Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Przeniesienie na bliższą centralę

Highlighted

Poziom 7, Poszukiwacz
  • 3
  • 1
  • 0

Przeniesienie na bliższą centralę

Dzień dobry wszystkim. Słowem wstępu,

posiadam internet domowy (Neostrada 20 Mb/s) testy prędkości internetu średnio pokazują 13 Mb/s download oraz 1 Mb/s upload. Parametry łącza na routerze przedstawiają się następująco:

                       DownstreamUpstream
Line Coding(Trellis):OnOn
SNR Margin (0.1 dB):6459
Attenuation (0.1 dB):235138
Output Power (0.1 dBm):0126
Attainable Rate (Kbps):232841260

Zależy mi na zwiększeniu prędkości internetu aczkolwiek wiem, że na obecnej linii nie jestem w stanie tego uzyskać. Dlatego upatruję mojej szansy na lepszy internet w przepięciu na bliższą centralkę.  

Na samym początku moich działań poszedłem do salonu orange gdzie pani konsultantka powiedziała, że nie bardzo jest w stanie mi pomóc i złożyła ofertę przejścia na internet bezprzewodowy. Następnie skontaktowałem się z pracownikiem Orange za pomocą chatu, zaproponował abym wysłał do Skierniewic list w tej sprawie.

Przed świętami wysłałem do Skierniewic pismo z prośbą o sprawdzenie możliwości przepięcia mnie na bliższą centralę (wnioskuję iż takowa jest gdyż na tym samym osiedlu domków jednorodzinnych sąsiedzi 100 metrów dalej mają dostęp do usługi Neostrada 80 Mb/s). Moje pismo zostało uznane jako "reklamacja" a po sprawdzeniu zgłoszenia na Mój Orange widniała informacja, że zgłoszona została "awaria". Problem taki, że żadnej awarii nie zgłaszałem a jedynie wyraziłem chęć przepięcia do bliższej centrali. Po kilku dniach dostałem sms, że "Realizacja zgłoszenia została zakończona". Internet jaki słaby był nadal jest a parametry linii pozostały bez zmian. Dzisiaj dzwoniłem na infolinię w tej sprawie a uprzejmy pan zaczął mówić to co jest oczywiste czyli, że "obecne parametry nie pozwalają na zwiększenie prędkości". Ja to doskonale wiem, a na pytanie czy istnieje możliwość przepięcia do bliższej centralki zaczął zbywająco opowiadać, iż należy dzwonić na bieżąco i może w czasie kilku miesięcy coś się uda. Kiedy zapytałem się do jakiej centrali obecnie jestem podpięty konsultant zaczął instruować mnie, że te dane nie są mi do niczego potrzebne. No cóż, gdybym uznał, że nie są mi potrzebne zapewne o nie bym nie pytał. Niestety nie uzyskałem jakiejkolwiek przydatnej informacji. 

Podsumowując. Chcę zostać przepięty do bliższej centrali. Pragnę aby ktoś to rzetelnie zweryfikował i powiedział mi, czy istnieje taka możliwość. Proszę o pomoc w tej sprawie bo zaczynam się powoli gubić.

Odnoszę wrażenie, że niektórzy pracownicy nie chcą się wysilać i zadawać sobie trudu aby pomóc w tej sprawie. Liczę na pomoc!

6 ODPOW. 6
Highlighted

Poziom 40, Guru *****
  • 27191
  • 17889
  • 1206

Przeniesienie na bliższą centralę

Jeśli na piśmie użyłeś słowa reklamacja, to poczekaj 30 dni i zwróć się do Orange by zrealizowało Twoje oczekiwanie z uwagi na brak odpowiedzi w ustawowym terminie.

Niestety obecnie większość takich próśb poza reklamacyjnych Orange pozostawia bez rozpatrzenia.
Highlighted

Poziom 28, Specjalista
  • 5552
  • 7934
  • 58

Przeniesienie na bliższą centralę

@M-S  witam teraz tak jeśli twoja skrzynka jest podpięta po dalszą centrale to może być problem bo musieli by doprowadzić linie bliższe centrali do twoje szafki a to są koszty możesz taka prośbę złożyć  na czacie ale jak była reklamacja czekaj na odp.

