Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Uwolnienie linii

ROZWIĄZANE

Poziom 45, Pionier Misji
  • 32805
  • 39010
  • 1390

Uwolnienie linii

Jako że lubię marudzić (mój podpis na forum), to nie byłbym taki optymistyczny.

Jeśli to ma być VDSL, to technik przynosi router i po jego wizycie internet powinien śmigać.

Pracuję w Orange
  • 35
  • 24
  • 3

Uwolnienie linii

Wystawienie zlecenia to jedno. Dysponent ma chyba 9 dni na deinstalacje BSA, Gdy zapytamy dysponenta o informacje czy takowe zlecenie jest wystawione jesli tak można go poprosić o przyspieszenie tej deinstalacji. Wazne aby DUR zlecil inaczej można czekac i czekac 😉

Poziom 45, Pionier Misji
  • 32805
  • 39010
  • 1390

Uwolnienie linii

@Robert2: kolega anonimowo z Orange? 🙂

Pracuję w Orange
  • 35
  • 24
  • 3

Uwolnienie linii

Jak trzeba bedzie to sie ujawnie kim jestem.
Powiedzy ze moim mottem jest "Rzeczy niemożliwe zalatwiac od reki, na cuda prosze czekac 1 dzien" 😉

Poziom 13, Tropiciel Przestworzy
  • 15
  • 2
  • 0

Uwolnienie linii

Ok - pociągnowszy dalej temat.

 

Netia pisze dnia 23.11 (czyli na dzień przed mitycznym 14 dniem roboczym od końca umowy kiedy łącze to miało być już uwolnione (fizycznie 4.11 już nie miałem od nich internetu)

 

"Wyjaśniam, że ponowiliśmy zlecenie zwolnienia łącza, jakie nastąpi 2 grudnia 2016 r. Bardzo mi przykro niestety nie mamy możliwości przyśpieszenia tej kwestii i natychmiastowego zwolnienia."

 

Na moje pytanie czy dopiero ustalili zlecenie na 2.12 czy faktycznie 2.12 już się wyniosą z linii odpowiedzieli (25.11):

 

"W odpowiedzi na zgłoszenie potwierdzam, że uwolnienie linii nastąpi 2 grudnia 2016 r. Jest to informacja potwierdzona."

 

Jeśli byłaby opcja skrócenia czasu oczekiwania to chciałbym skorzystać (chodzi mi głównie o to, że 2.12 to jest piątek i pewnie znowu będę weekend bez neta).

Od 23.11 do 2.12 jest faktycznie 9 dni i Netia już się wypowiedziała, że nie mogą (a może raczej nie chcą) tego przyspieszyć.

 

Z kolei w salonie orange doradzono mi, aby podpisać umowę "na nowym łączu, ale bęzie to na początku podwyższony koszt" - oczywiście z tego nie chcę skorzystać.


Pisanie do Netii o skrócenie wydaje mi się w tej chwili pozbawione sensu ponieważ już mogę przewidzieć odpowiedź...

Umowy z Orange na internet podpisać nie mogę bo "system nie puszcza" i w związku z tym jestem w tej chwili zawieszony między 2 operatorami i tak nie bardzo wiem czego mam lub mogę się domagać.

 

Czy ktoś jest w stanie od ręki załatwić ten temat to nie wiem - fajnie by było 🙂

Pisanie reklamacji gdziekolwiek też już nie ma sensu no bo to są raptem 4 dni.
Pozostaje mi chyba liczyć na to, że Netia nie będzie tak wredna i faktycznie 2.12 dadzą już mi spokój, a potem może pójdzie to już w miarę sprawnie (najchętniej wliczając w to wizytę montera i net od orange działający już w sobotę 3.12 :D)

 

 

 


Poziom 45, Pionier Misji
  • 32805
  • 39010
  • 1390

Uwolnienie linii

Wygląda to w skrócie tak:

1) operator BSA wysyła informację do Orange (tej części międzyoperatorskiej, zwanej też DUR, Hurt)
2) Orange odcina Cię na centrali - może wymagać fizycznej wizyty na centrali (to może potrwać kilka dni)
3) Orange aktualizuje dane w systemach po stronie sprzedażowo-obsługowej

Nie drąż tematu bo i tak jak w praniu to będzie wyglądać - nikt tego nie przewidzi, jedynie na dziś UKE może zmusić netią do działania (ale UKE zajmuje to 2-3 tygodnie). Więcej szans masz na trafienie szóstki w totka 🙂

Może być tak że 2.12 popołudniem już zamówisz, a może tak być że Netia nic nie wyśle 2.12, technicy w Twoim rejonie będą zajęci i poczekasz.

Jeśli zależy Ci na pilnie, złóż zamówienie na internet na nowym łączu (nowym kablu). Problem będzie jeśli masz telefon na starym kablu, bo za nowy będziesz płacisz za utrzymanie łącza.

Dziś reklamacja nic nie da. Ktoś ją rozpatrzy szybko - Orange że Netia nic nie przesłała. Netia że wyśle.

Musisz niestety uzbroić się w cierpliwość na co najmniej tydzień.

Poziom 13, Tropiciel Przestworzy
  • 15
  • 2
  • 0

Uwolnienie linii

Mała aktualizacja

 

Jest 2.12..
Netia nadal siedzi na linii...

W orange rozkładają ręce, a w infolinia Netii twierdzi że dzisiaj jest odłączane... nie doczekałem się na połączenie działu technicznego po 17 minutach oczekiwania.

No spoko. Jest 17.30... to o 23 będą odłączać ?

 

Na pytanie - a co jeśli mnie dzisiaj nie odłączą - na infolinii nie potrafili nic powiedzieć i uparcie twierdzą, że dzisiaj powinno nastąpić odłączenie i jutro mogę podpisać umowę.

 

Najlepsze w tym wszystkim że sami się dziwili "jak to może trwać tak długo..."

 

Więc kolega @Piotrekk85 ma racje. Miało być dobrze, a wyszło jak zwykle. Już nie wierzę, że dziś odłączą i śmiem powątpiewać, czy jutro cokolwiek się zmieni.

Czy naprawdę nie ma żadnych regulacji na ten temat ? żadnych kar dla firmy? Jak nigdzie nie zgłoszę to radośnie będą sobie mogli uwalniać linię przez kolejne 2 miesiące wymyślając coraz to głupsze wymówki ?

 

 


Poziom 45, Pionier Misji
  • 32805
  • 39010
  • 1390

Uwolnienie linii

To już sugerowałbym pisanie do UKE ze skargą na netię.


Poziom 13, Tropiciel Przestworzy
  • 15
  • 2
  • 0

Uwolnienie linii

Dam im jeszcze czas do jutra do 10.
Jeśli w salonie nadal będą twierdzić, że netia blokuje - wyślę skargę do UKE.

Co najśmieszniejsze - na oficjalnym koncie Netii na facebooku - po zapytaniu stwierdzili iż z ich strony linia jest już uwolniona.

Chwilę potem otrzymałem informację z drugiej strony - że nie wpłynął nawet wniosek o deinstalację - w salonie orange nadal pokazuje, że blokują.

Po przekazaniu tego info netii na facebooku - wiadomość odczytana o 19:03 - jeszcze nie odpisali.

Aż chciałoby się rzec... DLACZEGO akurat MNIE to musi spotykać 😞


Poziom 45, Pionier Misji
  • 32805
  • 39010
  • 1390

Uwolnienie linii

Bo niestety takie są zasady umowy ramowej na usługi BSA. Niestety ktoś kiedyś tak narzucił dziwne zasady udostępniania łącz, i tak zostało.