Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Telefon SIP jako "Telefon stacjonarny (VoIP)"


Poziom 9, Zwiadowca Przestworzy
  • 5
  • 6
  • 0

Telefon SIP jako "Telefon stacjonarny (VoIP)"

Witam wszystkich,

 

Posiadam usługę "Telefon stacjonarny (VoIP)" w ramach Orange Love (modem Funbox 6). Nie chcę jednak korzystać ze zwykłego telefonu połączonego RJ11 z Funboxem, a z dedykowanego telefonu SIP. Jakiś czas temu kupiłem Grandstream WP820, który działał dobrze z Halonetem, Niestety, konfiguracja tego telefonu do działania z Orange VoIP to katorga. Niby wszystkie ustawienia dobrze wpisane, telefon się loguje do sieci (i co najlepsze odbiera połączenia gdy ktoś dzwoni na numer), ale nie jestem w stanie z tego telefonu dzwonić (403 Forbidden). Jest w stanie ktoś pomóc?

 

Oto konfiguracja telefonu:

 

01.png

02.png

03.png04.png05.png06.png07.png08.png09.png10.png11.png12.png13.png14.png15.png

 

Tutaj log z udanej transakcji SIP (dzwoniłem z telefonu komórkowego o numerze 504971XXX na ten telefon domowy VoIP o numerze 672509XXX) - odbieranie połączeń na tym telefonie SIP działa, więc transakcja udana:

 

================ SERWER ==================================================

INVITE sip:48672509XXX@192.168.0.54:5064 SIP/2.0
Call-ID: LU-1640780145704730-11999562@imsgroup0-001.wisc2.ims.tp.pl
CSeq: 1 INVITE
From: <sip:504971XXX@neofon.tp.pl;user=phone>;tag=60a4c452-61cc51712a0167a6-gm-pt-lucentPCSF-018561
To: "672509XXX" <tel:+48672509XXX>
Max-Forwards: 65
Allow: INVITE,ACK,OPTIONS,BYE,CANCEL
User-Agent: Alcatel-Lucent-HPSS v3.0.3
Content-Type: application/sdp
Contact: <sip:83.0.8.193:5060>
Via: SIP/2.0/UDP 83.0.8.193:5060;branch=z9hG4bK32cfec2375d4b6c6d54ede9815f87b3360a4c452-0-47dce089-61cc51712a0513b3
Content-Length: 226
P-Called-Party-ID: <tel:+48672509XXX>
X-Loop: 

v=0
o=LucentPCSF 1396953380 1396953380 IN IP4 imsgroup0-001.wisc2.ims.tp.pl
s=-
c=IN IP4 83.0.8.37
t=0 0
m=audio 44516 RTP/AVP 8 18 0 9 101
a=fmtp:18 annexb=no
a=rtpmap:101 telephone-event/8000
a=sendrecv
a=ptime:20

================ TELEFON ==================================================

SIP/2.0 100 Trying
Via: SIP/2.0/UDP 83.0.8.193:5060;branch=z9hG4bK32cfec2375d4b6c6d54ede9815f87b3360a4c452-0-47dce089-61cc51712a0513b3
From: <sip:504971XXX@neofon.tp.pl;user=phone>;tag=60a4c452-61cc51712a0167a6-gm-pt-lucentPCSF-018561
To: "672509XXX" <tel:+48672509XXX>
Call-ID: LU-1640780145704730-11999562@imsgroup0-001.wisc2.ims.tp.pl
CSeq: 1 INVITE
Supported: replaces, path, eventlist
User-Agent: Grandstream WP820 1.0.7.30
Allow: INVITE, ACK, OPTIONS, CANCEL, BYE, SUBSCRIBE, NOTIFY, INFO, REFER, UPDATE, MESSAGE
Content-Length: 0

SIP/2.0 180 Ringing
Via: SIP/2.0/UDP 83.0.8.193:5060;branch=z9hG4bK32cfec2375d4b6c6d54ede9815f87b3360a4c452-0-47dce089-61cc51712a0513b3
From: <sip:504971XXX@neofon.tp.pl;user=phone>;tag=60a4c452-61cc51712a0167a6-gm-pt-lucentPCSF-018561
To: "672509XXX" <tel:+48672509XXX>;tag=1428375169
Call-ID: LU-1640780145704730-11999562@imsgroup0-001.wisc2.ims.tp.pl
CSeq: 1 INVITE
Contact: <sip:48672509XXX@192.168.0.54:5064>
Supported: replaces, path, timer, eventlist
User-Agent: Grandstream WP820 1.0.7.30
Allow-Events: talk, hold
Allow: INVITE, ACK, OPTIONS, CANCEL, BYE, SUBSCRIBE, NOTIFY, INFO, REFER, UPDATE, MESSAGE
Content-Length: 0

