- « Poprzedni
-
- 1
- 2
- Następny »
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Witam.
Od wielu lat jestem dumnym abonentem Orange. Niestety od pewnego czasu cyklicznie pojawiają się problemy z Internetem. Pomimo niezmniejszającej się synchronizacji, prędkość Internetu spada do 3-4 Mb/s(Oczywiście połączenie po kablu). Co może być powodem tego problemu? Z góry dziękuję za odpowiedź. Pozdrawiam.
Rozwiązane! Idź do rozwiązania
Rozwiązanie:
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Czyli z łączem chyba wszystko jest w porządku. To znaczy jeśli w ogóle coś może być w porządku na takim łączu. Nic z tym nie zrobisz.
Może subiektywne spadki wynikają ze zwiększenia wymagań? Teraz byle przeglądarka zżera tyle pamięci i mocy procesora, że starsze komputery nie wyrabiają. Do tego dochodzi coraz większa objętość przesyłanych danych, ewentualne dzielenie łącza i masz spowolnienie. Tak jak napisałem, czas na zmiany.
IMHO jakieś (niewielkie) poprawienie wrażeń można by osiągnąć znaczącym nakładem pracy instalując w LAN serwery proxy i DNS, ale nie sądzę żeby była to dla Ciebie gra warta świeczki. Podobnie znacznie lepszy modem/ruter z dobrze ustawionym QoS mógłby nieco wrażenia poprawić, ale z pustego i Salomon nie naleje. Łącze jest za słabe dla współczesnych wymagań i niewiele można na to poradzić.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Problem z prędkością Internetu.
Jak mierzysz/wykrywasz te spadki?
Na ADSL szaleństwa nie będzie, na pierwszy rzut oka wszystko wygląda OK.
Chyba czas zacząć się rozglądać za alternatywą.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Problem z prędkością Internetu.
@kameleon2131 tu na screenie masz pełną synchronizację dla Neo10Mb/sek. Niby kilka minut, ale błędów zero.
Napisz jak mierzysz ten transfer?
Warto to sprawdzić również, gdy spada transfer, czy zmieniają się wtedy parametry linii..Może wykonaj wtedy soeedtest certyfikowany, Swój pomiar I screen z tej strony menu
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Problem z prędkością Internetu.
Miedziane łącze pewnie w kiepskim stanie i nawet pogoda ma wpływ na parametry łącza, @kameleon2131 przejrzał bym instalację w domu, gniazdko czy wszystko dobrze połączone i ewentualnie zmienił kabel LAN 😎
Jak wykryjesz duży spadek szybkości to zrzut bym wtedy zrobił, ten co dałeś swierzy i poprawny.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Problem z prędkością Internetu.
Na ten moment problem występuje cały czas tj. 3-4 Mb/s(testowane na różnych speedtestach). Parametry takie jak na screenie. W przeszłości problem również występował wówczas po kilku tygodniach naprawiało się "samo".
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Problem z prędkością Internetu.
@kameleon2131 po pierwsze odłącz wszystko pd modemu, zrestartuj go i zrób test certyfikowany na pro.speedtest.pl
Po drugie zresetuj modem do fabryki i zrób to ponownie.
Modem to oczywiście funbox lub livebox? Podaj który to..
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Problem z prędkością Internetu.
Zrobić certyfikowany test szybkości internetu i wtedy będzie wiadomo co jest grane, wyniki testu można na czat Orange wrzucić i zgłoszenie zrobić 😎
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Problem z prędkością Internetu.
Przesyłam wyniki speedtestów oraz zakładkę dsl. Jak widać na speed teście pro wszystko ok, ale na pozostałych prędkość dużo niższa.Posiadam Funboxa 2.Jaki może być powód ?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Problem z prędkością Internetu.
@kameleon2131 wiesz jaką?
Pro.speedtest jest najbardziej wiarygodny, bo jest programowy, a nie przeglądarkowy.
Same przeglądarki ograniczają pomiar. Zrób ten sam pomiar na różnych przeglądarkach, a zobaczysz różnice
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Czyli z łączem chyba wszystko jest w porządku. To znaczy jeśli w ogóle coś może być w porządku na takim łączu. Nic z tym nie zrobisz.
Może subiektywne spadki wynikają ze zwiększenia wymagań? Teraz byle przeglądarka zżera tyle pamięci i mocy procesora, że starsze komputery nie wyrabiają. Do tego dochodzi coraz większa objętość przesyłanych danych, ewentualne dzielenie łącza i masz spowolnienie. Tak jak napisałem, czas na zmiany.
IMHO jakieś (niewielkie) poprawienie wrażeń można by osiągnąć znaczącym nakładem pracy instalując w LAN serwery proxy i DNS, ale nie sądzę żeby była to dla Ciebie gra warta świeczki. Podobnie znacznie lepszy modem/ruter z dobrze ustawionym QoS mógłby nieco wrażenia poprawić, ale z pustego i Salomon nie naleje. Łącze jest za słabe dla współczesnych wymagań i niewiele można na to poradzić.
- « Poprzedni
-
- 1
- 2
- Następny »