- « Poprzedni
-
- 1
- 2
- Następny »
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Telefon SIP jako "Telefon stacjonarny (VoIP)"
Witam wszystkich,
Posiadam usługę "Telefon stacjonarny (VoIP)" w ramach Orange Love (modem Funbox 6). Nie chcę jednak korzystać ze zwykłego telefonu połączonego RJ11 z Funboxem, a z dedykowanego telefonu SIP. Jakiś czas temu kupiłem Grandstream WP820, który działał dobrze z Halonetem, Niestety, konfiguracja tego telefonu do działania z Orange VoIP to katorga. Niby wszystkie ustawienia dobrze wpisane, telefon się loguje do sieci (i co najlepsze odbiera połączenia gdy ktoś dzwoni na numer), ale nie jestem w stanie z tego telefonu dzwonić (403 Forbidden). Jest w stanie ktoś pomóc?
Oto konfiguracja telefonu:
Tutaj log z udanej transakcji SIP (dzwoniłem z telefonu komórkowego o numerze 504971XXX na ten telefon domowy VoIP o numerze 672509XXX) - odbieranie połączeń na tym telefonie SIP działa, więc transakcja udana:
================ SERWER ================================================== INVITE sip:48672509XXX@192.168.0.54:5064 SIP/2.0 Call-ID: LU-1640780145704730-11999562@imsgroup0-001.wisc2.ims.tp.pl CSeq: 1 INVITE From: <sip:504971XXX@neofon.tp.pl;user=phone>;tag=60a4c452-61cc51712a0167a6-gm-pt-lucentPCSF-018561 To: "672509XXX" <tel:+48672509XXX> Max-Forwards: 65 Allow: INVITE,ACK,OPTIONS,BYE,CANCEL User-Agent: Alcatel-Lucent-HPSS v3.0.3 Content-Type: application/sdp Contact: <sip:83.0.8.193:5060> Via: SIP/2.0/UDP 83.0.8.193:5060;branch=z9hG4bK32cfec2375d4b6c6d54ede9815f87b3360a4c452-0-47dce089-61cc51712a0513b3 Content-Length: 226 P-Called-Party-ID: <tel:+48672509XXX> X-Loop: v=0 o=LucentPCSF 1396953380 1396953380 IN IP4 imsgroup0-001.wisc2.ims.tp.pl s=- c=IN IP4 83.0.8.37 t=0 0 m=audio 44516 RTP/AVP 8 18 0 9 101 a=fmtp:18 annexb=no a=rtpmap:101 telephone-event/8000 a=sendrecv a=ptime:20 ================ TELEFON ================================================== SIP/2.0 100 Trying Via: SIP/2.0/UDP 83.0.8.193:5060;branch=z9hG4bK32cfec2375d4b6c6d54ede9815f87b3360a4c452-0-47dce089-61cc51712a0513b3 From: <sip:504971XXX@neofon.tp.pl;user=phone>;tag=60a4c452-61cc51712a0167a6-gm-pt-lucentPCSF-018561 To: "672509XXX" <tel:+48672509XXX> Call-ID: LU-1640780145704730-11999562@imsgroup0-001.wisc2.ims.tp.pl CSeq: 1 INVITE Supported: replaces, path, eventlist User-Agent: Grandstream WP820 1.0.7.30 Allow: INVITE, ACK, OPTIONS, CANCEL, BYE, SUBSCRIBE, NOTIFY, INFO, REFER, UPDATE, MESSAGE Content-Length: 0 SIP/2.0 180 Ringing Via: SIP/2.0/UDP 83.0.8.193:5060;branch=z9hG4bK32cfec2375d4b6c6d54ede9815f87b3360a4c452-0-47dce089-61cc51712a0513b3 From: <sip:504971XXX@neofon.tp.pl;user=phone>;tag=60a4c452-61cc51712a0167a6-gm-pt-lucentPCSF-018561 To: "672509XXX" <tel:+48672509XXX>;tag=1428375169 Call-ID: LU-1640780145704730-11999562@imsgroup0-001.wisc2.ims.tp.pl