Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Sumaryczny speedtest większy niż umowa, czy to możliwe?

ROZWIĄZANE

Poziom 24, Specjalista
  • 790
  • 1515
  • 22

Sumaryczny speedtest większy niż umowa, czy to możliwe?

Cytat z  tej (oficjalnej?) strony:

 

https://www.orange.pl/internet/internet-domowy#contentComponent_3

 

"Co ciekawe, jeśli zrobisz speed test na tych wszystkich urządzeniach jednocześnie, sumarycznie osiągniesz prędkość ponad 1 Gb/s."

 

Pytanie: czy to faktycznie jest możliwe? Co autor właściwie miał na myśli? Rozumiem że jakieś niewielkie, wynikające z dokładności pomiaru i zaokrągleń "przekroczenie" mogłoby wchodzić w grę, ale chyba nic istotnego? Nie mam łącza 1Gb/s tylko 300Mb/s ale absolutnie nic takiego u mnie się nie dzieje - suma statystyk ze speedtestów uruchomionych jednocześnie zapina się zgodnie z umową, w granicach błędu. Podejrzewam więc, że sformułowanie z cytowanej strony jest co najmniej lekko naciągane. Ciekaw jestem opinii innych użytkowników.

1 ZAAKCEPTOWANE ROZWIĄZANIE

Rozwiązanie:
Konto usunięte

Nie dotyczy

Sumaryczny speedtest większy niż umowa, czy to możliwe?

Wszystko jest napisane poprawnie. 

Przykład: Na usłudze do 100 Mb ma się około 112-116Mb; 300 - nawet 317 się zdarzają, 600 i 1000 mają podobnie. I mówimy tu o pomiarach na jednym urządzeniu, stąd w przypadku 1000 - ponieważ routery obsługują porty jedynie do 1000 Mbps - aby osiągnąć wynik większy niż 1Gb (1000M), musimy odpalić test jednocześnie na kilku urządzeniach. 

 

To wynika z faktu, że każdy klient ma synchronizację na pełną prędkość GPON, która jest ograniczona programowo - a takie "bariery" nigdy nie będą zapinać się na równą wartość 😉 

Wyświetl rozwiązanie w oryginalnym poście

10 ODPOW. 10

Poziom 36, Guru *
  • 4533
  • 9423
  • 152

Sumaryczny speedtest większy niż umowa, czy to możliwe?

@j131 pomiar na samym LAN jest zawsze poniżej 1 GB/ sek.... Wynika to z uwarunkowań technicznych ( akurat Tobie nie muszę tłumaczyć). Założymy, że to jeden strumień pomiarowy. Pomiar może jednak skorzystać równocześnie z drugiego zestawionego równolegle polaczenia- wifi. To jakby drugi strumień pomiarowy ( Takie MIMO dla pomiaru) 

Mechanizm pomiarowy jest tak skonstruowany, że sumuje te strumienie i daje pomiar wyższy właśnie o to wifi, które jakby wykorzystuje ta prędkość niedostępną i niewykorzystana przez pomiar LAN 

To tak w wielkim uproszczeniu, ale tak jest i możesz nawet na jednym kompie mieć ponad 1Gb/ sek 

Teraz sobie przypomniałem, że tak jak przy Neo po miedzi nigdy nie jest 10Mb/ sek tylko lekko ponad 12Mb/ sek , to i dla FTTH jest więcej ( coś około 60Mb/ sek) tylko jak wcześniej pisałem nie ma jak tego zmierzyć...po LAN

Konto usunięte

Nie dotyczy

Sumaryczny speedtest większy niż umowa, czy to możliwe?

Wszystko jest napisane poprawnie. 

Przykład: Na usłudze do 100 Mb ma się około 112-116Mb; 300 - nawet 317 się zdarzają, 600 i 1000 mają podobnie. I mówimy tu o pomiarach na jednym urządzeniu, stąd w przypadku 1000 - ponieważ routery obsługują porty jedynie do 1000 Mbps - aby osiągnąć wynik większy niż 1Gb (1000M), musimy odpalić test jednocześnie na kilku urządzeniach. 

 

To wynika z faktu, że każdy klient ma synchronizację na pełną prędkość GPON, która jest ograniczona programowo - a takie "bariery" nigdy nie będą zapinać się na równą wartość 😉 

Wyświetl rozwiązanie w oryginalnym poście


Poziom 24, Specjalista
  • 790
  • 1515
  • 22

Sumaryczny speedtest większy niż umowa, czy to możliwe?

