- « Poprzedni
-
- 1
- 2
- Następny »
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Od ok miesiąca mam problem z wysokim pingiem do serwerów zlokalizowanych w EU, głównie wysoki ping dotyczy Sztokholmu.
Używam internetu mobilnego i biorąc pod uwagę tę właśnie usługę nigdy na nią nie mogłem narzekać wiedząc jak działa LTE i ogólnie internet mobilny.
Od jakiegoś miesiąca ping z 60 (akceptowalny) wzrósł do ponad 100, czyli mam taki sam ping jak do serwerów w Rosji.
Myślałem, że to wina tamtejszego ISP, ale od kilku dni wykonuje co godzinę tracepath/traceroute do serwera w sztokholmie z różnych lokalizacji w PL oraz francji.
Z Poznania (Oxylion) ping jest ~50
Z serwerowni nazwa.pl ~32
Z serwerowni OVH SBG ~49
Z Orange - ~110ms
Tragedia.
Proszę zwrócić uwagę na hop 7-8
6.|-- | 80.50.105.161 | 0.0% | 1 | 40.1 | 40.1 | 40.1 | 40.1 | 0.0 |
7.|-- | war-r2.tpnet.pl | 0.0% | 1 | 41.8 | 41.8 | 41.8 | 41.8 | 0.0 |
8.|-- | ae102-10.ffttr7.frankfurt.opentransit.net | 0.0% | 1 | 79.9 | 79.9 | 79.9 | 79.9 | 0.0 |
9.|-- | be5511.agr41.fra03.atlas.cogentco.com | 0.0% | 1 | 59.8 | 59.8 | 59.8 | 59.8 | 0.0 |
10.|-- | be3187.ccr42.fra03.atlas.cogentco.com | 0.0% | 1 | 69.7 | 69.7 | 69.7 | 69.7 | 0.0 |
Z kim mam się kontaktować (i jak, bo 30 minut spędziłem w tym Nowym Orange i zgłoszanie reklamacji kieruje mnie na starą stronę logowania, która kieruje mnie na nową stronę logowania i tak w kółko).
MTRy, tracepathy, traceroute mogę jak najbardziej wysłać. Mogę zachowywać logi, robić testy co 5 minut z kilku lokalizacji, niech tylko ktoś się zajmie tą sprawą, bo cokolwiek idzie przez ten węzeł to tragedia.
Żeby wyeliminować problem po stronie routera (-.-) skorzystałem z:
1. Modemu airbox z kartą internetu mobilnego
2. Telefonu Nokia 735 połączonego przez hotspot.
Z kolei ping do frankfurtu leci bardzo dobrze, trasa przez telie (testowane na Orange)
5.|-- 172.18.48.2 0.0% 1 32.0 32.0 32.0 32.0 0.0
6.|-- 80.50.105.33 0.0% 1 19.0 19.0 19.0 19.0 0.0
7.|-- ols-r2.tpnet.pl 0.0% 1 45.1 45.1 45.1 45.1 0.0
8.|-- war-b2-link.telia.net 0.0% 1 55.1 55.1 55.1 55.1 0.0
9.|-- ffm-bb3-link.telia.net 0.0% 1 63.6 63.6 63.6 63.6 0.0
10.|-- ffm-b7-link.telia.net 0.0% 1 54.9 54.9 54.9 54.9 0.0
11.|-- gw-telia.meitner.router.frankfurt.de.velia.net 0.0% 1 55.0 55.0 55.0 55.0 0.0
12.|-- 85.195.87.150 0.0% 1 64.9 64.9 64.9 64.9 0.0
ping 85.195.87.150
PING 85.195.87.150 (85.195.87.150) 56(84) bytes of data.
64 bytes from 85.195.87.150: icmp_seq=1 ttl=115 time=60.8 ms
64 bytes from 85.195.87.150: icmp_seq=2 ttl=115 time=69.5 ms
^C
--- 85.195.87.150 ping statistics ---
2 packets transmitted, 2 received, 0% packet loss, time 1001ms
rtt min/avg/max/mdev = 60.836/65.184/69.533/4.355 ms
Rozwiązane! Idź do rozwiązania
Rozwiązanie:
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Chodzi Ci czy dostałem potwierdzenie, że dostali wiadomość? To tak dostałem z ich automatu "przyjęliśmy wiadomość wysłaną na adres bok@orange.pl. Zajmujemy się sprawą i odpowiedzi udzielimy jak najszybciej. Większość spraw realizujemy do 7 dni."
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Routing opentransit
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Routing opentransit
Infolinia tutaj na nic się niestety nie zda, ostatnio próbowałem wytłumaczyć, że nie potrzebuję wizyty serwisanta do modemu mobilnego, który pod Linuxem wykrywany jest jako dysk przenośny zamiast urządzenie typu modem, gdzie przepięcie usb_switch jest wymagane z poziomu root'a.
Long story short, zostaje mi kontakt przez mail. Na pewno jest to bok@orange.pl? Ktoś, gdzieś pisał o kontakt@orange.pl
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Routing opentransit
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Routing opentransit
Ale to nie jest kwestia internetu mobilnego per se, to kwestia routingu przez konkretne węzły.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Routing opentransit
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Routing opentransit
Będę po prostu pisał maila w takim razie 🙂 Nie ma to związku z zasięgiem, widać to na części trace'a przy hopie wskazanym w pierwszym poście.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Routing opentransit
Ja pisałem z inną sprawą na maila bok@orange.pl dnia 26.10.2017 i do tej pory nie dostałem odpowiedzi :P. Więc tego chyba nikt nie sprawdza :).
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Routing opentransit
Tego się właśnie obawiałem. Duża firma, może sobie pomiatać klientami jak chce.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Routing opentransit
- « Poprzedni
-
- 1
- 2
- Następny »