CSeq: 1 INVITE Contact: <sip:48672509XXX@192.168.0.54:5064> Supported: replaces, path, timer, eventlist User-Agent: Grandstream WP820 1.0.7.30 Allow-Events: talk, hold Allow: INVITE, ACK, OPTIONS, CANCEL, BYE, SUBSCRIBE, NOTIFY, INFO, REFER, UPDATE, MESSAGE Content-Length: 0 SIP/2.0 200 OK Via: SIP/2.0/UDP 83.0.8.193:5060;branch=z9hG4bK32cfec2375d4b6c6d54ede9815f87b3360a4c452-0-47dce089-61cc51712a0513b3 From: <sip:504971XXX@neofon.tp.pl;user=phone>;tag=60a4c452-61cc51712a0167a6-gm-pt-lucentPCSF-018561 To: "672509XXX" <tel:+48672509XXX>;tag=1428375169 Call-ID: LU-1640780145704730-11999562@imsgroup0-001.wisc2.ims.tp.pl CSeq: 1 INVITE Contact: <sip:48672509XXX@192.168.0.54:5064> Supported: replaces, path, timer, eventlist User-Agent: Grandstream WP820 1.0.7.30 Allow: INVITE, ACK, OPTIONS, CANCEL, BYE, SUBSCRIBE, NOTIFY, INFO, REFER, UPDATE, MESSAGE Content-Type: application/sdp Content-Length: 314 v=0 o=48672509XXX 8000 8000 IN IP4 192.168.0.54 s=SIP Call c=IN IP4 192.168.0.54 t=0 0 m=audio 50040 RTP/AVP 18 0 8 9 101 a=sendrecv a=rtpmap:18 G729/8000 a=fmtp:18 annexb=no a=ptime:20 a=rtpmap:0 PCMU/8000 a=rtpmap:8 PCMA/8000 a=rtpmap:9 G722/8000 a=rtpmap:101 telephone-event/8000 a=fmtp:101 0-15 ================ SERWER ================================================== ACK sip:48672509XXX@192.168.0.54:5064 SIP/2.0 Call-ID: LU-1640780145704730-11999562@imsgroup0-001.wisc2.ims.tp.pl CSeq: 1 ACK Via: SIP/2.0/UDP 83.0.8.193:5060;branch=z9hG4bK0674959235 From: <sip:504971XXX@neofon.tp.pl;user=phone>;tag=60a4c452-61cc51712a0167a6-gm-pt-lucentPCSF-018561 To: "672509XXX" <tel:+48672509XXX>;tag=1428375169 Max-Forwards: 66 User-Agent: Alcatel-Lucent-HPSS v3.0.3 Content-Length: 0 Contact: <sip:83.0.8.193:5060> BYE sip:48672509XXX@192.168.0.54:5064 SIP/2.0 Via: SIP/2.0/UDP 83.0.8.193:5060;branch=z9hG4bK5cb7621a9e903952c58a54b75793fa3060a4c452-0-47dce1e2-61cc5177161cad75 CSeq: 2 BYE From: <sip:504971XXX@neofon.tp.pl;user=phone>;tag=60a4c452-61cc51712a0167a6-gm-pt-lucentPCSF-018561 To: "672509XXX" <tel:+48672509XXX>;tag=1428375169 Call-ID: LU-1640780145704730-11999562@imsgroup0-001.wisc2.ims.tp.pl Max-Forwards: 66 Reason: Q.850;cause=16 User-Agent: Alcatel-Lucent-HPSS v3.0.3 Content-Length: 0 ================ TELEFON ================================================== SIP/2.0 200 OK Via: SIP/2.0/UDP 83.0.8.193:5060;branch=z9hG4bK5cb7621a9e903952c58a54b75793fa3060a4c452-0-47dce1e2-61cc5177161cad75 From: <sip:504971XXX@neofon.tp.pl;user=phone>;tag=60a4c452-61cc51712a0167a6-gm-pt-lucentPCSF-018561 To: "672509XXX" <tel:+48672509XXX>;tag=1428375169 Call-ID: LU-1640780145704730-11999562@imsgroup0-001.wisc2.ims.tp.pl CSeq: 2 BYE Contact: <sip:48672509XXX@192.168.0.54:5064> Supported: replaces, path, timer, eventlist User-Agent: Grandstream WP820 1.0.7.30 Allow: INVITE, ACK, OPTIONS, CANCEL, BYE, SUBSCRIBE, NOTIFY, INFO, REFER, UPDATE, MESSAGE Content-Length: 0