SIP/2.0 200 OK
Via: SIP/2.0/UDP 83.0.8.193:5060;branch=z9hG4bK32cfec2375d4b6c6d54ede9815f87b3360a4c452-0-47dce089-61cc51712a0513b3
From: <sip:504971XXX@neofon.tp.pl;user=phone>;tag=60a4c452-61cc51712a0167a6-gm-pt-lucentPCSF-018561
To: "672509XXX" <tel:+48672509XXX>;tag=1428375169
Call-ID: LU-1640780145704730-11999562@imsgroup0-001.wisc2.ims.tp.pl
CSeq: 1 INVITE
Contact: <sip:48672509XXX@192.168.0.54:5064>
Supported: replaces, path, timer, eventlist
User-Agent: Grandstream WP820 1.0.7.30
Allow: INVITE, ACK, OPTIONS, CANCEL, BYE, SUBSCRIBE, NOTIFY, INFO, REFER, UPDATE, MESSAGE
Content-Type: application/sdp
Content-Length:   314

v=0
o=48672509XXX 8000 8000 IN IP4 192.168.0.54
s=SIP Call
c=IN IP4 192.168.0.54
t=0 0
m=audio 50040 RTP/AVP 18 0 8 9 101
a=sendrecv
a=rtpmap:18 G729/8000
a=fmtp:18 annexb=no
a=ptime:20
a=rtpmap:0 PCMU/8000
a=rtpmap:8 PCMA/8000
a=rtpmap:9 G722/8000
a=rtpmap:101 telephone-event/8000
a=fmtp:101 0-15

================ SERWER ==================================================

ACK sip:48672509XXX@192.168.0.54:5064 SIP/2.0
Call-ID: LU-1640780145704730-11999562@imsgroup0-001.wisc2.ims.tp.pl
CSeq: 1 ACK
Via: SIP/2.0/UDP 83.0.8.193:5060;branch=z9hG4bK0674959235
From: <sip:504971XXX@neofon.tp.pl;user=phone>;tag=60a4c452-61cc51712a0167a6-gm-pt-lucentPCSF-018561
To: "672509XXX" <tel:+48672509XXX>;tag=1428375169
Max-Forwards: 66
User-Agent: Alcatel-Lucent-HPSS v3.0.3
Content-Length: 0
Contact: <sip:83.0.8.193:5060>

BYE sip:48672509XXX@192.168.0.54:5064 SIP/2.0
Via: SIP/2.0/UDP 83.0.8.193:5060;branch=z9hG4bK5cb7621a9e903952c58a54b75793fa3060a4c452-0-47dce1e2-61cc5177161cad75
CSeq: 2 BYE
From: <sip:504971XXX@neofon.tp.pl;user=phone>;tag=60a4c452-61cc51712a0167a6-gm-pt-lucentPCSF-018561
To: "672509XXX" <tel:+48672509XXX>;tag=1428375169
Call-ID: LU-1640780145704730-11999562@imsgroup0-001.wisc2.ims.tp.pl
Max-Forwards: 66
Reason: Q.850;cause=16
User-Agent: Alcatel-Lucent-HPSS v3.0.3
Content-Length: 0

================ TELEFON ==================================================

SIP/2.0 200 OK
Via: SIP/2.0/UDP 83.0.8.193:5060;branch=z9hG4bK5cb7621a9e903952c58a54b75793fa3060a4c452-0-47dce1e2-61cc5177161cad75
From: <sip:504971XXX@neofon.tp.pl;user=phone>;tag=60a4c452-61cc51712a0167a6-gm-pt-lucentPCSF-018561
To: "672509XXX" <tel:+48672509XXX>;tag=1428375169
Call-ID: LU-1640780145704730-11999562@imsgroup0-001.wisc2.ims.tp.pl
CSeq: 2 BYE
Contact: <sip:48672509XXX@192.168.0.54:5064>
Supported: replaces, path, timer, eventlist
User-Agent: Grandstream WP820 1.0.7.30
Allow: INVITE, ACK, OPTIONS, CANCEL, BYE, SUBSCRIBE, NOTIFY, INFO, REFER, UPDATE, MESSAGE
Content-Length: 0

