- « Poprzedni
- Następny »
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
VoIP po wi-fi
Nie mogę zmusić PortSIP na telefonie do zalogowania i pracy przez WIFI w FB3. Na FB3 działa bramka dla RJ-11 i tak ma być. Gdy tylko przełączę telefon na LTE to PortSIP działa. Jakieś porady, aby działał przez WIFI?
____________
* Wątek wyodrębniono z tematu Podłączenie telefonu VOIP do Funbox 3 - Wiktor
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
VoIP po wi-fi
@fibermann tu podrzucę https://nasz.orange.pl/t5/Internet-domowy/Orange-VoIP-przez-klienta-SIP-na-androidzie/m-p/262709
I wywołam @j131 do tablicy...jako eksperta w temacie
Proponuję wydzielić temat VoIP po wi-fi
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
VoIP po wi-fi
@fibermannnapisał(-a)
Nie mogę zmusić PortSIP na telefonie do zalogowania i pracy przez WIFI w FB3. Na FB3 działa bramka dla RJ-11 i tak ma być. Gdy tylko przełączę telefon na LTE to PortSIP działa. Jakieś porady, aby działał przez WIFI?
Może proxy nie jest ustawione i z NAT sobie nie radzi? Trudno zgadnąć... Jaki android, jaki telefon, jaka konfiguracja?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
VoIP po wi-fi
Przecież WYRAŹNIE napisałem, że "Gdy tylko przełączę telefon na LTE to PortSIP działa" i loguje się do Orange VOIP, to nie jest wina ustawień PortSIPa.- ma on wszystko: proxy, username, konto Autha z literką b oraz dobre hasło, bo łączy się normalnie po LTE,. Wystarczy użyć połączenia WiFi przez FB3 żeby PortSIP nie mógł się zalogować.do VOIP. FB3 ma aktywną bramkę VOIP i tak musi zostać, bo analogowe aparaty muszą mi działać po RJ11. Chcę tylko, gdy mam komórkę i jestem w zasięgu Wifi FB3 odbierać rozmowy i dzwonić również przez PortSIP po orange VOIP. Winny jest ewidentnie FB3. W FB3 wymusiłem też IP v4 dla logowania do usługi, ale nie pomaga na ten problem. Żebyśmy też nie brnęli w zbędne dywagacje internet normalnie działa przez to WiFi na telefonie. Jakbym mógł łowić pakiety tcpdump/Wireshark od strony WAN/światła, to bym może zobaczył co się dzieje, ale nie za bardzo mogę.
Przyznam, że brak tej możliwości, czyni z tej usługi jakiegoś karła VOIP. Mamy sprzęt i usługę operatora, ale nie możemy na jego sprzęcie korzystać z telefonu VOIP i jednocześnie aktywnej bramki VOIP w FB3. Kuriozalne.
_______
* Scalenie wpisów - Bartłomiej
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
VoIP po wi-fi
@fibermannnapisał(-a)Jakbym mógł łowić pakiety tcpdump/Wireshark od strony WAN/światła
czy masz ONT zewnętrzny?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
VoIP po wi-fi
Nie, mam światło w FB3 oraz nie mam huba do rozszycia podsłuchu ani inteligentnego switcha do tego.
Nie zasponsoruję operatora w taki HW debugger, stać go na przetestowanie konfiguracji i dostarczenie kompletnej usługi. Ach biedna wyciśnięta pomarańcza i jej Orange Labs bez MD z FT.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
VoIP po wi-fi
Mam konfigurację z FB3 i SIP działa mi na androidach normalnie. Aparat analogowy podłączony do FB3 przez RJ11 też działa normalnie. Można prowadzić jednocześnie trzy rozmowy, sprawdzone eksperymentalnie. Nic szczególnie nie grzebałem w ustawieniach FB3. W związku z tym nie wiem dlaczego u Ciebie nie działa. U mnie działa.
Może masz mimo wszystko jakimś cudem IPv6 w FB3, a PortSIP oczekuje IPv4, albo właśnie na odwrót? Pojęcia nie mam dlaczego Ci to nie działa, powinno.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
VoIP po wi-fi
No to czym się różnimy? Prosze o konkrety, a nie "u mnie działa", chyba że masz płatne od wpisu :-)))
PortSIP wersja aktualna i jego konfiguracja
User: 48sam_numer
Pass: moj_passwd
Server: neofon.tp.pl
W menu Advanced
Outbound Proxy: neofon.tp.pl
Display as: Default
Authname: 48numer_z_literka_b@neofon.tp.pl
Transport Protocol:UDP
reszta nieaktywna poza:
Mobile Network na on, żeby mógł przez LTE
Ustawienia FB3 Obecna Wersja FW: SG30_sip-pl-04.02.12.17 podesłałem screeny w drugim poście, ale zaznaczę:
Testowałem połączenie z internetem FB3 z zaznaczonym checkbox wymuszającym IPv4 oraz bez (czyli dozwolone IPv6), restartowałem cały FB3, zapora testowana w trybie średni oraz użytkownika.
Dodatkowy problem samego PortSIP na LTE to opóźnienie w rozpoczęciu dzwonienia po jego wywołaniu sięgające 5 - 6 sygnałów w słuchawce w porównaniu do odpowiedzi bramki VOIP wbudowanej w FB3. Dzwoniący szybciej się rozłączy niż informacja dotrze przez PortSIP na komórkę. Ale przynajmniej przez LTE loguje się na serwer SIP w 1-2s
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
VoIP po wi-fi
Nie wiem czym się różnimy, pewnie wieloma rzeczami 😉. W tej chwili nie używam PortSIP, jedynie wbudowanego klienta androidowego, w analogicznej konfiguracji do tego co napisałeś, zresztą podałem ją jakiś czas temu w dedykowanym wątku (nie żeby była jakaś szczególnie skomplikowana). PortSIP sprawdzałem już jakiś czas temu, może w nim się coś zmieniło, nie wiem.
Jeśli chcesz, mogę spróbować PortSIP skonfigurować jeszcze raz na kolejnym telefonie, ale co miałoby to udowodnić? Po prostu nie wiem na czym problem polega. Jak słusznie zauważyłeś, nie ma właściwie żadnej oficjalnej dokumentacji a logowanie do serwera (nawet kiedy wszystko działa) jest jakieś takie czasami opóźnione. Napisałem, że u mnie działa po prostu po to, żeby było wiadomo że to nie jest jakiś generalny problem z FB3 i tyle. Moim zdaniem raczej w konfiguracji telefonu coś trzeba zmienić, a nie w FB3. Ale nie wiem co i dlaczego, poruszam się w temacie tak samo po omacku jak Ty. I oczywiście mogę się mylić.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
VoIP po wi-fi
Mój Android 11 nie ma systemowego klienta SIP, więc PortSIP. Gdyby problem był w telefonie, to czemu normalnie wystarczy przejść na LTE i działa? Przecież telefon jest klientem sieci IP i nic nie NATuje. Musisz mieć stare komórki, jeśli zachowały klienta SIP. Szukamy działającego klienta SIP działającego po WiFi przez FB3 i LTE telefonu komórkowego . Zrzuć ustawienia FB3 ze zanonimizowanymi danymi wrażliwymi i się porówna.
- « Poprzedni
- Następny »