A tutaj próba zadzdzownienia z tego telefonu SIP na telefon komórkowy - zawsze Forbidden:
================ TELEFON ================================================== INVITE sip:504971XXX@neofon.tp.pl;user=phone SIP/2.0 Via: SIP/2.0/UDP 192.168.0.54:5060;branch=z9hG4bK1853634820;rport Route: <sip:neofon.tp.pl:5060;lr> From: <sip:48672509XXX@neofon.tp.pl;user=phone>;tag=380016624 To: <sip:504971XXX@neofon.tp.pl;user=phone> Call-ID: 61204750-5060-103@BJC.BGI.A.FE CSeq: 560 INVITE Contact: <sip:48672509XXX@192.168.0.54:5060;user=phone> Max-Forwards: 70 User-Agent: Grandstream WP820 1.0.7.30 Privacy: none P-Preferred-Identity: <sip:48672509XXX@neofon.tp.pl;user=phone> Supported: replaces, path, timer, eventlist Allow: INVITE, ACK, OPTIONS, CANCEL, BYE, SUBSCRIBE, NOTIFY, INFO, REFER, UPDATE, MESSAGE Content-Type: application/sdp Accept: application/sdp, application/dtmf-relay Content-Length: 471 v=0 o=48672509XXX 8000 8000 IN IP4 192.168.0.54 s=SIP Call c=IN IP4 192.168.0.54 t=0 0 m=audio 50040 RTP/AVP 18 0 8 9 97 123 101 a=sendrecv a=rtpmap:18 G729/8000 a=fmtp:18 annexb=no a=ptime:20 a=rtpmap:0 PCMU/8000 a=rtpmap:8 PCMA/8000 a=rtpmap:9 G722/8000 a=rtpmap:97 iLBC/8000 a=fmtp:97 mode=30 a=rtpmap:123 opus/48000/2 a=fmtp:123 useinbandfec=0; sprop-maxcapturerate=16000; stereo=0; sprop-stereo=0 a=rtpmap:101 telephone-event/8000 a=fmtp:101 0-15 ================ SERWER ================================================== SIP/2.0 100 Trying Call-ID: 61204750-5060-103@BJC.BGI.A.FE Via: SIP/2.0/UDP 192.168.0.54:5060;received=83.11.253.190;branch=z9hG4bK1853634820;rport=1024 To: <sip:504971XXX@neofon.tp.pl;user=phone> From: <sip:48672509XXX@neofon.tp.pl;user=phone>;tag=380016624 CSeq: 560 INVITE Date: Wed, 29 Dec 2021 12:42:15 GMT Server: Alcatel-Lucent-HPSS/3.0.3 Content-Length: 0 SIP/2.0 403 Forbidden Call-ID: 61204750-5060-103@BJC.BGI.A.FE Via: SIP/2.0/UDP 192.168.0.54:5060;received=83.11.253.190;branch=z9hG4bK1853634820;rport=1024 To: <sip:504971XXX@neofon.tp.pl;user=phone>;tag=60ee8891-61cc57a728f28563 From: <sip:48672509XXX@neofon.tp.pl;user=phone>;tag=380016624 CSeq: 560 INVITE Date: Wed, 29 Dec 2021 12:42:15 GMT Server: Alcatel-Lucent-HPSS/3.0.3 Content-Length: 0 ================ TELEFON ================================================== ACK sip:504971XXX@neofon.tp.pl;user=phone SIP/2.0 Via: SIP/2.0/UDP 192.168.0.54:5060;branch=z9hG4bK1853634820;rport Route: <sip:neofon.tp.pl:5060;lr> From: <sip:48672509XXX@neofon.tp.pl;user=phone>;tag=380016624 To: <sip:504971XXX@neofon.tp.pl;user=phone>;tag=60ee8891-61cc57a728f28563 Call-ID: 61204750-5060-103@BJC.BGI.A.FE CSeq: 560 ACK Content-Length: 0
Ktoś podpowie o co tu chodzi? Dodam, że nic nie daje dodawanie liter (a, b, c) w loginie to uwierzytelniania - to samo.