A tutaj próba zadzdzownienia z tego telefonu SIP na telefon komórkowy - zawsze Forbidden:

 

================ TELEFON ==================================================

INVITE sip:504971XXX@neofon.tp.pl;user=phone SIP/2.0
Via: SIP/2.0/UDP 192.168.0.54:5060;branch=z9hG4bK1853634820;rport
Route: <sip:neofon.tp.pl:5060;lr>
From: <sip:48672509XXX@neofon.tp.pl;user=phone>;tag=380016624
To: <sip:504971XXX@neofon.tp.pl;user=phone>
Call-ID: 61204750-5060-103@BJC.BGI.A.FE
CSeq: 560 INVITE
Contact: <sip:48672509XXX@192.168.0.54:5060;user=phone>
Max-Forwards: 70
User-Agent: Grandstream WP820 1.0.7.30
Privacy: none
P-Preferred-Identity: <sip:48672509XXX@neofon.tp.pl;user=phone>
Supported: replaces, path, timer, eventlist
Allow: INVITE, ACK, OPTIONS, CANCEL, BYE, SUBSCRIBE, NOTIFY, INFO, REFER, UPDATE, MESSAGE
Content-Type: application/sdp
Accept: application/sdp, application/dtmf-relay
Content-Length:   471

v=0
o=48672509XXX 8000 8000 IN IP4 192.168.0.54
s=SIP Call
c=IN IP4 192.168.0.54
t=0 0
m=audio 50040 RTP/AVP 18 0 8 9 97 123 101
a=sendrecv
a=rtpmap:18 G729/8000
a=fmtp:18 annexb=no
a=ptime:20
a=rtpmap:0 PCMU/8000
a=rtpmap:8 PCMA/8000
a=rtpmap:9 G722/8000
a=rtpmap:97 iLBC/8000
a=fmtp:97 mode=30
a=rtpmap:123 opus/48000/2
a=fmtp:123 useinbandfec=0; sprop-maxcapturerate=16000; stereo=0; sprop-stereo=0
a=rtpmap:101 telephone-event/8000
a=fmtp:101 0-15

================ SERWER ==================================================

SIP/2.0 100 Trying
Call-ID: 61204750-5060-103@BJC.BGI.A.FE
Via: SIP/2.0/UDP 192.168.0.54:5060;received=83.11.253.190;branch=z9hG4bK1853634820;rport=1024
To: <sip:504971XXX@neofon.tp.pl;user=phone>
From: <sip:48672509XXX@neofon.tp.pl;user=phone>;tag=380016624
CSeq: 560 INVITE
Date: Wed, 29 Dec 2021 12:42:15 GMT
Server: Alcatel-Lucent-HPSS/3.0.3
Content-Length: 0

SIP/2.0 403 Forbidden
Call-ID: 61204750-5060-103@BJC.BGI.A.FE
Via: SIP/2.0/UDP 192.168.0.54:5060;received=83.11.253.190;branch=z9hG4bK1853634820;rport=1024
To: <sip:504971XXX@neofon.tp.pl;user=phone>;tag=60ee8891-61cc57a728f28563
From: <sip:48672509XXX@neofon.tp.pl;user=phone>;tag=380016624
CSeq: 560 INVITE
Date: Wed, 29 Dec 2021 12:42:15 GMT
Server: Alcatel-Lucent-HPSS/3.0.3
Content-Length: 0

================ TELEFON ==================================================

ACK sip:504971XXX@neofon.tp.pl;user=phone SIP/2.0
Via: SIP/2.0/UDP 192.168.0.54:5060;branch=z9hG4bK1853634820;rport
Route: <sip:neofon.tp.pl:5060;lr>
From: <sip:48672509XXX@neofon.tp.pl;user=phone>;tag=380016624
To: <sip:504971XXX@neofon.tp.pl;user=phone>;tag=60ee8891-61cc57a728f28563
Call-ID: 61204750-5060-103@BJC.BGI.A.FE
CSeq: 560 ACK
Content-Length: 0

Ktoś podpowie o co tu chodzi? Dodam, że nic nie daje dodawanie liter (a, b, c) w loginie to uwierzytelniania - to samo.

