- « Poprzedni
- Następny »
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Witam wszystkich.
Postanowiłem napisać tutaj bo niestety technicy (partnerzy Orange) nie potrafią sobie poradzić z awarią, która trwa u mnie... już kilka miesięcy !
Neostrada do 80 mb/s, Funbox 2.0, który był wymieniany już kilkakrotnie w czasie trwania tej awarii (ostatnio 2 dni temu). Problem polega na utracie synchronizacji czy też po prostu zerwaniu Internetu (migająca 2 dioda na Funboxie) w nieregularnych odstępach czasu. Trwa to od kilku minut do kilku godzin. Kilka razy na dzień, raz na kilka dni - różnie (ostatnio jakby częściej).
Funbox podpięty pod listwę przepięciową, kabel sieciowy do komp. stacjonarnego, wifi włączone.
Problemem nie jest utrata zasilania, funbox sam w sobie chyba też nie jest problemem bo był wymieniany a problem jak występował tak występuje nadal.
Awaria była zgłaszana już co najmniej kilkanaście razy: w salonie, na infolinii, na czacie przez aplikację mój orange. Technicy podejmowali temat zdalnie, niektórzy pofatygowali się na miejsce gdzie wymieniali jakieś styki w skrzynce na budynku (blok 3 piętrowy), sprawdzali gniazdo w domu, logowali się na router, sprawdzali jakość i stabilność połączenia, błędy itp. Niedawno wymienili "slot na centralce" i... za każdym razem zamykają zgłoszenie po tych swoich interwencjach bo wydaje im się, że wszystko działa jak powinno i twierdzą, że muszą je zamykać bo inaczej grozi im jakaś kara czy coś. Oczywiście następnego dnia po wizycie techników znowu zrywa Internet a ja ponowie otwieram zgłoszenie...
Ręce już mi opadają, nie wiem jak to ugryźć więc zgłaszam się po pomoc do Was.
Macie jakieś pomysły ?
P.S. Sąsiadka nad nami też ma Neostradę i Funboxa 2.0 i nie ma z nim żadnych problemów. Byłem już u niej kilka razy w trakcie tej awarii żeby sprawdzić czy też zerwało, wszystko było Ok.
Rozwiązane! Idź do rozwiązania
Rozwiązanie:
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
@Mordorro to nie jest instalacja, to sieczka.
Przede wszystkim masz label płaski po drodze i to zrównoleglony
Biały jednoparowy, jakiś czarny i te skrzynki...obraz nędzy i rozpaczy.
Idę o zaklad że problem ustanie po wymianie instalacji od tej łączówki szarej ( bo wygląda na nowszą) aż do samego gniazda modemowego.
Kabel od szafy idzie w kanalizacji i wychodzi na ścianę do pierwszej skrzynki. Drugi kabel może iść do tej szarej laczowki i to jest sieć stała Orange. Tak zwane kable rozdzielcze. Tego nie zmienisz, ani nie unowocześnisz.
Dopiero od nich idzie prawdziwa instalacja do lokali, a u Ciebie jej namiastka...
Jako monter bym to na 100% wymienił
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Przeklęta awaria - Neostrada - Funbox 2.0
@Mordorro Sugeruję odwiedzić stronę modemu (192.168.1.1) i zajrzeć do zakładki DSL.To wiele wyjaśni
Ja uważam, że skoro były wymieniane i modem i wyposażenie na centrali, to zostaje linia...
Wklej screena bez danych wrażliwych podpowiemy
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Przeklęta awaria - Neostrada - Funbox 2.0
@Mordorro Linię do domu masz napowietrznie czy w ziemi?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Przeklęta awaria - Neostrada - Funbox 2.0
Proszę bardzo:
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Przeklęta awaria - Neostrada - Funbox 2.0
@Mordorro Linia- ponad 200 błedów na 2 godziny...
SNR super, Synchro można pozazdrościć, rzadko widzi się takie prędkości synchronizacji na linii.
Jak nic mieszkasz obok centrali/szafy ONU...
Stawiam na wymianę przyłącza
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Przeklęta awaria - Neostrada - Funbox 2.0
Linia idzie w ziemi, z ziemi na blok
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Przeklęta awaria - Neostrada - Funbox 2.0
@Mordorro Przy zabudowie wielorodzinnej to rzadziej spotykane zestawienie: przyłącze podziemne i wejście na elewację. Koniecznie pokaż jak to wygląda i opisz gdzie jest słupek do którego podłączona jest Twoja linia na ulicy. Zerknij czy na elewacji nie ma puszki pośredniej dla tej instalacji spod ziemi. Może kabel jest łączony i stąd błędy??
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Przeklęta awaria - Neostrada - Funbox 2.0
@agat13napisał(-a)@Mordorro Linia- ponad 200 błedów na 2 godziny...
SNR super, Synchro można pozazdrościć, rzadko widzi się takie prędkości synchronizacji na linii.
Jak nic mieszkasz obok centrali/szafy ONU...
Stawiam na wymianę przyłącza
Tak, jeden technik też mówił, że synchro super i że blisko do szafy (150-300m? jakoś tak)
Czas połączenia DSL pokazuje kiedy ostatnio nie było netu i się na nowo synchronizowało ?
Ponad 200 błędów na 2 godziny to rozumiem dużo i co oznacza ? A technicy zachodzą w głowę jaka może być przyczyna, jeden z kilku ostatnich mistrzów nie widział żadnych błędów...
Wymianę przyłącza czyli ?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Przeklęta awaria - Neostrada - Funbox 2.0
@Mordorro Tak może być coś z kablem. Do bloku może iść ziemią a nie wiadomo czy później nie wchodzi na słup. Wygląda na zły styk w jakimś złączu napowietrznym albo naderwaną żyłę. Kabel przy podmuchach wiatru może się kołysać i dochodzi do przerywania. Ewentualnie coś mogło się wydarzyć nawet w zakopanym kablu. Ktoś przeorał, lekko zahaczył, zasypał i teraz są jajca. Najprościej niech przerzucą Cię na inny kabel w szafie i inną parę w kablu rozdzielczym do bloku. Po prostu muszą zestawić twoją linię w całości od nowa od centrali do budynku.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Przeklęta awaria - Neostrada - Funbox 2.0
@Mordorro Masz dobrą sytuację wyjściową-blisko do centrali.
Teraz kwestia określenia jaki to kabel jest zakopany (może być wieloparowy instalacyjny, podziemny. Może być rozdzielczy, czyli wieloparowy, ale do skrzynki na elewacji budynku), jaka jest jego długość i czy po drodze nie jest łączony. Jaki kabel masz u Siebie w domu? Fotnij i pokaż, najlepiej w gniazdku telefonicznym, które jak rozumiem masz tylko jedno..
Kabel podziemny i ten do lokalu są zapewne inne, więc się łączą...Spróbuj określić gdzie...
Prześledź też gdzie ten kabel łączy się z infrastrukturą na ulicy (czyli gdzie wyłazi z ziemni-o ile wyłazi)
- « Poprzedni
- Następny »