Highlighted

Poziom 7, Poszukiwacz
  • 3
  • 1
  • 0

Przeniesienie na bliższą centralę

Problem w tym, że w piśmie ani razu nie padło słowo "reklamacja". Jedynie uzasadniłem dlaczego zależy mi na przepięciu na bliższą centralkę. Pismo skierowane do Skierniewic rozpocząłem w taki sposób "Zwracam się z uprzejmą prośbą o przepięcie do najbliższej możliwej centrali. Obecny adres świadczenia usługi przez Orange Polska S. A. to **********. Usługa to internet domowy do 20 Mb/s. Obecnie prędkość internetu nie jest satysfakcjonująca. Często dochodzi do zawieszenia połączenia bądź bardzo zachwianej stabilności. Skoki pingu oraz transferu nie są niczym nowym. Łącze uniemożliwia komfortową pracę zdalną. Niekiedy zdarza się, iż transfer spada na tyle, że korzystanie z internetu staje się niemożliwe." 

Dalej podałem parametry łącza i zakończenie. Mniemam, że moja prośba została błędnie zrozumiana. Aczkolwiek w liście wyraźnie napisałem, że zgłaszam chęć do przepięcia na bliższą centralkę a nie reklamuje łącze. Niestety nie zmienia to faktu, że rzeczy przedstawione wyżej rzeczywiście mają miejsce, stąd między innymi moja chęć migracji na bliższą centralkę, bo nawet gdy internet działa w maximum swoich możliwości (czyli 13 Mb/s download 1 Mb/s upload), korzystanie więcej niż z 3 urządzeń podpiętych do sieci naprawdę trenuje moją cierpliwość    

Highlighted

Poziom 40, Guru *****
  • 27191
  • 17889
  • 1206

Przeniesienie na bliższą centralę

Nie, po prostu prośby można pozostawić bez merytorycznego rozpatrzenia co wg Twoje opisu wynika, że się stało. Obecnie na miedzi większość wszelkich zmian jest wstrzymana.
Highlighted

Poziom 26, Specjalista
  • 1491
  • 1385
  • 30

Przeniesienie na bliższą centralę

@M-S a Ty w ogóle wiesz, że masz bliżej centralkę czy tak gdybasz?

http://www.hurt-orange.pl/operatorzy-krajowi/infrastruktura-orange-polska/?_ga=2.138845818.813237425...

Pobierz sobie bazy centralek i poszukaj swój region, znajdź czy coś jest na twojej ulicy lub obok i zobacz, czy jest coś bliżej ciebie. Ja np. wiem gdzie znajduje się centralka w mojej okolicy i wiedziałem, że do niej jestem podłączony i że bliżej mnie nic nie ma.


Poziom 7, Poszukiwacz
  • 3
  • 1
  • 0

Przeniesienie na bliższą centralę

W pliku baza_punktow_dostepowych_pd 31.12.2019 znalazłem swój adres zamieszkania, który korzysta  z punktu dostępowego 50 metrów dalej i rzeczywiście pod wskazanym adresem punktu dostępowego ulokowany jest wystający z ziemi biały słupek tp. Natomiast w pliku Baza_Wezel_PD_VDSL znalazłem kilka centralek lecz do żadnej z nich nie przynależy punkt dostępowy do którego jestem podpięty. Patrząc na mój downstream attenuation, który wynosi 23.5 dB na kalkulatorze do liczenia długości linii wskazany został wynik 1600 metrów i rzeczywiście w takiej odległości ode mnie istnieje centralka mniemam, że do niej zapewne jestem podpięty. W tym samym pliku Baza_Wezel_PD_VDSL znalazłem centralkę oddaloną o 900 metrów ode mnie czyli blisko połowę bliżej i posiada wiele punktów dostępowych, wszystkie sąsiadujące z ulicą na której mieszkam lecz żaden na niej.