- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Witam,
Mam takie pytanie może ktoś z użytkowników się orientuje, jest jakiś zakres maksymalny ile linia może mieć błędów?
U rodziców kiedy wchodze w router czesto bywa ponad 3 tysiąc błędów jednych i drugich, wczoraj zostało to zgłoszone do Orange przez chat, dziś o 15:20 był SMS z informacją że technik jest w drodze a o 15:23 że już usługa naprawiona poza lokalem, a nadal działa tak samo czyli 3 minuty internet jest by potem przez kolejne 5 go nie było. Internet pakiet ma do 80MB/s
Taka sama sytuacja była w poprzednie lato, tylko zimą był spokój i normalnie działało.
Rozwiązane! Idź do rozwiązania
Rozwiązanie:
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
@Cass masz łącze VDSL czyli pracujące na linii miedzianej w wyższej częstotliwości niż jego wolniejszy brat ADSL. W tej technologii możesz osiągać prędkości do 80Mb/sek. Masz 39, co wskazuje na na 800-900m linii.
Ta technologia jest bardziej odporna na błędy, więc dziwi taki ich stan po kilkunastu sekundach pracy. Zerknij jaki jest ich przyrost po godzinie. Bez względu jednak na to nie powinno ich być tyle. Przy takim marginesie szumu świadczy to o kiepskim stanie złączy. Może być uszkodzone wyposażenie na centrali, dlatego koniecznie zgłaszaj wizytę monterską na czacie i do skutku.
Co możesz zrobić we własnym zakresie? Sporo. Możesz sprawdzić stan instalacji w domu, poprawić mocowanie przewodu w gniazdku, czy wymienić przewód do modemu.
Dziwne to, że w lato jest gorzej, bo to zima wilgoci ma wpływ na jakość transmisji po kablu miedzianym
Opisz jak linia wchodzi do domu, ile jest gniazdek i jakim kablem jest to wykonane. Zrób fotki, pomożemy ocenić to i przygotujemy Cię na wizytę technika
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Stan linii
To nie jest normalne. Poważnych błędów nie powinno być właściwie wcale. Istotne jest też jak szybko te liczby narastają, czy błędy pojawiają się tylko na początku a potem jest OK czy też internet zrywa co chwilę. Skoro piszesz że zrywa, to reklamuj, nic nie jest w porządku.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Stan linii
Właśnie zgłosiłem reklamacje i mają być jutro między 12-14, internet to właściwie jest nieużywalny ponieważ ciągle rozłącza na routerze zostaje tylko dioda z zasilania
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Stan linii
@Cass zgłaszaj na czat czy telefonicznie do skutku, linia ma usterkę i Orange potrafi to zdiagnozować, monitorują łącze 😉
To co na zrzucie widać, to przycięli szybkość internetu, nic nie naprawiając.
Możesz też zgłosić wymianę routera, może on też żle działać.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Stan linii
Router wymieniany w wrześniu zeszłego roku, zobaczymy co jutro zrobią i powiedzą jak się zjawią
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
@Cass masz łącze VDSL czyli pracujące na linii miedzianej w wyższej częstotliwości niż jego wolniejszy brat ADSL. W tej technologii możesz osiągać prędkości do 80Mb/sek. Masz 39, co wskazuje na na 800-900m linii.
Ta technologia jest bardziej odporna na błędy, więc dziwi taki ich stan po kilkunastu sekundach pracy. Zerknij jaki jest ich przyrost po godzinie. Bez względu jednak na to nie powinno ich być tyle. Przy takim marginesie szumu świadczy to o kiepskim stanie złączy. Może być uszkodzone wyposażenie na centrali, dlatego koniecznie zgłaszaj wizytę monterską na czacie i do skutku.
Co możesz zrobić we własnym zakresie? Sporo. Możesz sprawdzić stan instalacji w domu, poprawić mocowanie przewodu w gniazdku, czy wymienić przewód do modemu.
Dziwne to, że w lato jest gorzej, bo to zima wilgoci ma wpływ na jakość transmisji po kablu miedzianym
Opisz jak linia wchodzi do domu, ile jest gniazdek i jakim kablem jest to wykonane. Zrób fotki, pomożemy ocenić to i przygotujemy Cię na wizytę technika
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Stan linii
Lini to maksymalnie jest myślę ze 500m to maks, tyle co idzie po budynku i od razu na słup obok.
A po godzinie w sumie to nie jestem w stanie sprawdzić gdyż ten czas połączenia DSL się resetuje i od nowa wszystko nabija chyba że tu nie rozumiem o co chodzi. No a linia wchodzi do domu tak jak napisałem z słupa może z 50 metrów w powietrzu później po ścianie budynku znów kawalek powietrze i już po moim budynku dalej do domu wchodzi przy oknie przebita ściana. Co do gniazdek to jest jedno jakby to "główne" gdzie wchodzi z zewnątrz kabel a później jedno jeszcze w pokoju obok i dalej to router, niby rok temu na wizycie sprawdzali to monterzy rozkręcali gniazdka i od nowa skręcali je. A kable to myślę że spokojnie montowane były nie wcześniej niż w 97' przez Neostrade pod telefon nic później z nimi nic nie robił, o ile nie starsze są te kable gdyż budynek był w przeszłości szkołą.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Stan linii
@Cass podejrzewam port. Zobacz, że teraz masz 60Mb/sek
Czy w tym gnieździe pierwszym jest coś podłączone? Masz telefon analogowy czy VoIP?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Stan linii
@Cass Przez długość linii rozumie się odcinek od abonenta do centrali a nie do najbliższego słupa 😁