Pozdrawiam,
Tomek
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Telefon SIP jako "Telefon stacjonarny (VoIP)"
1) czy zwykły tel podpięty bezpośrednio do funboxa hula? wiem, że nie chcesz tak, ale może voip na wychodzące nie jest aktywny wcale
2) czy w loginie neo masz dopisek ipv6? czy dodanie/skasowanie pomaga?
3) czy Grandstream jest podpięty do funboxa czy korzystasz z innej usługi dostępu do internetu?
4) czy próbowałeś zrobić test krzyżowy i skorzystać z voip np. na smartfonie czy tam działa?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Telefon SIP jako "Telefon stacjonarny (VoIP)"
Dzięki, wszystko już wcześniej sprawdzone, więc mogę się podzielić "wrażeniami" 😁
1. Zalezy który zwykły telefon. Miałem poprzednio 2 wpięte przez splitter do zwykłego gniazda PSTN. W momencie, gdy przeszedłem na VoIP, to po podłączeniu do Funboxa6 (po kolei, nie na raz) jeden z nich zupełnie przestał działać (co prawda po podniesieniu słuchawki jest taki czy inny sygnał, ale nie wybiera nic ani się na niego nie da zadzwonić). Drugi telefon zaczął działać po wylogowaniu z kont VoIP (przedtem tylko można było za pomocą niego dzwonić, ale już nie odbierać połączenia). Czyli udało się uzyskać finalnie telefon działający z Funboxem6. Ale dziwne jest to, że po podniesieniu słuchawki przez może 3 sekundy jest sygnał ciąły, a potem już "przerywany" jakby "zajęty". Ale pomimo tego można nadal wybierać numer...
2. Tu masz całą konfigurację Funboxa6 😀 Nigdzie w loginie "ipv6" nie mam i nie za bardzo wiem w które miejsce by to wpisać. Jest to ogólnie FTTH 1 Gbit/s download 300 Mbit/s upload (realnie około 970 Mbit/s download i 320 Mbit/s upload na kablu pokazuje Speedtest). Telewizja łącznie z Multiroom również działa poprawnie...
3. Nie ma znaczenia do czego podepnę Grandstreama. Może być podpięty do Funboxa6 albo też do AP zrobionego na telefonie komórkowym (zarówno w sieci Orange jak i T-Mobile) - rezultat ten sam...
4. Nie udało mi się niestety nigdzie (smartfon, PC) uruchomić tego VoIPa od Orange... Z Halonetem nie było żadnych problemów - hulał zarównie na Grandstreamie jak i np. na Zoiper. Niestety, Neofon nigdzie nie działa (tak naprawdę na Grandstreamie póki co najlepiej, bo przynajmniej działa odbieranie rozmów...). Rezultaty z prób sa takie:
- Zoiper na PC (zarówno pod Windowsem jak i Kubuntu): upłynął limit czasu oczekiwania, nie można się zarejestrować do serwera SIP. I to niezależnie czy PC podpięty do Funboxa czy też do AP na smartfonie z T-Mobile lub Orange...
- Zoiper na smartfonie, połączenie z Funboxem po Wifi: upłynął limit czasu oczekiwania, nie można się zarejestrować do serwera SIP.
- Zoiper na smartfonie, ale połączenie LTE do Orange: Zoiper bez problemu rejestruje się do serwera SIP, ale ani nie odbiera połączeń ani nie da się zadzwonić...
Już ręce mi opadają - to się wszystko kupy nie trzyma.
