- « Poprzedni
-
- 1
- 2
- Następny »
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Witam wszystkich,
jakiś czas temu wymieniłem urządzenie funbox z wersji 1.0 na 2.0 wraz z przedłużeniem umowy. Używam internetu domowego z ograniczeniem do 10Mb/s. Niestety od jakiegoś czasu zaczęły pojawiać się problemy. Dioda DSL często zaczyna migać na zielono, a gdy już sygnał ustabilizuje się i zielona dioda świeci w sposób ciągły to dioda @ internet świeci na czerwono. Jako informację zwrotną dostaję wtedy obowiązek zaktualizowania danych neostrady w ustawieniach funboxa. Nigdy nie było z tym problemu, a przy konfiguracji urzadzenia funbox sam przypisał odpowiednie dane.
Problem ostatnio stał się bardzo uciążliwy i mocno zauważalny. W ciągu godziny dochodzi do co najmniej dwóch przerw w synchronizacji. Obecnie płacę za usługę, z której nie jestem w stanie korzystać. Nie muszę chyba uzasadniać dlaczego potrzebuję stabilnego łącza 🙂
Przeglądałem forum w poszukiwaniu podobnych postów. Niektóre sugestie zastosowałem u siebie lecz zawsze bez pożądanego efektu.
Podłączałem router bezpośrednio do gniazdka telefonicznego DSL.
Odłączałem telefon VoIP (myślałem, że telefon powodu podzielenie przepustowości w sieci).
Testowałem połączenie na różnych urządzeniach w celu wykluczenia nieprawidłowego działania karty sieciowej.
Tak prezentują się parametry DSL z ustawień funboxa. Czas działania urządzenia w momencie robienia zrzutu ekranu to ~9h.
Będę wdzięczny za wszelką pomoc
Rozwiązane! Idź do rozwiązania
Rozwiązanie:
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Dzisiaj kolejny technik zajął się moim zgłoszeniem. Tym razem robotę wykonał porządnie. Sprawdził jakość linii w moim domu następnie sprawdził parametry w pobliskiej skrzynce.
W mojej linii są dwa przewody zapasowe i to na nie przełączył połączenie, mówił że coś nie tak było z tymi obecnie używanymi. Dodatkowo w mojej architekturze sieci są niewykorzystane dwa gniazda w domu. One również mogły powodować zakłócenia dlatego technik zdecydował się je odłączyć.
Obecnie parametry prezentują się obiecująco:
Dziękuję wszystkim za pomoc oraz sugestie. Mam nadzieję, że post będzie pomocny dla innych poszukujących.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Przerwy w dostępie do internetu - utrata synchronizacji DSL
@gl0ver dwa problemy. Brak zestawiane j sesji gdy dioda @ świeci na czerwono i setki błędów synchronizącyjnych jeszcze przed połączeniem. Pokaz jak wygląda linia w czasie synchronizacji. Ta sama zakładka jak jest net
Jeśli sam traci synchro koniecznie zgłoś na czacie lub na infolinii problem opisując dokładnie jak się modem zachowuje. Przypuszczam, że linia do naprawy..
Informuj o działaniach i odpowiedzi operatora na reklamację. Nowych modemów FB już nie ma, więc i Twój może być do ponownej wymiany. Nie rób jednak dwóch rzeczy na raz, bo się nie dowiesz co było problemem.
Zerknij na instalacje w domu. W jakim jest stanie, ile gniazdek i jak podłączony telefon ( VoIP czy analogowy)? Posprawdzaj j wtyczki i ich osadzenie w gniazdku.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Przerwy w dostępie do internetu - utrata synchronizacji DSL
Tak to się prezentuje z działającym internetem.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Przerwy w dostępie do internetu - utrata synchronizacji DSL
@gl0ver linia krótka, bo modem zapięty na maxa... Błędy, błędy, błędy.. Za dużo. Zgłaszaj jak nic i koniecznie dorwij montera , oraz przepatrz sieć domową..
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Przerwy w dostępie do internetu - utrata synchronizacji DSL
@gl0ver nie ma co się dziwić, że przy takiej ilości błędów zrywa połączenie. Masz duży problem na linii i być może również na centrali. Zgłoszenie i proponowanie technika, o sprawdzenie linii jak i centrali. Czasami może być problem z portami na centrali.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Przerwy w dostępie do internetu - utrata synchronizacji DSL
ja miałem taki sam problem,to nie była wina twoja , po prostu były problemy synchronizacja na linii i chodziło o rozdzielnię ,chodzi o skrzynkę ,z której rozprowadzane są linie tel na internet , miałem raz,że wyłączało neta i włączało , piszę na orange czat póki internet działa,nie zdążyłem,musiałem przejść do apki ,z niej się dowiedziałem,ze to nie moja wina tylko jest problem i tzw sztuczna inteligencja sama zrobiła zgłoszenie usterki,no ok,bo podałem,że chcę się z doradcą skontaktować ok , następny krok , musiałem opisać czego dotyczy, jakiejs usługi,oznaczyłem neostradę i max sam przeprowadził test i się okazało ,że występuje usterka i od razu sam utworzył zgłoszenie,ok,widzę,że po dwóch dniach już działa internet,technicy usunęli usterkę,ciekawe na jak długo,u mnie też wieś i z początku net śmigał szybko,nawet powyżej oczekiwań , a z dnia na dzień nagle spad z 10 mega na 7 ,zgłaszałem i za każdym razem to samo,bo za daleko,bo linia była już zerwana z 2 razy.,co z tego,że wymieniana , ale po jakimś czasie powinna powrócić ta szybkość,a sie okazuje,że specjalnie jest ustawianie na rozdzielni szybkości i ograniczanie jej,może i prawda jest aby połączenie było stabilne ,trochę wolniejsze niż szybkie i były problemy,ja nic nie pobieram więc dla mnie starczy 7 mega
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Przerwy w dostępie do internetu - utrata synchronizacji DSL
Sprawa została zgłoszona i następnego dnia (dzisiaj) została przekazana do techników. Technik nie pojawił się u mnie w domu i nie sprawdził linii, ani gniazdek. Dostałem w pewnym momencie powiadomienie, że usterka została naprawiona. Podejrzewam, że coś pozmieniał w jakiejś centrali.
Tak czy inaczej nie zdążyłem nawet skontaktować się z osobą przydzieloną do usterki, bo w 1h całe zgłoszenie zostało już zamknięte. Nie wiem co było problemem i czy faktycznie problem został usunięty. Wydaje mi się, że to ja powinienem być osobą, która ostatecznie stwierdza czy problem został usunięty, lecz niestety nie dano mi takiej możliwości.
Z racji, że problem polegał na przerywaniu synchronizacji linii, to czy problem ustał będzie wiadome dopiero na przestrzeni kilku dni.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Przerwy w dostępie do internetu - utrata synchronizacji DSL
@gl0ver daj znać jak działa net oraz screena z parametrami linii wrzuć za jakiś czas. Może faktycznie usterka została usunięta.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Przerwy w dostępie do internetu - utrata synchronizacji DSL
@gl0ver faktycznie porównanie obecnego screena z parametrów linii może sporo powiedzieć o naprawie.
Czasem tylko zrestartują port, następuje chwilowa prawa działania usługi, ale problem wraca. Konieczne e sprawdź co się zmieniło pi naprawie...
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Przerwy w dostępie do internetu - utrata synchronizacji DSL
Tak wyglądają obecnie parametry
Niestety przepustowość linii spadła o połowę.
- « Poprzedni
-
- 1
- 2
- Następny »