie będzie działał na innym sprzęcie (tylko że działa nawet bez zarzutu "and it was good... for a time").
Jeśli chodzi o aplikacje to dzisiaj testowałem NEOFON na Windowsie a jeśli chodzi o ustawienia NEOFONU
to podaje się numer telefon (i to bez 48 bo to jest już wpisane) i hasło (chyba że pod nazwą hasło chodzi im o jakieś zaklęcie) ten program po prostu nie ma żadnych opcji więc wklepałem nowe hasło "and it was good... for a time" OrangeVoip też testowałem podobna "konfiguracja" jak w NEOFONIE ale tu przynajmniej mogę łączyć się poprzez LTE ale bez zmian.
Co do ustawień bramki to ustawiłem tylko:
resztę pozostawiłem na wartościach domyślnych.
co do wyboru lokalizacji to jest ustawiona na stałe na DE ale hasło do Voipa przestaje działać nawet jak mam bramkę wyłączoną. Telefon działa(ł) i to bezprzewodowo bo tp-link obsługje DECT.
Aplikacje dzisiaj sprawdzałem z wyłączoną bramką.
Z tonu pracowników centrum obsługi da się wyczuć, że powinienem być wdzięczny że mi funbox działa.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Voip bramki i aplikacje
Ale odrzuca Ci hasło na aplikacji Orange Voip? https://play.google.com/store/apps/details?id=orangelabs.orangeVoip.softbox&hl=pl_PL Do niej była kiedyś dedykowana skrzynka orangevoip@orange.com ale nie wiem czy działa. Może tam warto spróbować.
A Twoje ustawienia na tyle co się znam, są ok.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Voip bramki i aplikacje
Na orange expert dowiedziałem się że orange wycofała się ze wszystkich aplikacji z orange voip włącznie
na skrzynkę już też pisałem orangevoip@orange.com ale bez odpowiedzi.