W razie czego manual administratora do Grandstreama jest tu: https://www.grandstream.com/hubfs/Product_Documentation/wp820_administration_guide.pdf Od strony 36 zaczynają się interesujące kwestie co do konfiguracji profili SIP.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Telefon SIP jako "Telefon stacjonarny (VoIP)"
A czy numer telefon był wcześniej telefonem analogowym w Orange, był przenoszony z innej sieci do Orange?
Sprawdzałeś na mój Orange czy VOIP jest aktywny?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Telefon SIP jako "Telefon stacjonarny (VoIP)"
Jeżeli wpiszę błędne hasło lub login, to w ogóle Grandstream nie rejestruje się do serwera (nie mówiąc nawet o tym, że nie odbiera połączeń). Jeżeli obecnie telefon analogowy podłączony do Funboxa6 działa, to znaczy, że raczej wszystko po stronie Orange powinno być OK 😀
Tak, numer był wcześniej numerem analogowym w Orange (zwykły PSTN). W Mój Orange VoIP aktywny.
Zastanawiają mnie jeszcze inne konwersacje SIP "latające" w tle (pomiędzy Grandstreamem a serwerem):
SUBSCRIBE sip:48672509XXX@neofon.tp.pl;user=phone SIP/2.0 Via: SIP/2.0/UDP 192.168.0.54:5060;branch=z9hG4bK1353056026;rport Route: <sip:neofon.tp.pl:5060;lr> From: <sip:48672509XXX@neofon.tp.pl;user=phone>;tag=72630451 To: <sip:48672509XXX@neofon.tp.pl;user=phone> Call-ID: 2132958916-5060-405@BJC.BGI.A.FE CSeq: 20870 SUBSCRIBE Contact: <sip:48672509XXX@192.168.0.54:5060;user=phone> Max-Forwards: 70 User-Agent: Grandstream WP820 1.0.7.30 Expires: 3600 Supported: replaces, path, timer, eventlist Event: message-summary Accept: application/simple-message-summary Allow: INVITE, ACK, OPTIONS, CANCEL, BYE, SUBSCRIBE, NOTIFY, INFO, REFER, UPDATE, MESSAGE Content-Length: 0 SIP/2.0 407 Proxy Authentication Required Call-ID: 2132958916-5060-405@BJC.BGI.A.FE Via: SIP/2.0/UDP 192.168.0.54:5060;received=83.11.253.190;branch=z9hG4bK1353056026;rport=1024 To: <sip:48672509XXX@neofon.tp.pl;user=phone>;tag=60ee8891-61ccc6cd103a94b2 From: <sip:48672509XXX@neofon.tp.pl;user=phone>;tag=72630451 CSeq: 20870 SUBSCRIBE Date: Wed, 29 Dec 2021 20:36:29 GMT Server: Alcatel-Lucent-HPSS/3.0.3 Content-Length: 0 OPTIONS sip:neofon.tp.pl SIP/2.0 Via: SIP/2.0/UDP 192.168.0.54:5060;branch=z9hG4bK602063491;rport Route: <sip:neofon.tp.pl:5060;lr> From: <sip:48672509XXX@neofon.tp.pl;user=phone>;tag=937043483 To: <sip:neofon.tp.pl> Call-ID: 1486020766-5060-407@BJC.BGI.A.FE CSeq: 3180 OPTIONS Contact: <sip:48672509XXX@192.168.0.54:5060;user=phone> Max-Forwards: 70 User-Agent: Grandstream WP820 1.0.7.30 Supported: replaces, path, eventlist Allow: INVITE, ACK, OPTIONS, CANCEL, BYE, SUBSCRIBE, NOTIFY, INFO, REFER, UPDATE, MESSAGE Content-Length: 0 SIP/2.0 407 Proxy Authentication Required Call-ID: 1486020766-5060-407@BJC.BGI.A.FE Via: SIP/2.0/UDP 192.168.0.54:5060;received=83.11.253.190;branch=z9hG4bK602063491;rport=1024 To: <sip:neofon.tp.pl>;tag=60ee8891-61ccc6e91a0d7cc7 From: <sip:48672509XXX@neofon.tp.pl;user=phone>;tag=937043483 CSeq: 3180 OPTIONS Date: Wed, 29 Dec 2021 20:36:57 GMT Server: Alcatel-Lucent-HPSS/3.0.3 Content-Length: 0
Tak jakby Grandstream się uwierzytelniał do serwera, ale nie do proxy (i to jest chyba właśnie proxy używane jedynie do połączeń wychodzących - "outbound proxy"). Może z tego powodu to nie działa? Nie widzę jednak w Grandstream żadnej opcji by to wymusić (o ile nie jest to domyślne zachowanie). Grandstream na to "407 Proxy Authentication Required" powinien zareagować wysłaniem odpowiedzi z nagłówkiem "Proxy-Authenticate", a tego nie robi... I chyba to jest powodem, dlaczego działają połączenia przychodzące, a wychodzące nie...