 

Pozdrawiam,

Tomek

17 ODPOW. 17

Poziom 45, Pionier Misji
  • 32344
  • 36349
  • 1368

Telefon SIP jako "Telefon stacjonarny (VoIP)"

Kilka pytań, próśb o testy:
1) czy zwykły tel podpięty bezpośrednio do funboxa hula? wiem, że nie chcesz tak, ale może voip na wychodzące nie jest aktywny wcale
2) czy w loginie neo masz dopisek ipv6? czy dodanie/skasowanie pomaga?
3) czy Grandstream jest podpięty do funboxa czy korzystasz z innej usługi dostępu do internetu?
4) czy próbowałeś zrobić test krzyżowy i skorzystać z voip np. na smartfonie czy tam działa?

Poziom 9, Zwiadowca Przestworzy
  • 5
  • 6
  • 0

Telefon SIP jako "Telefon stacjonarny (VoIP)"

Dzięki, wszystko już wcześniej sprawdzone, więc mogę się podzielić "wrażeniami" 😁

 

1. Zalezy który zwykły telefon. Miałem poprzednio 2 wpięte przez splitter do zwykłego gniazda PSTN. W momencie, gdy przeszedłem na VoIP, to po podłączeniu do Funboxa6 (po kolei, nie na raz) jeden z nich zupełnie przestał działać (co prawda po podniesieniu słuchawki jest taki czy inny sygnał, ale nie wybiera nic ani się na niego nie da zadzwonić). Drugi telefon zaczął działać po wylogowaniu z kont VoIP (przedtem tylko można było za pomocą niego dzwonić, ale już nie odbierać połączenia). Czyli udało się uzyskać finalnie telefon działający z Funboxem6. Ale dziwne jest to, że po podniesieniu słuchawki przez może 3 sekundy jest sygnał ciąły, a potem już "przerywany" jakby "zajęty". Ale pomimo tego można nadal wybierać numer...

 

2. Tu masz całą konfigurację Funboxa6 😀 Nigdzie w loginie "ipv6" nie mam i nie za bardzo wiem w które miejsce by to wpisać. Jest to ogólnie FTTH 1 Gbit/s download 300 Mbit/s upload (realnie około 970 Mbit/s download i 320 Mbit/s upload na kablu pokazuje Speedtest). Telewizja łącznie z Multiroom również działa poprawnie...

 

fun01.pngfun02.pngfun03.pngfun04.png

 

3. Nie ma znaczenia do czego podepnę Grandstreama. Może być podpięty do Funboxa6 albo też do AP zrobionego na telefonie komórkowym (zarówno w sieci Orange jak i T-Mobile) - rezultat ten sam...

 

4. Nie udało mi się niestety nigdzie (smartfon, PC) uruchomić tego VoIPa od Orange... Z Halonetem nie było żadnych problemów - hulał zarównie na Grandstreamie jak i np. na Zoiper. Niestety, Neofon nigdzie nie działa (tak naprawdę na Grandstreamie póki co najlepiej, bo przynajmniej działa odbieranie rozmów...). Rezultaty z prób sa takie:

- Zoiper na PC (zarówno pod Windowsem jak i Kubuntu): upłynął limit czasu oczekiwania, nie można się zarejestrować do serwera SIP. I to niezależnie czy PC podpięty do Funboxa czy też do AP na smartfonie z T-Mobile lub Orange...

- Zoiper na smartfonie, połączenie z Funboxem po Wifi: upłynął limit czasu oczekiwania, nie można się zarejestrować do serwera SIP.

- Zoiper na smartfonie, ale połączenie LTE do Orange: Zoiper bez problemu rejestruje się do serwera SIP, ale ani nie odbiera połączeń ani nie da się zadzwonić...

 

Już ręce mi opadają - to się wszystko kupy nie trzyma.

 

W razie czego manual administratora do Grandstreama jest tu: https://www.grandstream.com/hubfs/Product_Documentation/wp820_administration_guide.pdf Od strony 36 zaczynają się interesujące kwestie co do konfiguracji profili SIP.