@Konto usunięte @agat13 : czyli uważacie że te kilka, może kilkanaście procent "zysku" jest tym co autor miał na myśli? Czy Waszym zdaniem nie ma ryzyka że ktoś może to zrozumieć tak, że na każdym urządzeniu podłączonym jednocześnie do sieci uzyska wynik speedtestu niewiele niższy niż 1Gb/s? Czyli że "suma speedtestów" będzie znacząco wyższa niż 1GB/s? Nie wydaje Wam się że to jednak trochę naciągane?

 


Poziom 36, Guru *
  • 4533
  • 9423
  • 152

Sumaryczny speedtest większy niż umowa, czy to możliwe?

@j131 odpowiadam arbitralnie: nie, nie naciągane. Rozmawiałem kiedyś na ten temat z technikiem i tak jest jak piszę. Zawsze jest więcej, przy każdej usłudze. Wynika to z matematyki. Zauważę nawet, że w pasmo netu dla FTTH nie wchodzi IPTV, więc i to nie obciąża jak dawniej przy VDSL


Poziom 24, Specjalista
  • 790
  • 1515
  • 22

Sumaryczny speedtest większy niż umowa, czy to możliwe?

@agat13IPTV istotnie nie wchodzi ani do limitu ani do testu ani nie było o niej mowy więc to nie jest ważne.

No dobra, czyli nie ważne że jest tylko odrobinę więcej, jeśli jest więcej to można się tym pochwalić. 🙂


Poziom 36, Guru *
  • 4533
  • 9423
  • 152

Sumaryczny speedtest większy niż umowa, czy to możliwe?

@j131 Tak, bo jest to prawda, choć zysk minimalny. Jednak można udowodnić, że jest równo 1Gb/ sek zgodnie z umową 😁


Poziom 20, Pasjonat
  • 242
  • 412
  • 4

Sumaryczny speedtest większy niż umowa, czy to możliwe?

@j131- ciut późno ale dorzucę swoje 3 grosze (w jednej monecie, żeby nie było 😉  ) - pisałem o tym zaraz po podpisaniu umowy z Orange (czyli jakieś 2.5 roku temu) - przy teście na jednym PC prędkości DL wahają się ok 950 Mbps, przy uruchomieniu równoległym na dwóch PC (oba podłączone kablem) - wychodziło mi sumarycznie około 1100 Mbps czyli 10% więcej niż wartość "z umowy". UL - tu mam wynik w granicach 310 Mbps i zanotowałem spadek w stosunku do tego co było np rok temu (dochodziło do 320 Mbps).


Poziom 20, Pasjonat
  • 1000
  • 2359
  • 3

Sumaryczny speedtest większy niż umowa, czy to możliwe?

to jeszcze zależy jakie jednostki sobie ustawisz 😛

prędkości neta są w megabitach a wyniki możesz ustawić w megbajtach więc trzeba to przez 8 podzielić tzn 1000Mb=125MB 😄 może stąd ta różnica wynika ? 😛

a tak jeszcze z innej beczki to w prawie telekomunikacyjnym (tylko nie pamiętam paragrafu) jest adnotacja o tolerancji prędkości +/- 15% i może trafiłeś na tego plusa 😄

poza tym czasem zdarzają się ludzkie pomyłki. Znajomy np płacił za 100/10 a miał odpalone 1000/1000 😄 dopiero po czasie się firma skapnęła 😄


Poziom 24, Specjalista
  • 790
  • 1515
  • 22

Sumaryczny speedtest większy niż umowa, czy to możliwe?

@pablus: wszystko to pięknie ale nie pisałem od "przypadkach z życia smoków" tylko o tekście ze strony Orange... Tam nic o tolerancji ani o pomyłkach ani o jednostkach nie wchodziło w grę.

Oczywiście jak we wszystkich moich pytaniach (i niektórych odpowiedziach) jest jeszcze drugie dno. Żeby sensownie zarządzać ruchem w obrębie LAN to im dokładniej zna się prawdziwy sumaryczny limit tym lepiej. Ale jak to mówią, to już zupełnie inna historia. Wyjaśnienie @Konto usunięte wydało mi się najbardziej przekonywujące.