Ponadto, czy się komuś już udało odpalić VoIPa od Orange na jakimś obecnym komunikatorze (np. na smartfonie)? Jeżeli tak, to prosiłbym o namiary i konfigurację... Wszystko co mi się udało znaleźć, to stare informacje, dotyczące zazwyczaj programów już nieistniejących lub nieobsługiwanych. I oczywiście żadne z tych informacji nie pomogły. Czyżby wynikało z tego, że obecny schemat uwierzytelniania Orange (z proxy) nie jest obługiwany przez żaden komunikator (i tylko Funbox to potrafi)?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Telefon SIP jako "Telefon stacjonarny (VoIP)"
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Telefon SIP jako "Telefon stacjonarny (VoIP)"
Niby tak, ale na Androdzie 11 nie ma już takiej możliwości... Istnieją tylko dedykowane apki w Sklepie Play, z których żadna nie chce działać. Musiałbym znaleźć jakiegoś Stamrtfona z Androidem 10 i przetestować.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Telefon SIP jako "Telefon stacjonarny (VoIP)"
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Telefon SIP jako "Telefon stacjonarny (VoIP)"
Niestety nie. Ja mam Samsung Galaxy S20+ i opcja kont SIP została usunięta przez Samsunga. Kiedyś istaniała tapka apka "Galaxy SIP Accounts" by przywrócić tę mozliwość, ale została już usunięta i ogólnie nie działała z Androidem 11.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Telefon SIP jako "Telefon stacjonarny (VoIP)"
Android 11 nic tu nie ma do rzeczy. Nie mam żadnego Samsunga z "firmowym" Androidem 11, ale na Lineage OS 18.1 (czyli dość standartowym androidzie 11), zaistalowanym na Samsungu A5 (A500FU konkretnie), te opcje są normalnie dostępne. Na pewno szukasz we właściwym miejscu?
Na standartowym dla tego modelu firmowym Androidzie 6.0.1 ustawienia SIP też są, choć w trochę innym miejscu.
Zawsze trzeba ich szukać w opcjach apki telefonicznej, jako "konta internetowe", "dzwonienie przez internet", "ustawienia konta połączeń", itp.
Jedynie na niektórych Huawei tych ustawień nie ma. Z kolei na niektórych Xiaomi mimo możliwości odbierania, wybieranie numerów wymaga zdefiniowania ich w kontaktach jako "rozmowa internetowa", w formacie "numer@neofon.tp.pl", wtedy działa.
Jeszcze jedna uwaga na koniec: ostatnio jakieś trudości w działaniu tego zaobserwowałem. Nie do końca jeszcze zdiagnozowałem o co chodzi, ale wstępnie mogę napisać iż mimo działania telefonu analogowego podpiętego do FB i mimo działania androidów poza siecią Orange, te same androidy w sieci orange zachowują się... kapryśnie. Jeśli uda mi się coś ustalić to oczywiście nieomieszkam się podzielić.
PS. Usunięcie konta i ponowne skonfigurowanie, krok po kroku według własnej instrukcji pomogło. Na Samsungu A5 także, czy to Android 6 czy 11 - działa i odbieranie połaczeń i nawiązywanie.
- « Poprzedni
-
- 1
- 2
- Następny »