Poziom 45, Pionier Misji
  • 32344
  • 36349
  • 1368

Telefon SIP jako "Telefon stacjonarny (VoIP)"

Zastanawiam się, że to nie jest jakiś problem z hasłem lub kontem VOIP na platformie Orange.

A czy numer telefon był wcześniej telefonem analogowym w Orange, był przenoszony z innej sieci do Orange?

Sprawdzałeś na mój Orange czy VOIP jest aktywny?

Poziom 9, Zwiadowca Przestworzy
  • 5
  • 6
  • 0

Telefon SIP jako "Telefon stacjonarny (VoIP)"

Jeżeli wpiszę błędne hasło lub login, to w ogóle Grandstream nie rejestruje się do serwera (nie mówiąc nawet o tym, że nie odbiera połączeń). Jeżeli obecnie telefon analogowy podłączony do Funboxa6 działa, to znaczy, że raczej wszystko po stronie Orange powinno być OK 😀

 

Tak, numer był wcześniej numerem analogowym w Orange (zwykły PSTN). W Mój Orange VoIP aktywny.

 

Zastanawiają mnie jeszcze inne konwersacje SIP "latające" w tle (pomiędzy Grandstreamem a serwerem):

 

SUBSCRIBE sip:48672509XXX@neofon.tp.pl;user=phone SIP/2.0
Via: SIP/2.0/UDP 192.168.0.54:5060;branch=z9hG4bK1353056026;rport
Route: <sip:neofon.tp.pl:5060;lr>
From: <sip:48672509XXX@neofon.tp.pl;user=phone>;tag=72630451
To: <sip:48672509XXX@neofon.tp.pl;user=phone>
Call-ID: 2132958916-5060-405@BJC.BGI.A.FE
CSeq: 20870 SUBSCRIBE
Contact: <sip:48672509XXX@192.168.0.54:5060;user=phone>
Max-Forwards: 70
User-Agent: Grandstream WP820 1.0.7.30
Expires: 3600
Supported: replaces, path, timer, eventlist
Event: message-summary
Accept: application/simple-message-summary
Allow: INVITE, ACK, OPTIONS, CANCEL, BYE, SUBSCRIBE, NOTIFY, INFO, REFER, UPDATE, MESSAGE
Content-Length: 0

SIP/2.0 407 Proxy Authentication Required
Call-ID: 2132958916-5060-405@BJC.BGI.A.FE
Via: SIP/2.0/UDP 192.168.0.54:5060;received=83.11.253.190;branch=z9hG4bK1353056026;rport=1024
To: <sip:48672509XXX@neofon.tp.pl;user=phone>;tag=60ee8891-61ccc6cd103a94b2
From: <sip:48672509XXX@neofon.tp.pl;user=phone>;tag=72630451
CSeq: 20870 SUBSCRIBE
Date: Wed, 29 Dec 2021 20:36:29 GMT
Server: Alcatel-Lucent-HPSS/3.0.3
Content-Length: 0

OPTIONS sip:neofon.tp.pl SIP/2.0
Via: SIP/2.0/UDP 192.168.0.54:5060;branch=z9hG4bK602063491;rport
Route: <sip:neofon.tp.pl:5060;lr>
From: <sip:48672509XXX@neofon.tp.pl;user=phone>;tag=937043483
To: <sip:neofon.tp.pl>
Call-ID: 1486020766-5060-407@BJC.BGI.A.FE
CSeq: 3180 OPTIONS
Contact: <sip:48672509XXX@192.168.0.54:5060;user=phone>
Max-Forwards: 70
User-Agent: Grandstream WP820 1.0.7.30
Supported: replaces, path, eventlist
Allow: INVITE, ACK, OPTIONS, CANCEL, BYE, SUBSCRIBE, NOTIFY, INFO, REFER, UPDATE, MESSAGE
Content-Length: 0

SIP/2.0 407 Proxy Authentication Required
Call-ID: 1486020766-5060-407@BJC.BGI.A.FE
Via: SIP/2.0/UDP 192.168.0.54:5060;received=83.11.253.190;branch=z9hG4bK602063491;rport=1024
To: <sip:neofon.tp.pl>;tag=60ee8891-61ccc6e91a0d7cc7
From: <sip:48672509XXX@neofon.tp.pl;user=phone>;tag=937043483
CSeq: 3180 OPTIONS
Date: Wed, 29 Dec 2021 20:36:57 GMT
Server: Alcatel-Lucent-HPSS/3.0.3
Content-Length: 0

Tak jakby Grandstream się uwierzytelniał do serwera, ale nie do proxy (i to jest chyba właśnie proxy używane jedynie do połączeń wychodzących - "outbound proxy"). Może z tego powodu to nie działa? Nie widzę jednak w Grandstream żadnej opcji by to wymusić (o ile nie jest to domyślne zachowanie). Grandstream na to "407 Proxy Authentication Required" powinien zareagować wysłaniem odpowiedzi z nagłówkiem "Proxy-Authenticate", a tego nie robi... I chyba to jest powodem, dlaczego działają połączenia przychodzące, a wychodzące nie...

 

Ponadto, czy się komuś już udało odpalić VoIPa od Orange na jakimś obecnym komunikatorze (np. na smartfonie)? Jeżeli tak, to prosiłbym o namiary i konfigurację... Wszystko co mi się udało znaleźć, to stare informacje, dotyczące zazwyczaj programów już nieistniejących lub nieobsługiwanych. I oczywiście żadne z tych informacji nie pomogły. Czyżby wynikało z tego, że obecny schemat uwierzytelniania Orange (z proxy) nie jest obługiwany przez żaden komunikator (i tylko Funbox to potrafi)?


Poziom 45, Pionier Misji
  • 32344
  • 36349
  • 1368

Poziom 9, Zwiadowca Przestworzy
  • 5
  • 6
  • 0

Telefon SIP jako "Telefon stacjonarny (VoIP)"

Niby tak, ale na Androdzie 11 nie ma już takiej możliwości... Istnieją tylko dedykowane apki w Sklepie Play, z których żadna nie chce działać. Musiałbym znaleźć jakiegoś Stamrtfona z Androidem 10 i przetestować.


Poziom 45, Pionier Misji
  • 32344
  • 36349
  • 1368

Telefon SIP jako "Telefon stacjonarny (VoIP)"

A jako konta telefonu w ustawieniach połączeń nie masz na Android 11?

Poziom 9, Zwiadowca Przestworzy
  • 5
  • 6
  • 0

Telefon SIP jako "Telefon stacjonarny (VoIP)"

Niestety nie. Ja mam Samsung Galaxy S20+ i opcja kont SIP została usunięta przez Samsunga. Kiedyś istaniała tapka apka "Galaxy SIP Accounts" by przywrócić tę mozliwość, ale została już usunięta i ogólnie nie działała z Androidem 11.


Poziom 37, Nawigator Galaktyczny
  • 5500
  • 22194
  • 182

Telefon SIP jako "Telefon stacjonarny (VoIP)"

@abuas 

Android 11 nic tu nie ma do rzeczy. Nie mam żadnego Samsunga z "firmowym" Androidem 11, ale na Lineage OS 18.1 (czyli dość standartowym androidzie 11), zaistalowanym na Samsungu A5 (A500FU konkretnie), te opcje są normalnie dostępne. Na pewno szukasz we właściwym miejscu?

Na standartowym dla tego modelu firmowym Androidzie 6.0.1 ustawienia SIP też są, choć w trochę innym miejscu.

Zawsze trzeba ich szukać w opcjach apki telefonicznej, jako "konta internetowe", "dzwonienie przez internet", "ustawienia konta połączeń", itp.

Jedynie na niektórych Huawei tych ustawień nie ma. Z kolei na niektórych Xiaomi mimo możliwości odbierania, wybieranie numerów wymaga zdefiniowania ich w kontaktach jako "rozmowa internetowa", w formacie "numer@neofon.tp.pl", wtedy działa.

 

Jeszcze jedna uwaga na koniec: ostatnio jakieś trudości w działaniu tego zaobserwowałem. Nie do końca jeszcze zdiagnozowałem o co chodzi, ale wstępnie mogę napisać iż mimo działania telefonu analogowego podpiętego do FB i mimo działania androidów poza siecią Orange, te same androidy w sieci orange zachowują się... kapryśnie. Jeśli uda mi się coś ustalić to oczywiście nieomieszkam się podzielić.

 

PS. Usunięcie konta i ponowne skonfigurowanie, krok po kroku według własnej instrukcji pomogło. Na Samsungu A5 także, czy to Android 6 czy 11 - działa i odbieranie połaczeń i nawiązywanie.